La oss funksjonshemmede beholde Haraldvangen!
Kontakt personen bak underskriftskampanjen
Jeg skjønner at Haraldvangen sliter økonomisk og ser på det som en gylden mulighet til å overleve selv med å gjøre det om til asylmotak, men jeg tenker at her må den Norske stat gå inn og sponse mer for å opprettholde tilbudet som det er i dag, er viktig å ta seg av de svakeste og mest utsatte gruppene i vårt samfunn, beholde noe som gir glede til de som har en tøff hverdag... Våkn opp Norge!!!
Jobber selv med funksjonshemmede og VET hva sånne tilbud er verdt!
Jeg jobber som miljøterapeut i vernepleien, og jeg har observert at de svakeste i samfunnet stadig blir salderingsposter på kommune- og statsbudsjetter. Det er en skam at vi ikke tar bedre vare på disse brukergruppene. Vi som jobber i det offentlige merker sparekniven hvert eneste år med mer sentralisering og samordning av tjenester/kommunereformer, nedbemanninger og ikke minst tjenester og tilbud som forsvinner. Men når offentlige tjenester som f.eks drift av asylmottak blir lagt ut på anbud til private aktører så inviterer vi ulvene til bords, og det blir ikke billigere eller bedre tjenester av det, tvert imot. Og det er ikke måte på grådighetskultur blant de private aktørene, de tilbyr dårligere lønns- og arbeidsvilkår for sine ansatte. Samtidig skal det offentlige spares til fant..... Dette går i feil retning! La Haraldvangen forbli det Haraldvangen har vært de siste 40 åra! Slike tilbud er det ikke for mange av.
De trenge å aktiviseres og fin møteplass. Håper at det blir tatt til fornuft i denne saken.
Tenk på våre genereajoner. Ikke tenker på asyl og glemmer våre befolkninger
Kanskje på tide at regjeringa tenker litt på de som har det vanskeligstilt i Norge før de skal åpne opp for andre som tapper Norges økonomi.
| This discussion has been closed. |