Gjenoppbygging av Sluppenbølgen

I mange år har den stillestående elvebølgen under Sluppen bro vært et aktivitetstilbud for både surf og elvekajakk. Ved nyttår 2018 ble det gjort et sikkerhetsarbeid under broen, noe som resulterte i at bølgen ikke lengre eksisterer. Vi ønsker å få opp en ny bølge og behøver tall på brukere og interesse rundt bølgen.

Per desember 2019 har Sluppenbølgen havnet på 4.plass i behovsoversikten for idrettsanlegg i Trondheim kommune, men erfaring har vist at det likevel krever et stort engasjement for å få realisert et slikt prosjekt.

Et elvebølge-anlegg på Sluppen kan tilby et treningsområde for kajakkere og surfere fra hele Trøndelagsregionen, og ikke minst klubber som Trondhjems Kajakklubb, NTNUI Surf og NTNUI Padling. Surfere er feks helt avhengige av å reise til Lofoten eller Vestlandet for å få ordentlig trening i vann.

Et slikt anlegg vil også kunne være en arena for konkurranser dersom man legger til rette for publikum.

Svært få inngrep trengs for å gjenopprette Sluppenbølgen til treningsstandard, og vi setter pris på alt engasjement som kan hjelpe oss med å synliggjøre behovet vårt for kommunen.

NTNUI Surf, på vegne av Sluppenbølgen Prosjektgruppe    Kontakt personen bak underskriftskampanjen

Ved å signere gir jeg NTNUI Surf, på vegne av Sluppenbølgen Prosjektgruppe fullmakt til å overlevere informasjonen som jeg gir på dette skjemaet til de som har mulighet til å gjøre noe med denne saken.

Vi viser ikke e-postadressen din offentlig på nettet.