Gjennomgang av NAV's klientbehandling

Kontakt personen bak underskriftskampanjen

Dette diskusjonstemaet har blitt automatisk laget fra Gjennomgang av NAV's klientbehandling-oppropet.


Gjest

#1

2015-09-23 09:41

Fordi at NAV er for dårlig med folk

Gjest

#2

2015-09-23 09:58

!0 år i NAV systemet . I dag U før.

Gjest

#3

2015-09-23 11:07

NAV har gjort meg sykere, mer bekymret, behandlet meg saa daarlig at jeg maatte ha advokat, jeg er blitt behandlet med spydigheter, uten respekt, mistet hus og hjem og ble behandlet som fattig hjemloes I eget land. Og mye, mye mer!!!!!!

Gjest

#4

2015-09-23 11:25

Fordi det er viktig å få frem at mennesker blir sykere av Nav sin behandling. Å sette fokus på dette er viktig.

Gjest

#5

2015-09-23 11:56

Har gått på AAp i ca 5 år,å vært utprøvd i 4.5 år,søkt ufør på januar men fikk avslag pga at jeg ikke er utprøvd nok innen jobb. kronisk betennelse i hæile tarmsystemet og slitter ette at jeg møtt veggen for 3.5 år sia,å man blir da ikke bedre med at NAV behandler folk slik di gjør

Gjest

#6

2015-09-23 13:44

Jeg sliter psykisk etter hver gang jeg har vært på NAV. De gjør alt for å tråkke deg ned i søla, og du føler at de sparker deg mens du ligger nede. De hjalp meg ikke når jeg sto i fare for å miste huset, det ble solgt på tvangsauksjon.Listen er lang. Veldig lang.

Gjest

#7

2015-09-23 13:48

Fordi jeg etter noen år I nav systemet har møtt så mange behandlere som ikke vet hva de gjør mot mennesker som strever med sykdom. De som bestemmer helt fra toppen og nedover gjør alt de kan for å nedverdigende mennesker, gjøre dem enda sykere, ta fra dem all form for verdighet.

Gjest

#8

2015-09-23 15:03

Fordi jeg selv har opplevd å være et offer for byråkratiet etter å være så uheldig å miste jobben etter nedbemanning i bedriften. En kamp for å få pengene en har krav på, uholdbar lang saksbehandlingtid, og kun en brøkdel av pengene jeg faktisk hadde krav på. Resultatet er fullstendig ødelagt privatøkonomi.

Gjest

#9

2015-09-23 15:20

Fordi jeg har blitt dårlig behandlet av Nav, nesten hele livet.
Nok er nok

#10 Re:

2015-09-23 16:12

#7: -  

 Det finnes hyggelige og hjelpsomme  saksbehandlere, men systemet ser ut til å tiltrekke seg folk som liker å ha makt over andre, folk som ser ut til å nære seg på å psyke ned folk og sabotere/trenere mest mulig for dem. De vet at du er i en sårbar situasjon, de liker at du er desperat, og ser ut til å synes det er gøy å se hvor langt de kan dra det. De får plutselig selektiv hukommelse, har ikke satt opp møte likevel, har aldri lovt å ringe, osv... Det må være deg det er noe galt med, men det er ikke deres annsvar.... Slike folk kan gjøre stor og langvarig skade! Jeg kjenner personlig til en som til slutt hengte seg, og en annen som bor i en hule i utlandet ( etnisk norsk ). Man skal ikke eie noe, ikke ha det hyggelig, og aldri ha ferie, man skal bare slite og bli sykere til man gir opp... da ser plutselig statistikken bedre ut, og måltallene blir sikkert oppløftende den uka.... Det er ingen vits i å komme seg opp om morgenen, når ingenting skjer uansett. Du gjør alt du kan, skaffer og leverer papirer, men det er aldri bra nok. Derfor er du pr. NAV definisjon frisk og burde få en godt betalt jobb i morgen! Hvis ikke er du en svindler... Det hjelper ikke om du ligger til sengs og spyr, kaldsvetter, er tåkete i hodet, mm. uten en diagnose så er du frisk og trenger ingen hjelp fra NAV... 

Det burde gå ann å annmelde hele etaten for trakkasering, brudd på menneskerettigheter, og psykisk vold, noe som faktisk er like ille som fysisk vold. Også bør vi søke voldsoffererstattning!! Det er minimum 100 000kr. Alle voldsutsatte kan ha krav på det! Så får NAV rydde opp, forenkle systemet, slakke ned på kravene, og luke ut narsissistene, sånn at de som faktisk vil hjelpe folk får slippe til uten å bli fryst ut av jobben....! Ellers blir det dyrt.... i form av voldsoffererstattning....


