Lærer, stå opp! Nei til ny arbeidtidsbestemmelse fastsatt av KS.


Gjest

/ #101

2014-02-25 20:08

Det viktigste er at en får gjort en god jobb !  Da er ikke løsningen å si at bare en er på jobb fra  kl.08 til 15.30 fem dager i uken - noen uker til - så går det greit.

Det er klart at en må ha visse obligatoriske møtetider - men full bundet arbeidstid fører til flere negative sider med seg som f. eks angiveri - riktignok av enkeltpersoner - som selv sliter med å egen arbeidssituasjon.

Ellers, vet det kan være som å banne i kirken; men det hadde ikke gjort meg alt for mye - om jeg måtte jobbe en uke til om sommeren - OM jeg hadde fått vite at jeg kunne ta ut fri i løpet av skoleåret ellers. Men - da burde og elevene hatt kortere sommerferie - og lengre skoleferier innimellom, som f.eks juleferier osv. Det ville kunne være lettere å få spre ferier uten å ta elever ut av skolen.. kan være flere positive sider med å være fleksibel - er vel og derfor KS selv lokker nye potensiale arbeidstakere med akkurat det hos seg.

Det handler det om å ha en fleksibel innstilling - for at jobben skal bli gjort best mulig. Det blir den ikke av overkontroll i kontortid - når en likevel i tillegg må regne m å bruke ettermiddager og helger for å komme seg igjennom det en må gjøre - der og da. Som er forseint å gjøre - til sommeren.