Behold statuer av historiske personer

Screenshot_20200610-013941_Chrome1.jpg

Behold statuen av Winston Churchill og kunstneren Ludvig Holberg på Solli plass og Nationaltheatret i Oslo. La oss slippe tilgrising av statuen av Christian Kvarts på Stortorget i Oslo. Christianias grunnlegger.

Norgesvennen Winston Churchill er verdens fremste krigshelt som stod opp mot den nazistiske rasistiske pest i Europa, Afrika og flere andre kontinent før og under andre verdenskrig.

Nazistene organiserte historiens største rasistiske folkemord av jøder, sigøynere og funksjonshemmede. Samt morderisk slaveri av Russike krigsfanger og politiske motstandere, herunder mange sosialdemokrater. Rundt 70 millioner liv gikk tapt i andre verdenskrig. Det måtte stoppes. Churchill bidro til blant annet seieren mot tyske styrker i Narvik i krigens innledende faser. Dette med hjelp av det norske forsvaret, den britiske marine, franske og polske soldater.

Ludvig Holberg er en av sin tids største forfatter og formidler av nye ideer om politikk, religion og kjønn for et bredt dansk-norsk publikum. Christian Kvart grunnla Christiania (som er Oslo i dag).

Det historieløse angrepet på disse statuene er falsk anti-rasisme og en form for skadelig historierevisjon av historieløse. Dermed svekker man vår historiske arv. De som ikke kjenner historien er dømt til å gjenta den. Å ødelegge kunst og kultur er det første skritt til et undertrykkende samfunn.

La statuene stå. Det er folk som lever som trenger hjelp mot rasisme.

Foto: Wikipedia. BiblioArchives / LibraryArchives • Public Domain.

Marianne Solberg dokumenterer at Holberg ikke var slavehandler:

BBC har laget video som dokumenterer at Churchill endret synet i kampen mot Nazi-Tysklan og Japan. https://youtu.be/cIZiSYx1pKE

Ved å signere gir jeg Knut Yrvin fullmakt til å overlevere informasjonen som jeg gir på dette skjemaet til de som har mulighet til å gjøre noe med denne saken.