Si JA til #stillenatur

Kontakt personen bak underskriftskampanjen

Dette diskusjonstemaet har blitt automatisk laget fra Si JA til #stillenatur-oppropet.


Gjest

#226

2013-11-26 20:39

JA til stillenatur!
JA til fortsatt rike naturopplevelser, arena for sport, friluftsliv, reiseliv, jakt..
Ta vare på det unike norske ved stillenatur.



Gjest

#227

2013-11-26 20:40

JA til #stillenatur og NEI til skittent politisk spill som prøver å snikinnføre forurensende og støyende motorisert ferdsel i vår felles norske utmark!

Gjest

#228

2013-11-26 20:40

Vern naturen og stillheten for kommende generasjoner.

Gjest

#229

2013-11-26 20:41

Et absolutt nødvendig tiltak for å gjøre det som er mulig for å bevare stillheten i vår fantastiske natur !

Gjest

#230

2013-11-26 20:41

DURE inn i naturen!
Hva er hensikten?
Hva er greia?
Gi meg ET godt arrgument...
Bygdegutt og grunneier

#231 Ja til regulert motorisert ferdsel i utmark

2013-11-26 20:45

Faktisk enig med bygutt #217! Jeg er altså FOR å kunne bruke naturen også til rekreasjon med f.eks. snøscooter, - men denne ferdselen må selvsagt også reguleres. Det er jo ikke slik at det er snakk om et fullstendig frislipp, - og jeg kan ikke tro at noen av kommunene som skal regulere dette ikke også vil ta hensyn til andre interesser. Jeg blir også kraftig provosert av at en del selverklærte friluftsmennesker opptrer som ekstremister, - og nærmest påberoper seg en eiendomsrett til all utmark, - over alt. Jeg ønsker også å kunne gå en fot- eller skitur og nyte det naturen kan by på av både stillhet og opplevelser. Men da velger jeg selvsagt en skiløype og ikke en scooterløype! Det ER plass også til noen åpne scooterløyper i en og annen kommune!

Se heller på hva som allerede er gjort i norsk natur! Se på alle de store utbyggingene av hyttefelter. Med vann, vei, internett, kloakk og oppvarmet innkjørsel. Det finnes snart ikke et fjell i sør-norge som ikke er voldtatt på denne måten. Og det er vel greit? For da kan jo de som ønsker naturens fred og ro kjøre bil på vinterbrøytet vei helt opp til hytta, parkere i garasjen og gå tørrskodd til døra?


Gjest

#232

2013-11-26 20:46

Stillhenten er en verdi vi må så absolutt ta godt vare på i et støyende samfunn.

Gjest

#233

2013-11-26 20:47

bare se hvordan det er når du kommer over grensa til sverige... scooterspor overalt.. man hadde aldri funnet seg et sted for fred og ro

Gjest

#234

2013-11-26 20:49

Takk for initiativet. La oss få beholde stillheten og freden på vår fjellhytte.

Gjest

#235

2013-11-26 20:49

vennligst ikke useriøse vedheng som 'PC-ytelsen er dårlig, fiks dette nå' !

Gjest

#236

2013-11-26 20:57

Å tillate mer scooter er som å bygge ut "bare litt" av Oslo-marka eller andre nasjonalparker. Jeg er ikke så veldig politisk av meg men dette er viktig.
Støtt oppropet!
gjest

#237 Re: Snøscooterkjøring, - hva med min rett?

2013-11-26 20:57

#221: -

Hva med min rett til å oppleve naturen fra scootersetet da???


Gjest

#238

2013-11-26 21:00

Pinlig å høre på argumentasjonen fra Høyres Stort.rep. Lover blir til ut fra hva majoriteten av landets borgere ønsker og det må faktisk H og Frp respektere. Hva med en folkeavstemning som Frp er en tilhenger av? Det ønsker de vel ikke i denne saken som de vil tape?

Gjest

#239

2013-11-26 21:03

La oss slppe latterlige svenske tilstander. Hold på forbudet mot motorisert ferdsel i utmark.

