Ett stort sykehus sentralt på Helgeland!

F959495F-2679-4205-9EA4-47567C68AA06.jpegFoto: Lena Knutli / Helgelendingen

12 ordførere sør for Korgfjellet har stått samlet og jobbet hardt for det eneste riktige for HELE Helgeland - ETT stort sykehus plassert sør for Korgfjellet. Uttalelser fra fagmiljøer, eksterne ressursgrupper, et samlet styre i Helgelandssykehuset, med flere peker på at dette er den beste og eneste løsningen. Likevel har direktør i både Helgelandssykehuset og Helse Nord gått inn for en to-sykehusmodell.

NÅ er det på tide at folkets røst høres! La oss vise beslutningstagerne hva folket ønsker! Det er vi som er pasienter på et fremtidig sykehus, og det bør fokuseres på oss også! Helseminister Bent Høie skal ta sine endelige beslutning i saken over nyttår - la oss sammen vise med denne underskriftskampanjen at vi står samlet! Vis solidaritet med HELE Helgeland, og signer for at vi ønsker ETT sykehus på aksen Mosjøen - Sandnessjøen!

Husk å oppgi riktig e-postadresse, og bekreft signaturen via tilsendt e-post :-)

Ved å signere godkjenner jeg at Tor Morten Strøm kan overlevere signaturen min til dem som har innflytelse på denne saken.

Merk at du ikke kan bekrefte signaturen din ved å svare på denne meldingen.