Bevar Forsvarets musikk/Save the Norwegian military bands
Kontakt personen bak underskriftskampanjen
Jeg mener at Forsvarets Musikk er en viktig del av byens musikkliv og gir beboerne musikalske opplevelser ved sin tilstedeværelse i det daglige og ved sin musikkutøvelse ved mer spesielle anledninger. Flinke musikere har der sin plass og bidrar til musikk-oppdragelse av de kommende slekter. Musikklivet i et samfunn bør være mangfoldig og der har Forsvarets Musikk sin tradisjonelle plass. De unge som vokser seg inn i musikken via skolekorps og kulturskoler finner sine veier videre i det voksne musikklivet, et slikt sted er Forsvarets Musikk.
Jeg vil være med på å bevare forsvars-korpsene.
De har stor betydning for det musikalske kulturliv i Norge.
Bjørg Raaen Eriksen
Colonel Timothy Holtan
Leader and Commander
The US Army Band
Washington, DC
Descendent of Holtans from Telemark and Petersons from Hurdal.
Uten kultur, hva har vi igjen å forsvare?
Re:
Nå må vi begynne å tenke lenger enn kun økonomisk effektivisering!Musikk er en bedre vei å skap dialog mellom to eller flere rivaler, enn å bruke bomner og granater. Noen fortalte meg at kostnaden av å ha 5 forsvarskorps er 3 promille av forsvarsbudsjettet... Kun 3 promille.
Forsvarets musikk er en av grunnpilarene i den norske kulturen. Fantastiske musikere og forbilder for alle i skolekorpsene landet rundt. Vi blir en fattigere nasjon uten.
Korpsnorge fortjener å ha militærkorps! Det er god kulturpolitikk, god distriktspolitikk, god forsvarspolitikk og de tar en ekstremt liten del av Forsvarets budsjett, det bevises jo gjennom at forsvarssjefen mente det var lite å spare på å kun legge ned to korps. Disse ensemblene har enorm betydning for mange flere nordmenn enn forsvarssjefen har fått med seg. For meg som jobber innen kultur er det lett å se mange av godene som kommer med korpsene, håper politikerne ser det samme, og hører på alle som ønsker fortsatt støtte til en kultur og forsvare!!!
Kultur-Norge vil blø
Forsvarets musikk må bestå. Spesielt i utkant-Norge har forsvarskorpsene en utrolig viktig oppgave både som inspiratorer og som garanti for at musikalsk fagkunskap er tilstede.
Hilsen Erik M Bugge
Musikerne er med på å heve nivået på musikkskoler, og de underviser og inspirerer barn og unge. Korpsene er viktige deler av vår kultur.
| This discussion has been closed. |