NEI TIL STENGING AV CORNERTEATERET!

Kontakt personen bak underskriftskampanjen

Dette diskusjonstemaet har blitt automatisk laget fra NEI TIL STENGING AV CORNERTEATERET!-oppropet.

Millan

#1

2014-03-28 15:40

Dette trodde jeg aldri skulle bli nødvendig. At Cornerteateret faktisk står for nedleggelse er så ufattelig trist. At Bergen kommune som investert så mye i dette prosjektet ikke følger opp med de siste driftsmidlene gjør på en måte at de pengene de allerede lagt på prosjektet virker helt bortkastet. At Hordaland Fylkeskommune ikke har innvilget en eneste krone - det kan jeg rett og slett ikke fatte. Cornerteateret er et teaterhus helt i oppstarten, det er et hus for barn og unge i Teaterskolen til Vestlandske Teatersenter, det er både prøve og produksjonslokaler + visningssted for det frie scenekunstmiljøet i Bergen og Vestlandet. Det er et hus som har 1 ansatt og til tross for dette klart å drifte med frem til nå med en full bookingkalender. Det er hjemmet til Vestlandske Teatersenter og Proscen - produsentenhet for scenekunst. Nå trenger de vår hjelp!

Gjest

#2

2014-03-28 17:24

Bergen, Hordaland og fri scenekunst trenger dette teateret!

Gjest

#3

2014-03-28 17:43

Kultur er viktig, det betyr adskillig mer enn å bli underholdt. Det lærer oss noe om selve livet. Hvorfor skal kulturen alltid være den delen som må ofres?

Gjest

#4

2014-03-28 18:49

signér!

Gjest

#5

2014-03-28 19:39

Min datter elsker teaterskolen på cornerteateret!!
Camilla Svingen

#6

2014-03-28 20:01

Om Bergen og Hordaland skal kunne markere seg kulturelt både nasjonalt og internasjonalt må byen i det miste ha en visnings og produksjons arena å tilby. Ellers kan vi ikke si noe på sentraliseringsproblemet Norge står ovenfor. Vi må favne om det initiativ, den profesjonalitet, den kunnskap og kunstneriske nytenkning vi har i Bergen og på Vestlandet. Hjelpen ligger bl.a i å tilby en solid arbeidsplattform. Dette har vært kjent i lang tid.

Ina
Gjest

#7 Stort tap

2014-03-29 07:14

Dette er et stort tap for Bergen som kulturby, om det ender med å legge ned et hus som er et visning og prøvested for det frie scenekunst feltet og barn og unge som er i oppstarten av sin kreative karriere. Da er det som å begynne på 0, mange år tilbake da kommunen og det frie feltet møttes og diskuterte problemstillingen med at det ikke er steder å produserere prosjekt for den gruppen. Om vi mister huset, mister Bergen profesjonalisering i feltet og synligheten utenfor Bergens grenser. På lik linje som andre frie teaterhus i andre byer.


Gjest

#8

2014-03-29 09:18

Jeg driver et castingbyrå i Bergen, og vi er avhengig av et størst mulig miljø av frilansskuespillere i byen for å kunne besette film- og reklameroller. Jeg har sett hvordan åpningen av Cornerteateret har vært en vitamininnsprøytning i miljøet, et etterlengtet løft og en nødvendighet for at det skal være mulig å leve som frilansskuespiller i Bergen. Jeg frykter at en nedlegging av Cornerteateret vil føre til fraflytting fra byen og frafall fra bransjen. For å kunne leve som frilanser må man ha pågangsmot og skaperglede, og en nedlegging vil nødvendigvis føre til en stor motivasjonsknekk for mange. Dette vil være et stort tap for filmbyen Bergen, så vel som mangfoldet på scenen i kulturbyen Bergen! - Karoline Oppedal, Casting Vest

Gjest

#9

2014-03-29 15:32

Møhlenpris trenger kultur!

Gjest

#10

2014-03-29 17:27

Jeg er ikke fra Bergen, men forstår at dette er viktig for kulturlivet i Bergen!

Gjest

#11

2014-03-29 21:12

Meningsløst og uforståelig - hvordan er sånt mulig?

Gjest

#12

2014-03-31 06:15


Cornerteateret må leve vidare!
2-barnsfar.

#13 Til sammenligning...

2014-03-31 08:24

Som relativt nybakt far var det en stor glede å oppdage at de små kunne ha et alternativ til fotball og skolekorps (ikke til forkleinelse, men det må jo finnes alternativer). Herregud for en skuffelse.

Gjest

#14 Julie !

2014-03-31 09:42

LA CORNERTEATERET LEVE!! DETTE ER ET STORT TAP FOR NORSK SCENEKUNSTLIV!!


Gjest

#15

2014-03-31 11:38

Go Cornerteateret!

Gjest

#16

2014-03-31 12:17

Bergen Kommune sliter litt med sin kulturpolitikk: Verken bit - teatergarasjen visningshus eller ett visningshus for frifeltet? Regjeringens og kommunens satsningsområde er kunstnerne og særlig de som virker i frifeltet, iflg dem selv? Hvor skal kunstnernes arbeid vises i byen som er vestlandets hovedstad? Ett påkostet og nybygget godt teater for forestillingene står på Møhlenpris: Hva skal huset brukes til hvis det stenges?

Gjest

#17

2014-03-31 14:15

Ufattelig trist om Cornerteateret må stenge! Finner nesten ikke ord.
Jeg håper så inderlig at Bergen Kommune og/eller Fylkeskommunen er villig til å strekke seg den siste biten for å unngå dette!
Cornerteateret rommer et mangfold av kultur/ - aktiviteter og visninger som igjen gir utrolig mye glede for både barn og voksen.
Huset er et samlingspunkt, et visningshus OG et aktivitetshus... bedre enn dette blir det jo ikke!!! Så vær så snill ikke la det ende slik, ikke la cornerteateret stenge! Hilsen mor med 2 barn på teaterskolen.

Gjest

#18

2014-03-31 19:21

nei til stenging
Millan

#19

2014-03-31 20:47

Blir spennende å se hva som skjer på kulturfronten i kommunen nå som Bakke ikke lenger er kulturrbyåd? Lurer veldig på om det har noe å si for Cornersaken!

Gjest

#20 Re:

2014-04-01 06:31

#19: Millan -

Første tanken som slo meg når det kom i nyhetene..


Gjest

#21

2014-04-01 11:53

Bevar CORNERTEATERET!!!
Greta Madsen

#22

2014-04-01 12:09

kall teateret et idrettsanlegg! dersom cornerteateret heller het "corneremål", kunne man ha påberopt corneret som et idrettsanlegg? det har sannsynligvis flere publikumere på "kampene" sine sammenlignet med andre idrettsanlegg? og klart det hadde fått bestå! Idrett er viktig! Kall teater, dans og annen scenekunst for idrett - da vanker det støtte an mass! kunstidrett til folket! skam på dem som legger ned! legg heller opp - dere som legger ned!

Gjest

#23

2014-04-01 16:23

Skriv under!

Gjest

#24

2014-04-02 13:30

Min datter elsker dette stedet! Det invisteres i et bygg, for å legge det ned?

Gjest

#25

2014-04-02 14:38

Har vært så heldig å overvære en forestilling der mitt barnebarn var en av skuespillerene. Flott teater og jeg ønsker at det ikke blir stengt.