Nei til KRLE!
Kontakt personen bak underskriftskampanjen
Håpløst gufs fra fortiden...
Hvorfor innføre brudd på menneskerettighetheten igjen???
Om du ikke ser noen problemer med at over halvparten av faget er dedikert kun til kristendommen kan du prøve å erstatte det med islam eller hinduisme. De ser alle ganske like ut for oss som ikke tilhører noen av dem og er lei av indoktrinering av barn.
Re: Ei er det det som kommer til å skje, kan ikke huske noe forkynning da jeg gikk på skolen.
Re: Re: Re:
Enig, alle de som skriker drama her må vel skjønne at det er snakk om religionslære og ikke forkynning!
Re:
Nå er strengt tatt Jul en hedensk høytid som er adoptert av kristendommen, det er en feiring av midtvinteren her i Norden. Opprinnelig ble denne feiret den 12. januar, men på 900- tallet påbød Håkon den gode at jul skulle feires den 25. desember for å feire høytiden samtidig som resten av Europa. Så jul kan godt beholdes slik den egentlig ble feiret i mine øyne, jeg er selv ateist, påske og pinse kan vi klare oss uten.
Re:
Folk trenger religion for tusen forskjellige grunner, du snakker ikke for hele menneskeheten.
Re: Re:
DU snakker heller ikke for hele menneskeheten!
Så klart er det enkelte som trenger religion. MEN Religion er IKKE noe som kan ble påtvunget!
Religion er noe som MÅ søkes etter og finnes, av din egen lyst.
Blir man påtvunget religion på skole eller av foreldre eller av noen andre så kommer du ALDRIG til å forstå eller være en del av den religionen med hele din hjerte!
| This discussion has been closed. |