lilly_jorstad

Kontakt personen bak underskriftskampanjen

Dette diskusjonstemaet har blitt automatisk laget fra lilly_jorstad-oppropet.


Gjest

#1

2014-01-29 05:29

Klart jenta ska ha statsborgerskap.

Gjest

#2

2014-01-29 06:08

Norge, landet med det store hjertet ?

Gjest

#3

2014-01-29 09:06

Historien om Kolanordmennene er nok ukjent for folk flest. Her er en link til filmen som ble vist på NRK om Lilly Jørstad (Lilly Jørstads bestemor) ; "Lillys Sang" En sterk historie ! Se filmen, støtt Lilly og les mer om Kolanordmennene som er en del av Norges Historie


Gjest

#4

2014-01-29 09:13

MEDMENNESKELIGHET og FORNUFT er fremdeles gangbar vare.

Gjest

#5

2014-01-29 09:38

Kjære venner! Jeg sitter og gråter fordi jeg kjenner deres varme støtte for vår familie for min lille Lilly. Jeg kan bare be Gud for dere og for det at vi er i Norge nå. Vi er ikke ensomme som har vi vært i Russland. Tusen hjertelig takk for deres hjelp, støtte og menneskelighet.

Gjest

#6

2014-01-29 13:45

Bruk Kolaplanken! Hvor vanskelig skal man gjøre det for ei jente som utdanner seg innenfor et yrke som ikke er A4? Bruk hodet og la jenta få ro. Hvorfor skal man spikke fliser for å vanskeliggjøre ting?

mann (20)

#7

2014-01-29 13:47

skjønner ikke hvorfor kriminelle flyktninger som kommer til Norge får så utrolig mye positivt, både penger og sted å bo. Mens mennesker som Lilly blir nektet statsborgerskap, skjønner ikke helt hvordan UDI tenker egentlig, trist..

Gjest

#8

2014-01-29 15:01

Hoppas verkligen Du får bli Norsk Medborgare,Lilly.
Önskar Dig All lycka,åzå med Studierna.
Vänligen
elisabeth jenssen
Född Norsk,men numera Svensk Medborgare.

Gjest

#9

2014-01-29 21:54

I bequest the petition of Liili be considered favorably by Norge`s immigration ministry . I understand that Norge is a Humanitarian country and has ratified the United Nations Convention of the Rights of a Child. Norge has a long history of rescueing children and family member`s of other lands,and has done such humanitarian discretionary decision work before.It is world known as common practice in Norge and has placed the Norwegian people in high regard globally,ie-refugee`s from other land`s, Burma, Vietnm,etc. Also in the USA Obama`s `Dream Act` , consistant with Norge said` These children THROUGH NO FAULT OF THEIR OWN were taken by there parents to this country, also , never made any action to give away Norsk Statsborgerskap , but were in custody of their parents, who were , in this case `arrested` by factum of `restricted movement` , by the Russiskerene back then with Stalin as Leader. Lilli should be`grandfathered back into Norge`s Statsborgerskap as were her parents, and even if without her parents should be too as Obama`s Dream KIds` here in the states were given a `pathway to citizenship,on the simaliar ground- Rune Jacobsen - founder-Living Sky Universal Childrens Day Promotion & Awareness Corp-Registerd Sask,Canada, NYC-NY-USA Kong Olav`s Sjomanns Kirken-UNDP ,NY,NY

Gjest

#10

2014-01-29 22:09

Giving voice
Otto
Gjest

#11

2014-01-29 22:41

Lilly er jo nordmann som kommer tilbake, hun er ikke en innvandrer. Og på linje med våre ungdommer som har tatt noen skoleår i utlandet, må Lilly også ha rett til det. Det er skammelig å nekte henne statsborgerskap!!

ottar zahl jonassen
Forfatteren bak dette oppropet

#12 Tusen takk for engasjementet!

2014-01-30 08:18

Nærmere 400 mennesker som er i FB-gruppen Gi Lilly norsk statsborgerskap // Give Lilly norwegian citizenship og 159 stykker har signert oppropet i vår underskriftskampanje.

Lilly Jørstad er IKKE flyktning, IKKE innvandrer, men kolanordmann. Søknad om statsborgerskap fra kolanordmenn skal behandles etter paragraf 8.3 i statsborgerforskriften til UDI/UNE. Krav til botid i Norge er 2 - to år! . UDI/UNE må følge rett og riktig regelverk og gi Lilly rettferdig og korrekt behandling. UDi/UNE har regnet seg fram til at Lilly har bodd 5 år og 6 mnd. i Norge mao. hun kvalifiserer seg til norsk statsborgerskap jfr. paragraf 8.3 i deres eget regelverk.

Fortsett å spre meldinger, linker, få folk til å signèr oppropet, artikler og snakk om Lilly-saken!

På forhånd takk!

Mvh
Aksjonsgruppa for Lilly
Leif Ryan

#13 Re: Tusen takk for engasjementet!

2014-01-30 12:05

#12: ottar zahl jonassen - Tusen takk for engasjementet!

