Opprop.net

Nei til stenging av det gamle digitalarkivet!

Opprop til riksarkivaren

Gjest#1 Dec 30, 2013, 09:28
Jeg bruker dette daglig når jeg registrer Sølvskatten 1816, som en ekstra kontroll for tyding av gårdsnavn. Det nye søkesystemet gir ikke samme mulighet for å sortere alfabetisk.
Gjest#2 Dec 30, 2013, 11:00
Føles helt håpløst !! Vi er mange eldre mennesker som har lært oss dette gamle systemet og er fortrolig med det....så er det altså bare å starte på nytt !!! Kanskje vi ikke klarer å bli kjent med systemet, før vi vandrer over
til andre siden !!! Da vil alle timer vi har lagt ned med granskning bli til ingen nytte :-((( Får ikke fullført det vi har jobbet med :-((((
Gjest#3 Dec 30, 2013, 11:15
Det er MYE lettere å søke i det gamle. Det nye er håpløst klønete, må nesten må vite på forhånd hva du søker etter. Hva er da vitsen?????? I det gamle kan jeg f.eks. søke på far og mor , å få opp alle ungene på rad og rekke. Hvordan får man til det i det nye?
Gjest#4 Dec 30, 2013, 14:31
Thorbjørn H. Thorsen støtter oppropet
Gjest#5 Dec 30, 2013, 14:48
Godt jobbet!
Gjest#6 Dec 31, 2013, 04:03

Dette er eit så innarbeida forum for oss slektsgranskara, om dette skulle forsvinna , er mange tusen årsverk med gransking og dialog borrte for ålmenta. Ber på det djupaste at dette framleis vil vera til hjelp for oss alle med hugleik for ættegransking.

Please comment on this petition

Please do not write personal information such as an address, phone number or email address in your comment. Do not write your own name or the name of any other person either.