Støtt kampen for opprettelse av et register over overgrepsdømte

Hei godtfolk!

Vi i Nabovarsel jobber aktivt med å fremme et register over straffedømte overgripere. Det nåværende arbeidet vårt består i å skaffe oss kjennskap om straffedømte overgripere, for deretter å reise til nabolaget der vedkommende bor og varsle de nærmeste naboene, som ofte selv har barn, om at det bor en dømt overgriper i nærheten av deres husstand. Vi har nå vært på to norgesturnéer og har avslørt over 40 overgripere, inkludert overgripere som har vært politi eller hatt lignende karrierer før de ble straffedømt. Når vi kommer til de aktuelle adressene, viser det seg gang på gang at overgriperen har bosatt seg strategisk med utsikt mot barnehager, barneskoler eller lekeplasser.

Vårt krav er at det må opprettes et register over domsfelte overgripere, for på den måten å minske risikoen for at de begår flere overgrep i fremtiden. Vi jobber også på politisk plan for å fremme våre krav, men som organisasjon er vi enda i startfasen og vi trenger mer oppmerksomhet rundt vår sak, noe som er bakgrunnen for denne underskriftkampanjen.

Vi håper at nettopp du ser hvor viktig prosjektet vårt er og ønsker å bidra med en underskrift – én underskrift er alt som skal til for å bringe oss ett steg nærmere et register over overgrepsdømte.

Følg oss på Facebook,  https://www.facebook.com/groups/316738262832529

Tusen takk på forhånd fra alle oss Nabovarsel.

Ingen skal bli utsatt for overgrep.

Ved å signere godkjenner jeg at Nabovarsel kan overlevere signaturen min til dem som har innflytelse på denne saken.

Merk at du ikke kan bekrefte signaturen din ved å svare på denne meldingen.