Gjennåpne bussforbindelsen til Tæruddalen - Skedsmokorset

• Signer oppropet for busslinje tilbake til Tæruddalen.

Høsten 2023 ble det bestemt at rute 341 ned til Tæruddalen skulle legges ned umiddelbart. Det er per dags dato ikke bussforbindelse til et boligområdet, ungdomsskole, aktiviteter på kveldstid som ski, håndball og ikke minst alle som bruker turområdene rundt tæruddalen. Alle må nå kjøre for å komme seg dit eller gå.

Vi vil ha tilbudet tilbake, for skolen, nærmiljøet, hallene som er rundt, fritidsaktiviteter, skimuligheter og turmuligheter.

Tæruddalen har ca 800 beboere som nå står uten mulighet for bussforbindelse uten å måtte gå 20-25 min dersom man er frisk og rask til bens. Dette gjelder eldre som er dårlig til bens og nærmeste matbutikk ligger like langt unna. Det er en ungdomsskole der, som ansatte må gå eller kjøre. Elevene på ca 650 har ikke mulighet til busstilbud, foruten de som har busskort og skal til Vardeåsen.

Skogen som er et yndet besøkssted, både vinterstid med fine skiløyper og på sommeren med nydelige turmuligheter. Men å komme seg dit er kun tilgjengelig med bil eller beina.

Dersom man er pendler må en gå til Skedsmokorset og ta bussen. Det er i overkant langt og upraktisk løsning.

Skolebarna har ikke mulighet å ta buss.

I dagens samfunn med fokus på miljø og bærekraft er det ikke forståelig at det ikke lenger skal være busslinje ned til Tæruddalen.

Ved å signere gir jeg Diana Matberg fullmakt til å overlevere informasjonen som jeg gir på dette skjemaet til de som har mulighet til å gjøre noe med denne saken.