Ikke ødelegg rasteplassen på Hårr

Skjermbilde_2020-09-19_kl._22_.18_.47_.pngTorsdag 24.09 er en viktig dag. Da avgjøres skjebnen for rasteplassen på Hårr.

Statens vegvesen kaller det en mindre utvidelse og opprusting av eksisterende rasteplass i saksfremlegget. I virkeligheten er det 22 steinar, med størrelse på inntil 2,2 meter. Inklusive søyler får de største steinene en høyde på 3 meter. Disse vil ødelegge utsikten, og den nydelige rasteplassen på Hårr. Møtet på torsdag er siste mulighet til å stoppe dette prosjektet.

Grunneier har levert innsigelse, naboer har engasjert advokat for å verne om rasteplassen. Her kjører Statens vegvesen og Hå kommune på med et prosjekt som ikke tar hensyn til grunneier, naboer eller innbyggerne sine interesser. Hå kommune vil gi dispensasjon til bygging slik at arbeidet kan begynnes på fortløpende. Arbeidet er lagt ut på anbud, før det foreligger godkjenning. Nå må vi vise poltikerne at dette prosjektet ikke er ønsket.

Hele saksfremlegget med skisser finn de her:

Ann Kristin Whist Haarr    Kontakt personen bak underskriftskampanjen

Ved å signere gir jeg Ann Kristin Whist Haarr fullmakt til å overlevere informasjonen som jeg gir på dette skjemaet til de som har mulighet til å gjøre noe med denne saken.

Vi viser ikke e-postadressen din offentlig på nettet.

Vi viser ikke telefonnummeret ditt offentlig på nettet.