Gjest

#240

2013-11-26 21:09

Ingenting er som å finne roen i stille natur. Snøscooter er først og fremst et nyttekjøretøy og ikke et leiketøy.

Gjest

#241

2013-11-26 21:13

Ja til stillhet i naturen.
gjest

#242

2013-11-26 21:14

sier JA JA JA til SNØSCOOTER i NORGE! bare bullshit dokker kommer med. vi har masse utmark! så det er nokk plass til alle ;) så ingen trenger å bli plaget med støy. ta dokker en banan!! ....

dokker som sir det er det samme som å sitte i sofaen TAR rimelig FEIL. beste treninga æ har hatt... bruker alle musklene i kroppen på å styre scootern... ER BEDRE TRENING EN Å GÅ I NATUR ;)
men når vi endeli får låv til å kjøre i utmark så blir dere å se kor feil dere tar. bråk mæ her bråk mæ dæ... alt av "fakta" dokker har kommet med henger ikke på greip :D

ha en fortreffelig dag videre gretne gamle folk :)

Gjest

#243

2013-11-26 21:16

Når de som har fått tillit og makt til å tenke fornuftig og ansvarlig lar være å gjøere det, er det flott at andre stiller opp og sier fra. Om kort tid vil stillhet være noe av menneskene kommer til å savne mest og etterspørselen kan vi i dag vanskelig forestille oss.

Gjest

#244

2013-11-26 21:19

Glimrende innlegg av Berit Kjøll på TV i dag. Dere bør referere til strandloven, kommunal forvaltning i mange tiår har medført at 80% av alle hytter innenfor strandlovens område er bygget etter ar strandloven ble innført.
Willy wankelworn

#245

2013-11-26 21:20

Hvordan forfatter av dette oppropet klarer å forstå det dithen at det dreier seg om frislipp er vanskelig å forstå.
Det er vel flere som hiver seg på hylekoret om en fremstiller det som om hele hardangervidda vil bli invadert av hooligans på snøscooter

Skogen er til for alle, hvis noen vil ha rekreasjonsløyper for snøscooter så bør de få det. Forsøksordningen skal vurderes og traseene skal plasseres slik at de ivaretar hensynet til såvel dyreliv som de som ønsker å få gå en skitur i fred og ro.

http://www.regjeringen.no/upload/MD/2013/Forskrifter_forsoksordning_snoscooter.pdf

Gjest

#246

2013-11-26 21:21

Jeg vil kunne fortsette med lange og stille skiturer, både på langrenn og fjellski. Jeg ønsker verne og verdens vakreste natur og land! Jeg ønsker å kunne føle meg alene på fjellet, uten scooterspor over alt. Jeg vil ha frisk fjell luft uten eksos. Jeg vil at dyrene skal få fred for unødvendig motorisert aktivitet og jeg mener kjøring i villmark er forbeholdt de som passer på oss. Slik som politi og røde kors. Men muligheten til å søke løyve må fortsatt skal gjelde.

Gjest

#247

2013-11-26 21:26

JA TIL STILLE NATUR!! #stillenatur
Eivind

#248 En liten anmodning fra motparten

2013-11-26 21:26

Er det ikke litt egoistisk av dere å forlange at alle som har lyst til å utøve rekreasjonskjøring fullstendig skal nektes mulighet til dette fordi dere forbeholder dere retten til å bestemme hva som er gode natur opplevelser? Forslager åpner jo bare for at kommunene selv skal kunne åpne for kjøring i de løyper eller områder man blir enige om. Synes egentlig ikke det er så urimelig. Det er mange måter å nyte naturen på. Enkelte vil ha fart og morro, andre vil rusle med kofte og nikkers. Dette minner litt om bilist-sykkelist konflikten. Noen må på død og liv provosere forde de "har lov til det", andre blir provosert så snart de ser en sykkelist. Spiller ingen rolle om man faktisk blir hindret eller ikke.....

Gjest

#249

2013-11-26 21:27

En stemme for en stille natur #denfølelsen

Gjest

#250

2013-11-26 21:29

Bevar naturen!