Traff familien for første gang på Jørstadfamiliens slektsstevne på Ekkerøy i 2007.

For å presisere, så er familiens stamfar Erik Pedersen Jørstad (1803-67), odelsgutt fra gården Øvre Jørstad ved Lillehammer, som flyttet nordover og slo seg ned som fisker og småbruker på Ekkerøy ved Vadsø. De fikk 7 barn. Eldste sønn, Peer,tok med seg sin familie og slo seg ned på Kola. Lillys mor og familie bor nå i Vadsø. Lilly, som var hovedperson i TV-programmet "Lillys Sang", er Lille-Lillys bestemor. Lille-Lilly har sin grunnutdannelse fra Tromsø, men er p.t. engasjert ved operaer i utlandet.

Lille-Lilly er et operatalent av de skjeldne, og fortjener all den støtte hun kan få!!!!


Gjest

#14

2014-01-30 12:27

Kjære venner! Jeg sitter og gråter fordi jeg kjenner deres varme støtte for vår familie for min lille Lilly. Jeg kan bare be til Gud for dere og for det at vi er i Norge nå. Vi er ikke ensomme som har vi vært i Russland. Tusen hjertelig takk for deres hjelp, støtte og menneskelighet.

Cari amici! Mi siedo e piango perché so che il loro caloroso sostegno della nostra famiglia per la mia piccola Lilly. Posso solo pregare Dio per voi e per questo noi siamo in Norvegia momento. Noi non siamo soli come abbiamo fatto in Russia. La ringrazio molto per il vostro aiuto, il sostegno e l'umanità.

Dear friends! I sit and cry because I know their warm support of our family for my little Lilly. I can only pray God for you and for that we are in Norway now. We are not lonely as we have been in Russia. Thank you very much for your help, support and humanity.

Друзья мои! Я сижу и плачу, потому, что я чувствую вашу горячую поддержку для нашей семьи и моей Лиллишке. Я могу только молить Бога за вас и за то, что мы в Норвегии сейчас. Мы не беззащитны, как были в России. Огромное вам всем спасибо за вашу помощь, поддержку и человечность.

Gjest

#15

2014-01-30 12:30

to claim such a talent for Norway will be an honour! not a wise decision! Hope it will be reconsidered....
Olga Jørstad
Vadsø

#16

2014-01-30 13:15

Kjære venner! Jeg sitter og gråter fordi jeg kjenner deres varme støtte for vår familie for min lille Lilly. Jeg kan bare be til Gud for dere og for det at vi er i Norge nå. Vi er ikke ensomme som har vi vært i Russland. Tusen hjertelig takk for deres hjelp, støtte og menneskelighet.

Cari amici! Mi siedo e piango perché so che il loro caloroso sostegno della nostra famiglia per la mia piccola Lilly. Posso solo pregare Dio per voi e per questo noi siamo in Norvegia momento. Noi non siamo soli come abbiamo fatto in Russia. La ringrazio molto per il vostro aiuto, il sostegno e l'umanità.

Dear friends! I sit and cry because I know their warm support of our family for my little Lilly. I can only pray God for you and for that we are in Norway now. We are not lonely as we have been in Russia. Thank you very much for your help, support and humanity.

Друзья мои! Я сижу и плачу, потому, что я чувствую вашу горячую поддержку для нашей семьи и моей Лиллишке. Я могу только молить Бога за вас и за то, что мы в Норвегии сейчас. Мы не беззащитны, как были в России. Огромное вам всем спасибо за вашу помощь, поддержку и человечность.

Gjest

#17

2014-01-30 14:47

Vi gir statsborgerskap til alle kategorier folk, uansett om dem e kjeltringa elle ikke, men Lilly som har strævd sæ opp med egeninnsats å dype røtter her kan vi ikke hjelpe....Det e skammelig e det.

Gjest

#18

2014-01-30 15:53

lilly_jorstad

Gjest

#19

2014-01-30 18:06

рекомендую

Gjest

#20

2014-01-30 18:06

у лили должно быть гражданство!!!!

Gjest

#21

2014-01-30 19:20

пусть у тебя всё сложится Лилли.мы с тобой.

Gjest

#22

2014-01-31 00:45

Håper Lilly får statsborgerskap og god jøb i Norge.

Gjest

#23 ЛИЛИ

2014-01-31 08:05

у этой талантливой девочки должно быть гражданство, она гордость для своей страны
Стороженко М
Gjest

#24

2014-01-31 09:19

Лишка достойна,того чтобы получить гражданство этой страны,а страна от этого только выиграет,такой талант и дар дается только раз в жизни и неужели документальная бюрократия превыше таланта и одаренности,при всех жизненных трудностях девчонка идет вперед не смотря ни на что,еще и конкурсы престижные выигрывает,во многих участвует,учиться и при этом концертирующая певица.А как еще ей жить если она певица и вид ее деятельности имеет большую географию.Ее концерты проходят во многих странах,в том числе и России.


Gjest

#25

2014-02-02 18:30

Считаю, что нужно поддерживать талантливых людей, стремящихся развивать свои способности и расширять культурное пространство.