Gjest

#11

2015-09-23 16:22

På grunn av NAV sin dårlige behandling og uriktig behandling som ikke er i tråd med å følge opp personvern eller menneskeverd med sin oppførsel og lite faglig kompetanse. ......

Gjest

#12

2015-09-23 18:45

Blir omtrent sendt på dør når jeg ber om hjelp til forskjellige ting. Så nå har jeg omtrent gitt opp.

Gjest

#13

2015-09-23 20:33

Dere må gjøre oppmerksom på at dem som skriver under MÅ BEKREFTE sin signatur, den havner lett i søppelbøtta, slik signerer de uten nytteverdi.
NN

#14 DERE MÅ GJØRE FOLK OPPMERKSOMME PÅ, AT MAN MÅ BEKREFTE SIN SIGNATUR FOR AT DEN SKAL BLI GYLDIG.

2015-09-23 20:38

Det er slik, at man må bekrefte sin signatur her, om man skriver under får man e-post som ber om å bekrefte underskriften. Men, denne havner lett i søppelkassa. På det viset signerer man til ingen nytte. For jeg regner med at denne listen skal overleveres Robert Eriksson, da trengs det flest mulig underskrifter.


Gjest

#15

2015-09-24 02:04

Har blitt motarbeida ved NAV Trondheim i over 4 år. Ga till slutt opp, te tross for att det vart påvist 3 brudd på norsk lov. Har allt dokumentert, mule æ tar opp saken igjæn seinar. Sjøl fastlægen vill still opp for mæ v en evntuell sak.

Gjest

#16

2015-09-24 06:24

Nav ødelegger folk..finnes nok av eksempler .kjenner mange, meg selv deriblant som blir behandlet som møkk under skosåla, blir nektet hjelp til de faktiske ting, å nektet oppfølging på det man trenger, istedenfor kan man få til svar at: jeg som saksbehandler synes ikke du skal få dette, du trenger jo ikke hus eller verdig liv, du har jo bare betalt noen få millioner i skatt på 35 år i arbeidslivet,så du kan få en matkuong på 350 kr for neste 14 dager til deg å familien på 4

Gjest

#17

2015-09-24 09:42

Utviklingen har gått i gal retning der brukerperspektiv har fått mindre og mindre fokus. Låste dører, redusert tilgjengelighet på telefon, økende grad av rigiditet, mer bruk av trusler, blåruss og jurister har erstattet fagutdannede, NPM tankegang.

"Det skal lønne seg å arbeide" legaliserer dårlig håndverk og trakassering av personer som har behov for assistanse i kortere eller lengre tid. Gi NAV et nytt innhold der fokuset er å bistå personer til å få utnytte sin arbeidsevne, restarbeidsevne eller i prosessen for å få best mulig livskvalitet også utenfor arbeidslivet.


Gjest

#18

2015-09-24 20:54

Er rystet over arrogansen som vises når de har bestemt seg for at de skal være til hinder og ikke til hjelp

Gjest

#19

2015-09-24 21:25

Har hatt problemer med Nav i forbindelse med sykemelding. Mistet sykepenger etter 8 uker.

Gjest

#20

2015-09-26 17:20

Kjenner mennesker og har familie som har blitt fratatt det meste. NAV ser forbi både leger og spesialisters utalelser. Hvordan kan de ta fra småbarnsfamilier en hel inntekt og bare fraskrive seg ansvaret.
Veronica

#21 Re:

2015-09-29 11:20

#20: -  

 Jeg må leve på 6950 kr og har 2 unger. Jeg har ikke engang råd til vintersko til eldste dattera mi. Dem ser ikke utgifter å mener jeg ikke skal betale de månedlige nødvendige utgiftene!


Gjest

#22

2015-10-09 15:52

13 år på rehabilitering/aap ennå ikke avklart

Gjest

#23 Re:

2015-10-18 08:59

#3: -  

 

Gjesten

#24 Re:

2015-10-23 01:43

#1: -  

 Ja det skal være sikkert og visst. De legger all skyld for sine egne mangler på brukeren.


Gjest

#25

2015-11-19 13:11

NAV har for mye makt, og den brukes uklokt o gdirekte feil. De ødelegger mennesker uten konsekvenser. Det burde være en rutine på dette, slik at alle ansatte må behandle menneskene som trenger hjelp br