Nei til økningen av eksamensavgifter for privatister


Gjest

#51 Re: Re:

2015-01-12 19:02

#21: .... - Re:  

 hehe, jeg skal ha 10 :/


Gjest

#52

2015-01-12 23:08

Vi ønsker at færre skal "droppe" ut av vidergående. Mange dropper ut av ulike grunner som sykdom, mobbing, psykiske plager osv. Etter hvert blir mange av dem friske eller bra nok til å stå på for å ta igjen det tapte ved å ta opp fagene slik at de får fullført videregående/studiespesialisering og dermed kunne starte på den utdanningen de hele tiden har ønsket seg. Mange har av samme grunn ikke fått ut sitt potensiale på videregående og ønsker senere å forbedre sine videregående karakterer slik at de får tatt en utanning de ønsker så inderlig. Det er skammelig at Norge skal frarøve disse ungdommene mulighetene til dette , spesielt da åtsakene er økonomi og ikke evner. Er du heldig og er økonomisk veldstående er selvsakt ikke dette noe problem. Dette synes for meg at det nå skapes et enda større klasseskille i vårt land og ikke minst mange begavede og lærevillige "skoledroppouts" .

Gjest

#53

2015-01-13 12:26

Det er helt uakseptabelt.

Gjest

#54

2015-01-14 16:41

Etter å ha vært fulltidsprivatist i tre år vet jeg viktigheten av år få en til sjanse til år kunne forbedre karakterer og oppnå en plass på drømmestudiet. Jeg tok opp over 18 eksamener og det kosta meg allerede dyrt da, men jeg oppnådde drømmen min og studerer nå medisin. Hva med de som fortsatt tar opp eller har begynt å ta opp? Skal de ha massiv gjeld fordi staten skal dekke de rikes behov+?!?!??! Ikke greit! !

Gjest

#55

2015-01-16 16:55

At denne avgiften går opp er latterlig! De ødelegger muligheten for mange. Først så sier de at de skal løfte lærere og elever. Deretter fratar de mange mennesker muligheten til å forbedre karrakterene sine, eller i d hele tatt muligheten til utdanning. Nå må de gi seg!

Gjest

#56

2015-01-19 12:05

NEI NEI NEI, NEI TIL ØKNING

Gjest

#57

2015-03-31 10:59

Alle bør lære seg fransk og ta eksamen i Frankrike, for der er det gratis!!!