ULO - Uføres Landsorganisasjons kamp for uføres rettigheter


Gjest

#301

2015-04-23 09:09

fordi jeg mener dette er viktig

Gjest

#302

2015-04-25 16:17

Fordi som uføretrygda helt siden 1991 så vet jeg så altfor godt hvordan det er å kjempe en ulik og urettferdig kamp mot systemet,og mitt krav var bare å få beholde selvrespekten og finne fram til et verdig liv igjen...DERFOR SIGNERER JEG OG JOINER GRUPPA OG OPPFORDRER ALLE ANDRE UFØRE TIL Å "HIVE"SEG MED. Det er ingen"floskel"at SAMMEN ER VI STERKE!!! :)

Gjest

#303

2015-04-28 16:23

Jeg for min del mistet kr 1200 pr mnd etter den nye reformen. Dette er mye penger for meg. Men vet at mange har det værre. Vi som er uføretrygdet ønsker ikke å være det, men pga helse årsaker har vi ingen annen utvei.

Gjest

#304

2015-04-28 20:15

Jeg er en av de som sliter med å få det jeg har rett på, og trenger forbindelse med min uførhet.

 


Gjest

#305

2015-04-29 09:17

Fordi jeg knapt har råd til å leve, har aldri råd til noe, ikke vært på ferie på 22år, jeg kun eksisterer. Ved utbetaling av uføretrygd er jeg blakk samme dag, og går 1 mnd på ingenting, men klarer meg såvidt ved hjelp av andre. I tillegg fått livstidsdom på en uriktig inkasso-sak, men har ikke midler til å påklage! Så jeg eier overhodet ingenting av verdi, alltid avhengig av andre når jeg skal til lege samt handle.

Gjest

#306

2015-04-29 23:07

Jeg signerte, fordi jeg er en av dem som tapte på skattereformen!

Gjest

#307

2015-04-30 20:42

Fordi jeg får ca 7000 kroner mindre ir enn ifjor på grunn av de nye skatetreglene. Har en tilleggsforsikring for uførhet som blir beskattet mye hardere iår enn ifjor. Gikk fra 25 % til 33 % skatt.

Gjest

#308

2015-05-01 17:39

Jeg gjør alt andre ber meg om å gjøre

Gjest

#309

2015-05-01 18:32

jeg har kr. 1 400,- mindre utbetalt pr måned nå.

Gjest

#311

2015-05-04 10:32

La uføre få tilbake verdigheten . Ikke stjel fra de lavest bemidlede. Ta bort % for at man er gift. Det lenker uføre til samliv de ikke kanskje ønsker og gjør de økonomisk avhengige. Det strider mot likestillingsloven og likeverdig behandling og rettigheter. Gi enslige større fradrag istedet. Bruk ikke uføre som spylevann for å ta enslige og andre som forsøker å utnytte ordningene i velferds NOrge. Bruk ressurser til å finne disse uten å ramme de som behøver støtte og hjelp. Ikke alle kan jobbe. Det er derfor de er blitt fullt ufør. Slutt å bruke svake grupper som syndebukker for å få gjennom politikk som gir fattigdom. Ordningen med å få jobbe er viktig, men regulering av inntekt før folk får jobb er som å tenne på en bikube og røyke ut biene før de gir honning. Lag ordninger for å få jobb ikke driv uføre til økonomisk undergang og fattigdom. Etabler tiltak uten å redusere ytelsene før de får jobb de som kan jobbe.

Gjest

#312

2015-05-04 10:38

Vi blir beskattet ekstra på pensjonen vi betalte inn gjennom hele arbeidslivet . En pensjon vi var pliktig til å ha hos arbeidsgiver. Dette er reint tyveri. Jeg får 12000 mindre enn ifjor!!!! I tillegg til 6%økt skatt. Kommer sikkert ikke med i overgangsordning. Man må være frisk for å klare å sette seg inn i alle endringer, ordninger og evt.støtte man kan søke. Dette klarer ikke uføre og saksbehandler koster penger man ikke har råd til. Det er opprettet et enormt dyrt byrokrati rundt denne reformen. Folk skal søke hjelp på div ordningeri kommunen for å klare seg. disse er ikke lovpålagt og er behovsprøvet. En jungel av rot for å sikre at færrest mulig mennesker med hjelpebehov får hjelp. 


Gjest

#313

2015-05-04 13:28

Dette er en kjempeviktig sak. Det skrikes hver gang det er mistanke om sosial dumping, men ingenting om de uføre. Uføre ordningen slik den fungerer i dag er sosial dumping i praksis.

Gjest

#314

2015-05-05 22:07

Den nye uføretrygden er en stor skam! Streik er et utbrett middel i kampen rundt lønnsforhandlinger, rettigheter og urettmessigheter i arbeidslivet. Men hva har uføre å stille opp med mot urettferdighetene de blir påført?

