Fjern cannabis fra narkotikalisten legaliser nå!

I samsvar med FNs nylige anbefaling til sine medlemsland om å fjerne cannabis fra narkotikalisten over de farligste stoffer, samt henvisning til nyere forskning og viten omkring den tusenårige planten cannabis, som bekrefter plantens gunstige egenskaper, effekter og virkning mot en lang rekke alvorlige sykdommer som feks kreft, MS, fibromyalgi, smerter, migrene, posttraumatisk stress,  ADHD, søvnproblemer, angst og uro.

Dette er midlertid ikke bare ny forskning som støtter.

Allerede for 1300 år siden ble cannabis oppdaget her til lands trolig benyttet i religiøse og andre sammenhenger. Hamp ble også dyrket i Norge i mange århundrer.

Håper så mange som mulig underskriver dette oppropet, med formål: få fjernet naturproduktet cannabis fra narkotikalisten

Det er tross alt forskjell på cannabis og andre langt sterkere stoffer.

Husk psykiatern Jan Greves advarsler til myndighetene allerede i 1967 om at Norges  holdning i krigen mot narkotika var feil.

Det er nærliggende å håpe på at Norge følger FN anbefalinger om å avkriminalisere cannabis som det minst skadelige produktet. Vi sitter i sikkerhetsrådet i FN. La oss vise samhold.

Ved å signere gir jeg Stein Erik Røise fullmakt til å overlevere informasjonen som jeg gir på dette skjemaet til de som har mulighet til å gjøre noe med denne saken.

Vi viser ikke e-postadressen din offentlig på nettet.