Bevar Storhamar skole

BEVAR STORHAMAR SKOLE❤️

EB5B4D6E-A2AA-433A-8EEE-DB41AB0E282D.jpeg

Hamar kommune ser nå på mulighetene for en ny skolestruktur. Et resultat av det er at Storhamar skole er vurdert nedlagt i 2 av de 4 alternativene som har kommet frem.

Med din signatur sier du deg enig i at Storhamar skole SKAL bevares og videreføres som en bærekraftig del av en ny skolestruktur.
Ved å legge ned Storhamar skole, legger man ikke bare ned en skole, man legger ned en viktig del av et godt etablert nærmiljø.

Storhamar skole er en godt etablert skole i et rolig barnevennlig område . Det er trygg og god skolevei som gjør at elever kan ferdes på egenhånd fra de er små.

Uteområdene er store noe som holder elevene aktive gjennom dagen. Uteområdene gir et godt variert tilbud for elevene for å fremme fysisk helse samt mestring i lek. Slåball, skøytebane , håndball, fotball, bandy, basketball , stikkfelt, dødball, ulike paradiser og klatrestativ for å nevne noe.

Skolen fremstår som en god plass å være og inspirerer til god læring og tett oppfølging av lærere . Medvirkning fra foreldre og elvenes trivsel og fellesskap er i fokus.
Bygget er tilrettelagt for mennesker med funksjonsnedsettelse, noe som fremmer inkludering uavhengig av hvem du er😀

Skolen fremstår med gode og trygge intensjoner hva angår de minste elevene. De har eget område hvor både skole og SFO skjer slik at de slipper forflytning. De har også et eget uteområde hvor de oppholder seg.

Skolen har vist seg å være en veldig viktig sosial arena og et positivt møtested for alle barn og unge i nærmiljøet etter skoletid. Dette fremmer gode relasjoner på tvers, samt fysisk helse hos barn og unge. Dette hindrer også at de blir vandrende rundt ulike steder, eller at de trekker ned mot sentrum i en altfor tidlig alder.

Det vil være en skam om de velger å legge ned skolen og splitte elever på ulike skoler, samt frata de deres identitet knyttet til skole og den sosiale arena hvor man alltid har noen å være sammen med.

Gi barn og unge en stemme, la de bli hørt - de er fremtiden😀 Renover og oppgrader Storhamar skole slik at barn og unge kan bevare skolen!
La de få gode oppvekstvilkår knyttet til skolen sin. La de slippe å gå en usikker fremtid i møte.

Signer dag og del videre😀

Bevar Storhamar skole❤️

Kjære Storhamar skole🌟

Du er så fin der du står, for barn, unge og voksne, år etter år.
Jeg vet du den siste tiden på innsiden er blitt noe slitt og det smerter mange sitt hjerte , også mitt.
Men hver dag jeg ser deg,
syntes jeg du er like fin, for jeg har og vil
alltid kalle deg for skolen min.
Tryggheten du gir til de rundt deg, kveld som på dag, du gir barn og unge et sted til å spille på lag.
De skråler og ler og de leker så fint, at de skal miste denne samlingsplassen for sosial aktivitet , gjør meg så sint.
I et rolig barnevennlig nabolag du bor, du er mer viktig for oss enn hva mange politikere tror.
De tror du er hvem som helst, de er tydeligvis enda ikke blitt Storhamar skole frelst.
De ser på deg som en uviktig ting der du står, ikke all gleden, kjærligheten, tryggheten og latter’n du gir til de rundt deg år etter år.
Jeg håper flere sammen vil heie på deg, for du gamle gode skole blir vi aldri lei.
Jeg håper de i stede velger å gjøre deg frisk, selv om de mener det kan være en økonomisk risk.
Men håper av hele mitt hjerte de setter barn og unge sine ønsker først, at de får beholde skolen sin, et sted der de vet at de alltid og uansett vil få trøst.
Jeg håper flere vil kjempe for deg, for du har alltid vært og fortsatt er et fantastisk barndomsminne for andre og for meg.
Et barndomsminne jeg unner alle å få,
Så vær så snill og la vår kjære Storhamar skole stå!

Kjersti Elisabeth Flakstad    Kontakt personen bak underskriftskampanjen

Ved å signere gir jeg Kjersti Elisabeth Flakstad fullmakt til å overlevere informasjonen som jeg gir på dette skjemaet til de som har mulighet til å gjøre noe med denne saken.

Vi viser ikke e-postadressen din offentlig på nettet.