Folket krever å bli hørt; Stopp bompengeringen fra 31.12.2016

Frustrert familiefar med pendlerutfordringer!!

/ #22 alternativer takk!!

2014-12-09 15:30

Først, må jeg bare si at det er ikke bedre på østlandet. Der må man t.o.m. betale for hver eneste passering, uansett om man passerer på ny innen 60 min, så det er jo EN grei ting med lokale bomstasjoner her vest...

Med det sagt, så er det jo ikke alternativer?! Buss-buss-tog-buss en vei for å komme seg på jobb?! For ikke å glemme at man kommer for sent hver dag eller må gå før arbeidsdagen er ferdig, fordi barn må hentes eller leveres i barnehage! Systemet er for dårlig, finansiering og rutealternativene for bruk av kollektivtrafikken elendig og nå mener de avgiftene skal økes?! Det lønner seg jo snart å slutte i arbeid for å kreve dagpenger...

Jeg forstår ikke hva politikerne tenker! Før man refses for å benytte det eneste fungerende alternativ man har, så må det komme velfungerende valg man kan benytte seg av, være seg bedre bussnett, kabelbane (som i større byer i Østen f.eks) eller til og med en ordentlig gjennomført sykkelvei... Det ville koste staten mindre å gi hver nordmann en el-sykkel og ha et sykkelsti-nett å vedlikeholde, enn å bygge alle disse bomstasjonene og lønne de som krever disse pengene og administrerer systemene...

Dette er forkasterlig utnyttelse av et system som tråkker på.de svakeste (økonomisk) i samfunnet, være seg øst, vest eller andre steder i landet! Stopp galskapen før opptøyene blir en realitet!!