Bevar Forsvarets musikk/Save the Norwegian military bands
Kontakt personen bak underskriftskampanjen
Re:
Du har all rett til å mene det du mener, men jeg signerer, fordi hvis dette blir gjennomført så blir det katastrofe. Kulturen er verdt å forsvare. Men ja, militærkorpsene burde komme inn under kulturdepartementet, men akkurat nå så har vi en kulturminister som ikke bryr seg om det kulturelle her i landet...Men nå er militærkorpsene under forsvarsdepartementet, og jobben de gjør er beundringsverdig, og de har like mye livets rett som alt annet militært. Jeg håper også at vi får beholde Oreon-flyenene på Andenes og Kystjegerkommandoen i Harstad.
Hei, Forsvarsbudsjettet er neste år kanskje 50 mrd. Det burde det bli. FMUS sitt budsjett vil sannsynlegvis ikkje overstige 150 millioner. Altså 3 promille. Besparingspotensialet i dagens forslag er 50 millioner, altså 1 promille. 50 millioner er dog ikkje små penger over mange år, og kan brukes til mye nyttig krigsmateriell. Men en signering av dette oppropet betyr ikkje at Forsvarets budsjetter skal belastes i fremtiden. Den debatten må politikerne ta. Vi som er musikere i Forsvaret ynskjer ro rundt finansieringa og ynskjer å få ein slutt på desse prosessene år om anna. Derfor vil ein direkte finansiering være på sin plass slik at vi ikkje får slike samanlikninger som du her tar til orde for. Norge bør absolutt ha råd til eit solid Forsvar og ein solid Forsvarsmusikk. Du kan derfor trygt signere dette opprop, då det forhåpentligvis i framtida ikkje skal belaste Forsvaret økonomisk.
Har man overvejet hvor meget kultur man giver uigenkaldeligt afkald på, i forhold til hvor mange kroner og ører man sparer? For ikke at nævne hvilket tab af altafgørende faglig ekspertise til varetagelse af den stolte skolekorps tradition man mister?
Jeg håber politikerne kommer til fornuft, planerne bliver droppet, og Norge kan bevare sin status som foregangsland i hele Europa.
Bedste hilsner fra Danmark:)
D
Forsvaret i Norge har hatt musikere i 400 år omskilting vi kjennelser siden Hærordningen av 1818. Mao er det ikke tilfeldig at Forsvaret har og alltid har hatt musikk. Oppgavene til musikerne er ikke å gå i første rekke når slaget står, men de står fortsatt i dag i første rekke når kistene med de vi har mistet kommer hjem eller som i dag på Stortingets åpning. Stortinget gir en egen tildeling til kulturelle formål i Forsvaret så å tro at disse pengene vil komme til Forsvaret om korpsene blir nedlagt er utopi. Siden noen her har så god oversikt over Forsvaret kan de kanskje svare på hvor mye mer Forsvar Norge fikk når korpsene i Halden og Kristiansand ble nedlagt. Mitt svar vil være ingenting og så langt har ingen i Forsvaret eller forsvarspolitikere jeg har spurt gitt noe annet svar. Korpsene er helt spesielle. Når Forsvaret har bygd opp har ikke korpsene fått noe mer det er kun når det skal kuttes at Forsvarssjefene foreslår kutt i korpsene. Heldigvis har vi i alle år hatt politikere som har sett et større bilde og til og med bygd ut korpsene når Forsvaret har foreslått kutt. Så ja- skriv under!
Musikkorps
I believe that music connects people on a higher level. It should be developed, not disposed of. It is a lot of work to build a social structure. Tearing one down is a step that is not reversible.
Bevar alle Luftforsvarets musikkorps!
Musikk er fantastisk terapi, og trønderne trenger flere idoler enn Rosenborg!!!
Når man først har lært seg et instrument, av profesjonelle, så finnes det nemlig INGEN ALDERSGRENSE oppad, kun GLEDE!!!
Dont destroy your own culture.you should be proud at these professionel bands! What will be gone never will return! So please reconsider! Crossing my fingers for you al!!!
mike, a dutch military musician from the band of the mountaind arms!
Forsvarets musikk er et viktig forbilde for skole og ungdoms korpsene og en enorm ressurs. De sprer glede og kvalitet. Så BEVAR dem.
| This discussion has been closed. |