Gjest

#315

2015-05-06 14:05

er uføretrygdet og medlem i ULO

Gjest

#316

2015-05-07 07:48

Jeg signerte dette oppropet for å støtte alle de uføre som er blitt hardt rammet av denne nye reformen. Vi som uføre skal ikke bli rike på vår svake helse men vi skal kunne leve på en normal måte alt etter hvor vi er i livet. Sammen er vi sterke !

Gjest

#317

2015-05-07 18:47

Fordi jeg gjenom 12 år har kjempet for hus hjem og et verdig liv.Hjelpen har uteblitt,uten konsekvenser.Mistet alt,og tror at enseste mulighet er mange som kjemper sammen

Gjest

#318

2015-05-07 19:56

på tide å sei fra nå..nok er nok...snart tar dei allt fra dei med minst....arbeids ufør på jobben etter arbeids uhell så er dette takken....

Gjest

#319

2015-05-08 22:06

Fordi jeg er 70% ufør, å har søknad om 100% ufør inne til behandling. Derfor skriver jeg under oppropet.

Gjest

#320

2015-05-09 07:48

Likhet for loven.

Anonymous

#321

2015-05-09 15:22

Fordi jeg personlig vet at vi uføre ikke har penger nok til medisiner og mat etter at faste utgifter er betalt hver mnd. Vi får eller ikke støtte av nav sosialkontor om vi ikke har penger for å leve, da de mener at vi ikke skal betale regninger før vi har tatt av penger til" livsopphold", men hva skjer da? Jeg blir i alle fall kastet ut av kommunens leilighet som jeg leier om de ikke får husleie, strømmen blir stengt om den ikke blir bet, osv. Dette skjønner ikke de som sitter på nav sosialkontor tydeligvis. Hva med de på stortinget. Da jeg ble ufør sendte jeg brev til daværende statsminister Jens Stoltenberg ang, Dette kan ikke jeg leve av, uføretrygden er alt for lav kontra utgiftene vi har i Norge. Svar, opp søk nav sosial. Lenger kommer man ikke. Derfor.

Gjest

#322

2015-05-09 21:42

Fordi jeg som kombinert uføretrygdet og jobbende har fått en mye vanskeligere hverdag - takket være kraftig økt skatteprosent!!!

Gjest

#323

2015-05-11 09:24

Fordi min uførhet ALDRI har gitt meg noen status. Fordi jeg ikke har vært istand til å ha et lønnet arbeid. Fordi uføretrygden ikke har vært til å leve av !!!! Fordi andre mennesker kan reise på ferie, men jeg har aldri økonomi til det. Fordi det alltid er en kamp for å "få endene til å møtes" - alltid prioriteringer hvilke regninget som kan betales ved forfall osv. mm. mv. !!

Gjest

#324

2015-05-14 00:00

Jeg har tapt ca 2000,- pr.mnd for at man må betale inntektskatt... Skattelette iforhold til at man kommer litt vanskelig ut, hjelper ikke...å nå skal vi få mere skattelette..jsjs..går vi mere utbet hver.mnd da? For d er mer viktig hva vi fpr utbet enn hva vi får i skattelette..

Gjest

#325

2015-05-14 00:07

fordi, vi får mindre og leve av.., dette er langt fra rettferdig.. og dette utspillet som kom fra arbeiderpartiet og den nye regj henger seg på, dere vet ikke hva dere gjør. få inn på stortinget mennesker som føler dette på kroppen, og ikke minst, er redd for hva som kan skje etter 3 år. Dette er et hån mot oss som fått kroniske sykdommer, og ikke vet hva neste dag vil bringe. Vi har jobbet og betalt for skatter og avgifter, trygdeordninger, og ingen skal ta fra oss det. Dere som styrer burde ha forstått dette forlengst. hvor skal man ta pengene fra når trygden ikke strekker til? Fra et annet budsjett..,ikke synk så lavt at oss som er trygdet og trodde dette ville bli en varig ordning.. dere kan ikke gjøre dette mot en svak gruppe , som enten har jobbet seg syk, bla jeg, og i helsesektoren.., vakter på vakter , i årevis.., og avhjulpet helsevesenet med å gå dobbeltvakter. Så svikter helsen. Og takken er, mindre , mye mindre penger å leve på. Dette skulle ikke være nødvendig i et land som Norge. Kom igjen og rett opp den urett dere har begått. Vis respekt for ALLE som har kommet i en uønsket situasjon , og mistet sosialt liv.., lever med smerter dag ut og dag inn. La medikamenter bli gratis, få bort egenandel for trygdede.. vis at dere bryr dere.