Stopp USNs samarbeid med Israels norske våpenhandlere!

flagg1.pngUSN samarbeider med bedrifter som forsyner Israel med våpen som brukes i folkemordet på palestinere. Nammo, som er listet som en partnerbedrift på USN sin nettside, omgår norske våpeneksportrestriksjoner ved å produsere våpnene på en fabrikk de har i USA. De kan dermed, «på lovlig vis» forsyne Israel med våpen som brukes i utrydningskampanjen mot palestinere.

USN har et omfattende samarbeid med Kongsberg Gruppen og har gjort flere av ingeniørutdanningen sine tungt sammenflettet med bedriften. Fra jobbplasser som en del av utdanningsløpet, teknologiske og akademisk samarbeidsprosjekter og en sammensmelting av USN campus Kongsberg har USN gjort Kongsberg Gruppen til sin nærmeste partner.

Med dette vender ikke bare USN et blindt øye til Kongsberg Gruppens deltakelse i folkemord, men gjør seg selv til medsammensvorne. Kongsberg Gruppen eier nemlig, sammen med den norske stat, majoriteten av Nammo. Samtidig utvikler og produserer Kongsberg Gruppen deler av jagerfly som brukes til å bombe alt fra palestinske sykehus til familieboliger.

USN tilbyr også utveksling med israelske utdanningsinstitusjoner. Opptil nylig hadde USN også et samarbeid med det islamske universitetet i Gaza. Det var før den 11. oktober da den ble bombet av Israel.

Vi som studenter på USN nekter å ta del i denne tilretteleggelse for folkemord. Vår utdannelse skal ikke lenger være del av dette utryddelsesmaskineriet og vi stiller derfor tre krav til USN:

1. AVSLUTT SAMARBEID MED NAMMO

2. AVSLUTT SAMARBEID MED KONGSBERG GRUPPEN

3. AVSLUTT ALLE UTVEKSLINGS- og FORSKNINGSPROGRAMMER MED ISRAELSKE INSTITUSJONER

Vi oppfordrer alle studenter, ansatte og venner av USN til å skrive under.

USN-studenter for et fritt Palestina    Kontakt personen bak underskriftskampanjen

Ved å signere gir jeg USN-studenter for et fritt Palestina fullmakt til å overlevere informasjonen som jeg gir på dette skjemaet til de som har mulighet til å gjøre noe med denne saken.

Vi viser ikke e-postadressen din offentlig på nettet.