Nei til KRLE!

Kontakt personen bak underskriftskampanjen

Dette diskusjonstemaet har blitt automatisk laget fra Nei til KRLE!-oppropet.


Gjest

#526 Re:

2013-10-31 05:09

#75: -

Helt enig krf er anti demokratiske og anti intellektuele.

De bør forbys.

Antiteist

#527 Re:

2013-10-31 05:40

#139: MrEpicBread -

Grunnloven vår tiltross for at den er et produkt av sin tid der nemlig folk flest var religiøse eller ihvertfall teister. Er tiltross for dette ikke basert på kristne verdier like mye som den er basert på opplysningstids verdier som fornuft, sekular moral ( humanisme), tolarnse, skeptisisme, fritanke, kritisk logisk og rasjonell tanke og vitenskapelig metode og virkelighets forståelse. Darwins bok kom dessverre ikke ut før i 1859 mens grunnloven ble skrevet i 1814 dette er grunnen til de difuse referanser til den transendalske absoluttisme innimellom. Hadde de ventet til post 1859 hadde det mest sannsynlig ikke vert et kløyve ord om gud da Darwin knuste hoved argumentene i "artenes opprinesle".

 

I tillegg til dette er det vel ikke en eneste teolog eller prest som kan gi en rasjonell redegjørelse for hva kristne verdier er. Da de er like difuse som bibelen selv som motseier sitt førnevnte budskap i annenhvert kapitell.

Antiteist

#528 Re:

2013-10-31 05:56

#498: -

Religioner har noe fint å si ja men har dobbelt så mye homofobisk og metafysiskt å komme med og har ført til ubeskrivelige mengder menneskelig lidelse.

 

Frigjøring er det som trengst. Frigjøring fra denne ultimate slavetro, dumskap, overtru og ondskap. pønsket ut av tullete underopplyste nomader i midtøsten som forsatt var overbevist om at jorden var flat og at solen krinset rundt oss. Hva i all verden har vi og lære fra disse usiviliserte, overtroiske idiotene annet enn hvordan man ikke bør tenke, handle og styre et samfunn.

Antiteist

#529 Re:

2013-10-31 06:51

#180: Gjest -

Jeg vet ikke hvor jeg skal begynne. ahhhhhh herregud i satan. Menneskelig ignoranse og dumhet er som Einstein en gang sa uendelig dette inlegget jeg nå besvarer er et godt eksempel på det.

mannen eller kvinnen som skrev dette er basert på min kunnskap om religion og psykologi. En av følgende:

1. indoktrinert i en fundamentalistisk "Old earth kreasjonisme" sekt som tolker statan og gud som rele krefter og entiteter som har aktiv deltakelse i menneskelige affærer. Isåfall har ikke individet direkte skyld og jeg føler dypt med deg for den følelsesmessige og intellektule barnemishandlingen du ble utsatt for igjennom dine foreldres galskap. Barnevernet burde grepet inn når dine foreldre begynnte å skremme livskiten ut av deg med helvetes ild.

2.dette er en ateist som prøver å være morsom eller som prøver å feilaktig representere en kristen som eksepsjonelt dum og virkelighets fjern. Isåfall fungerte det utmerket.

3.denne personen har en diagnostisert/udiagnostisert. Psykoselidelse eksempler: Bipolar type 1 med psykose, Shizofreni, Shizo affective lidelse, Alvorlig Klinisk Depressjon med psykose symtom......osv ......osv Sjekk ICD-10 hvis du er interrisert i psykologi. Isåfall er denne ekstreme troen og vrangforestillingen enn del av sykdoms bildet og personen bør søke hjelp hos professjonele eller familiemedlemmer bør få deg tvangsinnlagt.

 

Alle dine hevdelser er udemonstrerbare og ufalsifiserbare siden du er hevderen av ekstraordinære ting har du bevisbyrden ikke jeg eller resten av planeten.

De såkalte bevis du fremlå er anekdotiske og baserer seg kun på dine tolkninger og opplevelser som er subjektive og ikke etterprøvbare.

grunnen til at depressjons raten går opp er pga bedre tilbud for unge innen mental helse hjelp og økt kunskap om psykologi og enn nedfiring av diagnostikk-kriterier.

De voldelige spillene du refererer er ingenting iforhold til bibelens grusomheter fra menneskeofring med isak og abraham til engle kåthet og voldtekt å død i sodoma og gonora.

