Jeg har en drøm!

Kontakt personen bak underskriftskampanjen

Dette diskusjonstemaet har blitt automatisk laget fra Jeg har en drøm!-oppropet.


Gjest

#1

2016-10-22 09:22

Vi får ikke familgjenforning på grunn av min mann er ynger end meg
Jeg synes ikke de skal dømme alle like
Noen er ærlig og faktig elsker hverandre selv om der er noen år i mellom dem

Gjest

#2

2016-10-22 12:28

Fordi det berører mine barn så ubeskrivelig mye.

Gjest

#3

2016-10-22 20:11

Min bror OCH bror dotter och Hans fru
Som Nu är splittrade from ÖVRIGA Familjen i Norge. Då Menar jag 3 barn som är splittrade från sin lillasyster och mamma!!  Familjen är ju gift  i Norge och dotter född i Norge! 

 


Gjest

#4

2016-10-28 13:36

Fordi min datter har en far i utlandet hun ikke får se. Det er også gjort masse feil i saken, men UDI vil ikke høre

Gjest

#5

2016-10-28 13:43

Barn trenger sine foreldere

Gjest

#6

2016-10-28 20:36

Fordi jeg kjenner et barn som lider her i Norge fordi far er utvist av Norge pga mistanke (( og bare mistanke, de har ingen bevis)fra myndighetene om proforma- ekteskap. Barnet har ikke gjort noe galt, er norsk statsborger og lider veldig etter far ble kastet ut utettmessig

Gjest

#7 Re:

2016-10-28 20:38

#4: -  

 Det er dessverre helt vanlig at de gjør masse feil:(((((( som får fatale konsekvenser for uskyldige barn


Gjest

#8

2016-10-29 06:23

Fordi jeg har en mann i Tyrkia og jeg blir virkelig skremt når jeg ser hvor vanskelig det er for oss og få våre kjære til Norge. Har reist til Tyrkia i 2 år nå, har et liv her også og ønsker og få han hit. Man lever i bunnløs fortvilelse med venting som er grusom !

Gjest

#9

2016-10-29 06:53

Fordi min mann og jeg er selv i en situasjon hvor vi måtte forlate Norge da han er beskyldt for proforma ekteskap m meg. 5 års utvisning!!!! Udi behøver ikke bevis selv om de sitter m bevisbyrden. Hvor er rettferdigheten? Vi bor i Danmark og klagen på avslag er nå hos Une og Efta Overvåkningsorgan.

Ngozi

#10 Re:

2016-10-29 06:55

#1: -  

 Hej

Vi fikk avslag m samme grunn. Hvilken rett har UDI til og bestemme om mannen el dama skal være eldst. Det er helt utrolig at ikke voksne mennesker kan bestemme over seg selv


Gjest

#11 Utvisnigssak!

2016-10-29 13:07

Slutt å splitte familier fra hverandre! De som klarer å gjennomføre dette er grusome mennesker uten hjerter!!

barn Må og SKAL leve med BEGGE foreldre!


Gjest

#12

2016-10-29 13:10

UDI, politiet og regelverket bør endres totalt. Slutt å leke med våre følelser, slutt å være så stygge mot alle, slutt å la oss lide pga deres dumme og umenneskelige beslutninger. Hvorfor skal ektefeller og barn vente helt opp til 17 måneder for å være gjenforent? Hvem er det av alle dere som sitter der oppe  klarer å leve uten sin ektefelle og barn i årevis?

Vi sliter på hver eneste dag som går, vi er ødelagt og knust totalt. Det er på tide at det settes grense mot alle de umenneskelige handlinger.

Vi er her i den grusomme verden for å leve og være sammen med våre nære og kjære, hva er feilen med det? Skal vi straffes og bli psykisk torturert bare for at vi ønsker å bo med den vi er glad i? Slapp av UDI og politiet, vi skal ikke suge opp dette landet liksom.

Vi er bare mennesker og vi vil bare leve akkurat som dere alle som har myndigheten gjør.

