Nei til hundefritt sentrum

Kontakt personen bak underskriftskampanjen

Dette diskusjonstemaet har blitt automatisk laget fra Nei til hundefritt sentrum-oppropet.


Gjest

#1

2016-04-01 11:00

Har ikke våre politikere viktigere ting å jobbe med enn slike tøvete forslag ? Skal hund bli en faktor til å male fanden på veggen ? De bør heller ta fatt på det svake vernet hunder har nedfelt i hundeloven.Det er en skam at uskyldige hunder blir satt i isolasjon hos politiet i påvente av en forestående rettssak om mulig avliving.Men, samtidig bør hundeeierne skjerpe seg kraftig med å ta opp bæsj etter hunden sin.

Gjest

#2

2016-04-01 11:03

Fordi det er et nytt idiotisk forslag fra den sittende " byregjering"

Gjest

#3

2016-04-01 11:56

Er faktisk 1. april i dag da! Og enda hopper folk på med begge beina ;-) 


Gjest

#4 Re:

2016-04-01 11:58

#1: -  

 Hurm, har du kikket på kalenderen i dag?


Gjest

#5

2016-04-01 15:18

Fordi noen mennesker trenger en firbeinte venn. Hva med førerhunder og service hunder. Hunder i tjenest som politi og narkotika hunder. Ta heller å bøtelegge de hundeeiere som ikke plukker opp etter hunden sin.

Gjest

#6

2016-04-01 19:45

Jepp, håper dette er en aprilspøk. -Men det ville slett ikke forundret meg. Og ja; jeg hoppet inn med begge bena. Dette ville bare vært nok et lite gjemtenkt forslag blant alle andre lite gjennomtenkte påfunn dette partiet har kommet med. De tenker ikke konsekvenser.


Gjest

#7

2016-04-01 20:15

Støy? Hva slags støy? Det er da nok støy fra fulle folk og andre tobeinte? IDIOTI! Jeg har stemt Grønt i år. hvis dette går igjennom......mister dere min..i neste omgang.HALLO?

Gjest

#8

2016-04-01 21:22

Ingenting er som å ha med seg sin beste venn på ny tur. Ta buss / tog inn til Oslo, gå opp KJ spise is på Aker Brygge. Innom Youngstorget hvor det faktisk er ett sted hvor oss med hund er velkomne. Ta en øl/ glass vin for så å ra buss / tog hjem igjen.

Ved å gjøre ring 1 hundefritt blir nok noe av turismen også borte . Hvorfor skal vi lage det hundefritt , når vi kan se nedover Europa og ikke lengre enn til Sverige hvor hunder er velkomne på uterestauranter og cafe-restaurant .
Hundeeiere som ikke har kontroll på hunden sin vil heller ikke utsette seg selv og hunden gir det.

Om argumentet er at det ikke blir plukket opp, gjør en innsats på å gjøre hundeposer tilgjengelig . Alle har opplevd at hunden bæsjet en gang til.
Cats og Greyhounden Sacha
Gjest

#9

2016-04-01 21:50

1.Mange hunder er den eneste grunn til at eieren lever!
2. Barn har godt av og omgåes dyr, og derved lære respekt og empati for andre enten de går på to eller fire bein!
3. Folk som bor innen for ring en med hund må flytte??
4. Når jeg er innenfor ring 1, hører jeg aldri noen hunder som bjeffer! Så hvor hører de grønne dette,er de hallusinerte??Ps.:Eierne må plukke opp etter sine hunder, det er en selvfølge!!! Eller bøtlegges!!
5. De grønne kan jo ikke være riktig vel bevarte, skal vi leve uten hunder i denne by, hva kommer etter dette?? Katter??
6. De grønne burde kanskje fokusere mer på syke kyllinger proppet med stoffer sikkert ingen har godt av.... det samme med andre nytte dyr!!
5.Jeg synes de grønne går for langt i mange tilfelle og de tenker tydeligvis ikke på hva konsekvensene blir for mange mennesker når en ikke kan bruke bilen innenfor ring 1(tenk på folk som ikke kan gå så langt), ikke lufte hunden innenfor ring 1. DE MÅ VEL TA T-BANE UT AV BYEN FØR JOBB OG LUFTE HUNDEN!!! ?? Har de gått helt av skaftet, jeg bare spør???? Jeg håper dette er en aprilspøk....