 

At individ av den samme arten som meg har dine holdninger og virkelighets oppfatning er dypt forstyrrende og tragi komiskt.

 

Men er et eksempel på at religion er gift i alle former og styrker min kampvilje imot menneskelig skapt galskap og amoral.

Denne meldingen er fjernet av forfatteren (Show details)

2013-11-06 17:19



Gjest

#531 Helt erlig...

2013-11-19 02:20

Jeg var et av de siste kullene som gikk gjennom barne og ungdomsskolen hvor dette faktisk var vanlig (altså) KRL, for å så komme på videregående og få vite at det heter RLE og kristendomsfokuset er fjernet, til en viss grad i alle fall. Nå er dette flaut. Det var enda et steg riktig i sekulariseringen og nå er det ugjort igjen på grunn av det middelalderske menneskeverdet KRF presenterer.
Undrende

#532 Re:

2013-11-28 14:46

#3: -

Fordi?

Undrende

#533 Re: #502

2013-11-28 14:48

#502: -

Å huffameg! Bråk er fali det!

Observatør

#534 Å skyve andre foran seg

2013-11-28 14:59

Dere ateister som skyver "det flerkulturelle samfunn" og hensynet til andre religioner foran dere i deres kamp mot kristendommen generelt og KRLE spesielt: Det er ikke muslimer etc. som er imot KRLE. Det er dere ateister som står der alene i deres tomhet og engstelse for Gud. Se bare på signaturene i denne underskriftskampanjen: Er det mange ikke-norske navn der???

Gjest

#535 Re: Har du en god fefinisjon på livssnøytral?

2014-02-07 13:08

#26: -  

 


Gjest

#536

2014-03-19 20:23

JA TIL KRLE

Gjest

#537

2014-04-07 05:47

INGEN VIL HA DET DUMME KRLE FAGET! NÅR KRISTNE PRESTER IKKE VIL HA DET, ELEVER IKKE VIL, VOKSNE OG LÆRERE IKKE VIL, HVORFOR SKAL VI DA HA DET? DET VAR EN GRUNN TIL AT KRL BLE FJERNET...

Gjest

#538

2014-04-07 06:01

JEG AKTER Å SKULKE FOR Å FÅ ET MER INKLUDERENDE RLE-FAG!

Gjest

#539

2014-04-24 08:37

Vår verden hadde vært en fredeligere og bedre verden for oss alle uten påvirkning av maktsyke religioner og religiøs fanatikere i alle varianter.

Gjest

#540

2014-06-14 16:59

KRLE er et så tåpelig konsept at det virkelig bør stoppes før man rekker å iverksette det.

Gjest

#541

2014-06-15 17:31

Jo mindre kristendomslære vi får i skolen, jo bedre er det!

Gjest

#542

2014-07-09 15:47

Det bør være en selvfølge at ett snevert livssyn ikke kan ha presedens over alle andre måter å oppfatte verden på - foruten å handle om konkrete religioner skal faget dessuten dreie seg om troløs (eller tro-uavhengig) moral, empati og lignende. Norges barn må skjenkes muligheten til å forstå at fastsatte kulturelle forestillinger ikke nødvendigvis er konkrete og "riktige" måter å oppfatte verden på. Norges regjering MÅ huske på at Norge IKKE har noen statsreligion, og at fundamentet for religionsfrihet er at intet livssyn fremmes foran noe annet.

Gjest

#543

2014-08-24 10:13

Patetisk at en kampanje må til.

Gjest

#544

2014-09-29 14:37

Det faller på sin egen urimelighet at kristendom kan ha et obligatorisk skolefag for å promotere sin propaganda til et opplyst land som Norge.

Gjest

#545

2015-03-25 00:30

Norge er ikke lenger et kristent land. Respektløs ovenfor oss som mener noe annet enn hva bibelen sier...

Gjest

#546

2015-05-12 14:20

HEF-medlem

Gjest

#547

2015-06-04 17:47

fordi eg e imot fuccings diktatur fra ego-trippen te krf
reallythatstupidin?

#548 Re: Re:

2015-06-04 17:54

#448: - Re:  

 du høres ut som den inkluderande smarting asså.........

Anon

#549 Re:

2015-06-04 17:58

#55: -  

 bra sagt


Gjest

#550 Re:

2015-06-04 17:59

#61: -  

 dette er faktisk et direkte angrep på min frihet som menneske