Gi barna opphold! Send et postkort til Jens

Kontakt personen bak underskriftskampanjen

Dette diskusjonstemaet har blitt automatisk laget fra Gi barna opphold! Send et postkort til Jens-oppropet.


Gjest

#76

2013-06-13 21:05

Skammer meg over aa vaere norsk
Therese

#77 Re:

2013-06-13 22:43

#1: -

Fy SKAM!! AKkurat som jeg skammet meg over denne saken også, se linken! Hva i alle dager er det "myndighetene" driver med??? https://www.facebook.com/ThienHjemTilNorge?ref=ts&fref=ts Her er det også barn , født i Norge som blir sendt hjem!! Etter 12 år`???? Dra barn ut av sengen i rene nazi razzia stil??? Fy asså, er så provosert nå at jeg har søren ikke ord


Gjest

#78

2013-06-14 07:23

Gi barna amnesti - rydd opp i regler og rutiner slik at vi aldri setter små mennesker i en slik situasjon igjen.

Gjest

#79

2013-06-14 09:28

Barn skulle ikke oppleve så mye vondt både i hjemlandet og i trygge Norge!

Gjest

#80

2013-06-14 11:31

Norge påberoper seg å være et foregangsland for rettferdighet og menneskeretter. Nå må det skjæres gjennom her og settes en stopper for å traumatisere barn på politikkens alter! Det er ingen skam å snu, Jens - det viser visdom når det viser seg at den første avgjørelsen var feil.
Som Dalai Lama sier : Viss det viser seg at du har gjort en feil, ta umiddelbart de nødvendige skritt for å opprette den. lykke til, det haster.

Gjest

#81

2013-06-14 13:39

Det er ynkelig å se hvordan våre folkevalgte gjemmer seg bak byråkrater og unnviker å ta standpunkt i disse sakene. Det er jo derfor vi velger representanter til våre demokratiske organer. For at de skal bringe medmenneskelige hensyn inn i beslutningsprosessene. Å straffe barn som har bodd flere år i Norge og vokst opp her, for hva deres foreldre har gjort er å ta fra barna deres menneskerettigheter. De er selvstendige individer og har krav på respekt og på å bli tatt alvorlig. Hva gjør det med et barn å bli kastet ut av landet som de har festet røtter i, og til et land de ikke har noe kjennskap til? La oss håpe at de ikke får for store uhelbredelige sår på sjelen og at de kommer tilbake noen år senere for å betale tilbake den brutale behandlingen de selv er blitt utsatt for.

Gjest

#82

2013-06-14 22:24

let the kids stay and have a good life

Gjest

#83

2013-06-14 22:25

let the kids be

Gjest

#84

2013-06-16 14:09

Nå er det nok, Jens. Gi barna amnesti nå!

Gjest

#85

2013-06-16 16:20

Vær så snill og la barna bli.

Gjest

#86

2013-06-16 18:52

På tide at regjeringa og spesielt justisfdepartementet og UNE kommer til fornuft! Norge har en lang tradisjon for å vise medlidenhet og humanisme overfor utsatte grupper og flyktninger spesielt. Denne tradisjonen må vi ivareta og vise verden at barn har spesiell prioritet i asylpolitikken.

Gjest

#87

2013-06-16 23:59

Norge er beste land i verden, er det!!?

Gjest

#88

2013-06-17 09:12

Gi barna opphold, er det hjerterom er det husrom !!!

Gjest

#89

2013-06-17 14:23

La oss alle ta sommerferie med god samvittighet, etter at alle de 647 barna med sine familier har fått opphold i landet! Vi kan ikke dra på hyggelig ferie og la vettskremte barn og deres familier ligge/sitte å vente på om politiet dukker opp neste natt! Hvordan ferie vil det være for deg Jens Stoltenberg & co?? Hva forteller du dine barn om denne saken? Streng men rettferdig? Kommentar fra klok dame i Støttegruppa for Yalda:"Hvor mange har ikke i en fortvilt situasjon måttet oppgi falsk identitet? Tysklands store kansler, Willy Brandt, het egentlig Herbert Frahn. Han måtte oppgi falsk navn for og komme seg bort fra nazistene. Og hvor flykta han? Jo til Norge, der han ble en helt! Det var mange jøder som i mellomkrigstia kom seg til USA på falsk pass. Det var den eneste muligheten de hadde for og unngå og bli drept. Faren til Grete Faremo var i mange år reiseleder på de hvite bussene. Kanskje han snur seg i grava nå?"

Gjest

#90

2013-06-17 19:45

Jeg har etter hvert mistet mange illusjoner om Norge som et land som driver en human politikk overfor mennesker i nød. Det aller verste er at regjeringen er skyldig i offentlig barnemishandling av asylbarn. Det er nesten ikke til å holde ut.
Gjest

#91 Re:

2013-06-18 16:37

#89: -

Klart disse barna og foreldrene kommer til å oppleve det samme, når de møter hele sin slekt i sitt hjemland, Jordan.. De er jo truet på livet, og blir sikkert gasset i hjel som Jødene..! Tips; Les historie bøkene om 2. Verdenskrig og dertil sjekk opp om Jordan sine landsider, muligens slipper allmennheten dine urealistiske, følelsesmessige utbrudd videre fremover!


Gjest

#92

2013-06-19 06:08

Gi barna oppholdstillatelse samt foreldre og familie.

Gjest

#93

2013-06-19 06:56

Jeg skammer meg over brudd på barnekonvensjonen som er inkorporert i den norske grunnloven. Derfor agerer den Norske asylpolitikken med tanke på mindreårige barn med lovbrudd.

Gjest

#94

2013-06-20 17:32

gi asylbarna opphold