OPPROP FOR ROVDYRENE I NORSK NATUR
Kontakt personen bak underskriftskampanjen
"Ta bare det du trenger - ikke det du begjærer!"
Pga at jeg vil beholde de få rovdyran vi har igjen i dette landet - og att ikke " nasjonaldyret" sauen ska ha slik makt og status som den har...!!!
Re:
At skogeiere ønsker en stor elgstamme er jo ganske naturlig, de tjener jo
masse penger på og la folk jakte i skogene sine.Det er alt for mange elg mange steder
det er vel derfor den trekker ned fra marka og går og lusker i hagene hos folk.
La rovdyra ta elgen .
"Jeg som naturfotograf og friluftsmenneske, som fortsatt bare kan drømme om et møte med et av de fire store rovdyra i norsk natur, spør meg mer og mer: Hvem er det som tar seg til rette og tar fra meg muligheten å se dyr som hører til norsk natur, "
Han har kanskje ikke fått med seg at det er dyra selv som holder seg unna? Om han er en ivrig naturfotograf så bør han jo gjøre som andre fotografer...være tålmodig og vente til dyra dukker opp. Han får ikke se dem ved å trave gjennom skogen og regne med at rovdyra står der og venter på å bli tatt bilde av.
Re: Re:
Kan det være pga rovdyr at elgen trekker ned i hagene til folk? Eller kan det også være fordi det er naturlig for elgen å trekke til andre områder i visse tider av året?
Re:
Og hva tenker rovdyrvernere på? Jo, egne interesser. Bønder og jegere/grunneiere har faktisk noe av sin inntekt fra områdene der rovdyr oppholder seg, er det galt å beskytte næringen sin?
Re: Re:
helt rett i at du skal beskytte dyrene dine. for det er dine. men rovdyr spiser de hvis du ikke passer de. så begynn der du. så har du gjort mye. for det er det vi mener bønder skal selv passe sine dyr. og ikke overlate tilsamfunnet og ordne opp for de. har jeg dyr passer jeg de. samme må bonden..ikke vanskeligere enn det. og la de rovdyrene som bare er sulten og går etter sitt innstikt få leve i fred...det var vel ikke vanskelig å forstå vel??
Det er grusomt hvordan Norgte er som uland i de fleste ting.
| This discussion has been closed. |