Nei til industrihavn i Dramstadbukta og steinknuseri i sandtaket på Verket!

DEMONSTRASJONSTOG I MORGEN!

Det planlegges demonstrasjonstog og båtkortesje fra fergeleiet på Verket til Dramstad mandag 5. juni kl 18, dagen før formannskapsmøtet. Det holdes appeller ved stupetårnet i Dramstad ca 19.

For at dette skal vekke politikerne en siste gang før beslutningen tas trenger vi at så mange som mulig stiller. Vi har over 1100 i denne gruppa. Klarer vi å mobilisere 300 til denne marsjen?

• Svelviksand ønsker å etablere ny industrihavn 750 meter fra badestranden i Dramstadbukta. Svelviksand vil bygge en betongkai på 30* 90 meter for lasting og lossing av steinmasser og sand. Stein skal transporteres fra industrihavna gjennom turområdet til sandtaket. Svelviksand vil etablere et steinknuseri og deponi i sandtaket.

AKSJON DRAMSTAD jobber mot disse planene av følgende årsaker:

Skjermbilde_2023-04-04_kl._21_.31_.40_.png
    Vi stiller oss undrende til at kommunens politikere har besluttet å legge dette ut på høring, og håper våre folkevalgte vil velge å prioritere lokalbefolkningens beste fremfor en enkelt bedrifts interesser når vi sier: Nei til rasering av et felles rekreasjonsområde og ja til en bærekraftig utvikling av sandtaket!

Ved å signere dette oppropet støtter du motstanden mot Svelviksands planer om industrihavn i Dramstadbukta og etablering av steinknuseri i Sandtaket.

Husk å verifisere via eposten du mottar etter du har signert og bli gjerne med i Facebook-gruppa “Bevar Dramstadbukta”!

Ved å signere gir jeg Bevar Dramstadbukta fullmakt til å overlevere informasjonen som jeg gir på dette skjemaet til de som har mulighet til å gjøre noe med denne saken.

Vi viser ikke e-postadressen din offentlig på nettet.