Gjest

#10

2016-04-02 17:58

Å nekte hunder tilgang til sentrum er vel og gå litt forlangt, hva med førerhunder, skal disse også

nektes?. De fleste hundeeiere er sitt ansvar bevist og har kontroll over dyrene sine og tar opp etterlatenskapene

etter dem. At det er noen som gir f.... må da ikke gå ut over alle.


Gjest

#11

2016-04-03 09:24

Det er sykt å lage en sånn regel.det r så mye andre ting dt burde blitt brukt tid på for å få en fin by.det er menneskene som søpler og driter ned byn

Denne meldingen er fjernet av forfatteren (Show details)

2016-04-03 12:24



Gjest

#13

2016-04-03 13:16

Det er helt klart ett stort problem om hundeeiere ikke får gå med sine dyr hvor de vil! Jeg er for eksempel nødt til å kunne ta med min hund til sentrum om jeg skal handle, ta toget osv. Dette må virkelig ikke bli gjennomført fordi vi i Norge må snart få nok av alle disse reglene som blir trykket ned over hodet på oss! Er ikke lenger noe som blir hyggelig å ha eller gjøre for ingen "tåler" noe som helst i dagens samfunn om det er biler eller hunder eller en liten lyd. Hvor skal det ende til slutt? Jeg vil ha noen rettigheter som Oslo boer og få føle meg glad over at jeg bor her og kan bevege meg fritt hvor jeg vil med eller uten hund!

Gjest

#14

2016-04-03 14:33

Jeg signerer fordi dette er KOMMUNISTISK STYRESETT, hva er det neste??? Ingen får gå ut etter kl 8 på kvelden fordi det blir forurensning?? Lyset må også være av da fordi det er lys forurensning??? SKJERP DERE!!!!!

Gjest

#15

2016-04-03 18:55

Fordi det er det dummeste jeg har hørt !!!!

Gjest

#16

2016-04-03 19:14

Menneskets beste venn.!!!

Gjest

#17

2016-04-03 20:20

DET ER GALSKAP

Gjest

#18

2016-04-03 21:54

Jeg signerte dette oppropet på grunn av min interesse i dyr, og mening om at dette er en samfunnsbegrensende handling som svekker den generelle livskvaliteten til norges populasjon. Ved og begrense dyreraser som tilsynelatende gleder verdens majoritet og er til god bruksnytte i samfunnet begrenser vi oss selv også. Dette er en unødig handling som jeg ser på som direkte krenkende i sin helhet.

Gjest

#19

2016-04-03 23:26

Jeg signerte fordi jeg er glad i dyr ' å selvsagt hunder' !!! :-)

Gjest

#20

2016-04-04 07:48

Dette er en del av snikislamiseringen vi utsettes for!
hundeelsker

#21

2016-04-04 07:49

Dette blir bare værre og værre, kommer denne Berg rett fra Nordkorea, der spiser de jo hund, eller ?
Å forby hunder, det er en syk idee og dette kommer fra partiet de grønne, de grønne står jo for miljø

og natur? Men hunder skal forbys ? For et falskt parti, jeg bodde i Sveits i mange år, der var det paritet

DIE GRUENEN, de hadde ALDRI noensinne kommet på noe så diskriminerende som denne dama. Det må

være noe galt med hodet hennes. Hun skal skamme seg, vi vil ikke ha kommunist Oslo, men kunne være

oss selv uten at noen skal bestemme hva vi får lov til eller ikke. Norge er jo ikke et demokrati i det hele

tatt. Slike politikere som denne Berg er en skam for hele landet. Skaff deg selv en hund du Berg, så lærer

du kanskje hva loyalitet betyr.


Gjest

#22

2016-04-04 08:47

Dette går jo ikke Ann.!! Herregud så dumt. Idiotiske politikere! Skulle ikke forundre meg om det er muslimer som står bak. For dem er hunden uren.

Gjest

#23

2016-04-04 10:06

PGA. "snikislamiseringen"!!!..

Denne meldingen er fjernet av forfatteren (Show details)

2016-04-04 10:42



Gjest

#25

2016-04-04 10:52

Fordi alle har rett til å velge sin hverdag og sitt liv selv. Forby hunder i bybildet er smakløst og uetisk.