Helt urettferdig at vi blir IKKE hørt!!!!!!!!!!! Jeg vil ha min mann her, jeg kan verken reise til han pga deres dumme inntektsvilkåret eller leve helt normat til han få kommet hit fordi jeg er blitt så sliten av å vente.


Gjest

#13

2016-10-29 14:40

Mennesker må behandles som mennesker uansett hvor de kommer fra de må ha rett til å ha famillie.

Gjest

#14

2016-10-29 16:38

udi er noen inkompetente folk!!

Gjest

#15

2016-10-29 17:18

Hei det er meg Hamze amin fødsel:070775
Har 5 barn og kone 1 av barne er 17 år har norsk statsborger de 4 andre barn 1 er på 11 år og 9 år og 8 år og 7 år alle født i Norge dene 4 barn har fått opphold i etter 10 år og faren har utvist til Irak som er krig nå. Barns far er tilbake til Norge og utlending politi sendt meg til trandum fengsel i 5 uker heldig vis fikk jeg snil domstol da jeg løslater fra trandum men fortsatt har jeg utvisning !!
Mvh Hamze amin

Gjest

#16

2016-10-29 18:57

Det er trist hva som skjer i Norge. Udi driver umenneskelig behandling og torturer folk. Når skal dette tar slut. Noen må gjøre noe. Vi må demonstrere foran stortinget slik at politikere gjør forandring. Tusensvis lider. Denne dame er heldig at vg snakket med henne, hva med de som ikke vg snakket med de og de lider i stilhet pga UDI.

Gjest

#17

2016-10-29 21:34

De er trist

Gjest

#18

2016-10-30 07:52

Jeg signerte fordi jeg er mener hvorfor skal uskyldige familier bli splittet fra hverandre men de som er en trussel for oss de skal få være her??
Christer Sanne

#19

2016-10-30 20:01

Signerer dette opprop for min kone og datter

 


Gjest

#20

2016-10-30 21:42

Av sympati til folk jeg er glad i

Gjest

#21

2016-11-01 17:10

漢字者.   


Gjest

#22

2016-11-03 21:38

Fordi jeg ønsker å forhindre at familier blir splittet.

Gjest

#23

2016-11-04 11:37

I et land der politikere og andre sier man vil ta vare på familier er det uforståelig at man har lover som "slakter" familier.

Gjest

#24

2016-11-07 18:43

Au-pair ordningen er allerede stilt til vertslands- og families fordel på alle måter. Det skulle bare mangle om ikke alle mennesker fikk lik rett til å benytte seg av denne muligheten, uten diskriminerende tillegg som fremmer en base av unge, enslige kvinner for velstående familier å velge blant, og paternalisere overfor. Med tanke på at flertallet av au-pairs også jobber med barn, burde det være en fordel om vedkommende hadde erfaring som sådan.

Gjest

#25

2016-11-07 22:54

Det er på høy tid UDI begynner å ta på alvor arbeidsinnvandring. Folk med kompetanse og vilje til å arbeide for Norge og betale sin skatt fra dag en. Vi nordmenn ønsker gjerne og blir stort sett tatt imot med åpne armer i andre land vi vil arbeide eller studere i. Men hva vi gjør motsatt? Vi putter deres saker sammen i en herlig røre med asylsøkere etc., der de ikke hører hjemme. Asylsøkere er asylsøkere og bør behandles med den respekt og tid som kreves. Arbeidere fra andre land som kan bidra til den norske statskassen og ikke minst bidra med hjelp og gjøre oss mer rustet til en global hverdag, bør også møtes med respekt. Språk, teknologi, kultur etc., vil bli avgjørende for oss og våre barn fremover. Løsningen er enkel; skille saksbehandling om arbeidsinnvandring totalt vekk fra andre saker. Skill det gjerne også fysisk med annet hus og kontorlokaler! Da får vi det rette grunnlag for å behandle våre medmennesker, uansett hvor de måtte komme fra på en anstendig måte.

Viser forøvrig til et av mange forferdelige drama som pågår i skrivende stund;

Opprop: La Johanne få bli i Norge! 

Takker for deres viktige kamp mot rettighet!