Hjelp Are Christian Taraldsen med å komme hjem igjen!!

Are Christian Taraldsen Har diagnosen ALS (Amyotrofisk Lateral Sklerose) en muskelnedbrytende sykdom som forsåker lammelser i kroppen. Han har bodd 3 år på sykehjem og 5 år med personlig assistanse. Rællingen Kommune kommer dags dato kl 8.15 og forteller ham at de ikke kan ta vare på ham mere. Are får beskjed om at ambulansen kommer kl 9.00 og at han skal til AHUS. Dette skjer uten noen dagers forvarsel og tvangsflytter ham fra sykehjemmet til AHUS. "Hjelp meg" skriver han på Facebook. På AHUS ligger han nå uten hans personlige assistenter som kjenner ham og han føler seg fortapt. ALS er en forferdelig sykdom og livkvaliteten er en daglig kamp for både pårørende og pasienter. Det gjør det ikke mye bedre at tvangsflytte disse pasienter. Han siterer "De sier jeg er vanskelig", "Jeg kollapser snart", "De dreper meg. Der er ingen som kjenner til mine behov her", "Sannheten er at ingen hjelper meg nå", Ingen kan legge meg til å sove", Jeg overlever ikke uten mine faste pleiere", "De river meg ut av mit liv", "Jeg orker ikke mere". Disse ord kommer fra en desperat mann som ikke får noet hjelp og blir tvangsflyttet til en annen plass han hverken kjenner, ønsker eller kan fungere i. Livkvaliteten faller og livlysten forsvinner. Er det sånn vi behandler folk med en dødelig sykdom? Hvor blir hans rettigheter av? Helsetilsynet skriver om pasientrettigheter at alle har rett til å få plass i en institusjon eller bolig med heldøgns omsorgstjenester når kommunen ikke kan gi forsvarlig hjelp i hjemmet. Underskriv her så vi kan få medias oppmerksomhet om dette!!! DET HASTER!!!

Deniz-Reza Rasmussen, Bente Stene    Kontakt personen bak underskriftskampanjen

Ved å signere godkjenner jeg at Deniz-Reza Rasmussen, Bente Stene kan overlevere signaturen min til dem som har innflytelse på denne saken.

Merk at du ikke kan bekrefte signaturen din ved å svare på denne meldingen.