Nei til KRLE!
Kontakt personen bak underskriftskampanjen
Avskaffe hele religionsfaget
Skolens oppgave er IKKE å drive religiøs oppdragelse
Re: Re:
#106: mangi - Re: Kan dette være av interesse: Fritenkeren Dr. Ivan Panin`s matematiske og hebraiske kunnskaper førte til at han begynte å lese bibelen ut fra et 7- talls- mønster. Dette gjorde at Panin fikk tro på at det ikke var mulig for alle de menneskene å skrive, hver for seg, bibelen i 7- talls -kodesystem. Panin ble en kristen og man kan tro eller la være å tro, både på bibelen og på Panin`s mange årige studie. Uansett, *Guds ord er levende og skarpere enn et tveegget sverd, og det kløyver mellom sinn og ånd..." http://www.wordworx.co.nz/panin.html
And that Christian doctors can say no on abortions?
5,3% of the countries votes? WTF?
Vi har kommet så langt. Nå må vi ikke begynne å gå bakover!
Re:
Øh, et overgrep mot andre trosretninger at man lærer om kristendom i den norske skolen?
Er det et overgrep mot andre kulturer at vi lærer om hovedsaklig NORSK historie og litteraturhistorie også?
Vi må ta vare på vår egen identitet, og så om man velger å tro på dette får være opp til den enkelte, men jeg synes ikke det er noe galt i at religionstimene skal ha mer fokus på religionen som er både historisk sett og i dag den største i landet.
Re: Re: Re:
Men det er jo 30 % kristendom i dagens RLE? Er det ikke lov å mene at det holder? Hvordan skal faget ellers kunne ta for seg grunnprinsippene i de andre store trossystemene og dessuten, kanskje den viktigste bokstaven E - Etikk. Jeg er mot KRLE ordi jeg mener det holder med kristendom i undervisningen i dagens inndeling, ikke fordi jeg mener at kristendom skal helt ut av skolen. Det er viktig å lære om alle de store trossystemene både for å forstå historie og det som skjer rundt oss i verden, uansett om man selv er kristen, troende i annen trosretning eller ikke, men med over 50 % kristendom i faget (og at det er en del av fagets navn; KRLE) så er jeg redd for at det blir misjonering.
Besynderlig
FEIGE er dere!!! Skam!
| This discussion has been closed. |