Opprop mot reguleringsplanen til Mummiparken.

Kommentarer

#1

Fordi en slik park utover å ødelegge for de som bor i området også vil føre til en vesentlig forringelsen av sjøområdet rundt parken. I tillegg vil byggingen og driften være en miljømessig katastrofe for et maritimt område som i utgangspunktet er sårbart for ytre påvirkning.

Augund Krogh (Asker, 2023-02-14)

#3

Denne «Mummi-parken» vil ødelegge både sjarmen, gleden og verdien av å bo på et flott sted som det jeg gjør nå. Som om det ikke var nok med Stavernfestivalen (forsåvidt et fint og kort arrangement) så vil dette påvirke oss i nærområdet i en mye større grad. Nei til Mummi.

Erick Ellefsen (Larvik, 2023-02-14)

#6

Fordi dette burde bygges et sted det ikke vil belaste nærmiljø og natur negativt!

Sissel Beate Hjellvik (Herre, 2023-02-14)

#7

Meningsløst å ødelegge et idyllisk boligområde, med store konsekvenser for livskvalitet/dyr/natur/verdiforringelse, og tenker at veinettet rundt ikke er bygget for dette!

Sissel Merete Horn (Sandefjord, 2023-02-14)

#9

Svært negativt med økt trafikk både på hovedveien og i boligområdet. En park på denne størrelse bør man eventuelt plassere i et område uten nære naboer og tett på E18.

Mariann Helmersen (Sandefjord, 2023-02-14)

#10

Støtter opp om oppropet. Planinitiativet må ikke vektlegges mer enn hensynet til barnas skolevei, ville dyrs frie ferdsel i området, byggeforbud i strandsonen, kystlandskapet, allmennhetens tilgang til friområder og friluftsområder på sjø og på land, inngrep i landskap, vernet om dyrkbar mark, trafikkbelastning, vern om naturens mangfold, bokvalitet, trafikkbelastning i boligfelt, barns trygghet i hjemmemiljøets gater, grunneiers ønske om å privatiserende tiltak innenfor 100-meters beltet, fjordstien, fremtidig elevgrunnlaget for nærskole, forsøpling, og rammeavtale som i utgangspunktet har sikret offentlig eie av friområder knyttet til Jordebukta. Endring av arealplan nå kort tid etter forrige stadfesting av gjeldende arealplan, strider mot prinsippet av at arealplaner skal skape forutsigbarhet. Ansvarlig arealplanarbeid skal være tillit verdig. Søknader om endringer må likebehandles. Kommunen må videreføre en streng holdning slik det praktiseres i andre saker. Det uerstattelige må sikres for fremtiden.

Steinar Ølberg (Larvik, 2023-02-14)

#11

Er i mot reguleringsplanen til Mummiparken, som beboer på Rødberg

Gøran Kristiansen (Larvik , 2023-02-14)

#13

Jeg signerer fordi dette er fullstendig galskap!

Lasse Fyhn-Pettersen (Stavern, 2023-02-14)

#14

Jeg ønsker å bevare fjordstien, kysten, skogen, stranda, freden og roen.

Sara Tolfsby (Stavern, 2023-02-14)

#15

Ønsker ikke økt trafikk og en temapark i nabolaget, finnes så mange andre plaster i Larvik dette kan bygges en i ett tett bebygget område der vi redan ser problematikken med Stavern festivalen 1 gang i året

Camilla Skilbred (Larvik, 2023-02-14)

#16

Jeg støtter de som rammes av dette i nærheten av hjemmet sitt.

Lensley Baya Baya (Skedsmokorset, 2023-02-14)

#17

Jeg er imot plasseringen av denne parken.

Christina Skuggedal Eikeland (Larvik, 2023-02-14)

#21

Vi ønsker ikke en temapark som nærmeste nabo.

Randi Helene Skauen (Larvik, 2023-02-14)

#25

Dette prosjektet er ikke bærekraftig sett opp mot en rekke parametre; herunder naturinngrep, bygging i strandsonen, trafikksikkerhet, barns oppvekstvilkår og kulturminner.

Gry Nielsen (Larvik, 2023-02-14)

#26

Prosjektet virker håpløst plassert, klemt inne mellom 2 boligområder, Stavernsveien og 100m-beltet med strandsone.

Jan Stølen (Rissa, 2023-02-14)

#27

Som nær nabo vil vi få økt trykk på veiene, potensielt mere støy i området og mer trykk på strendene vi har i området.

Erling Bruhjell (Larvik, 2023-02-14)

#30

Jeg vil værne om nærmiljøet mitt og ønsker å bevare vor natur i området så naturlig så mulig.

Annette Praëm (Larvik, 2023-02-14)

#31

Fordi det forringer vores bolig miljø og øger trafikken på en i forveien presset vejnet

Frantz Praëm (Larvik , 2023-02-14)

#40

Jeg signerer for at jeg er imot Mummiparkens plassering kloss innpå 2 etablerte byggefelt.

Robert Pettersen (Larvik, 2023-02-14)

#42

Jeg signerer fordi det berører de som bor i området og medfører til dårligere livskvalitet til de berørte naboer.

Lene Aanning (Skien, 2023-02-14)

#43

Jeg/ vi er en av de nærmeste naboene til den parken, og enig i det som står i oppropet

Ragnar Løsnes (Larvik, 2023-02-14)

#44

Dette er ikke greit for dem som bor der

Salómon Fjölnisson (Røyken, 2023-02-14)

#45

Disse planene vil gå ut over bomiljøet til mange barn og voksne, beslaglegge dyrket mark og føre til rasering av skogsområder som burde vært vernet.

Karen Merete Skjelby (Sandefjord, 2023-02-14)

#46

Jeg er ikke imot Mummi-park i seg selv, men plasseringen som Fals eiendom ønsker.
Opplever det som utrolig at det i det hele tatt vurderes å bygge en tema-park midt mellom flere boligområder. Dette vil rasere våre fantastiske nærområder med ro, stillhet, nærhet til skog, mark og sjø.
Er svært bekymret for dyre - og fugleliv, trær, vegetasjon, strender, dyrkbar mark og tilværelsen til menneskene som har valgt å bo i dette rolige boområdet. Dette vil i stor grad frata oss mye av det som gir livskvalitet.
Hadde vi ønsket folkemengder, biltrafikk og leven, hadde vi valgt å flytte til en by. Det ønsket vi ikke - og ønsker vi ikke!

Janne Ølberg (Larvik, 2023-02-14)

#47

Det blir for mye trafikk, parkering av biler og bobiler osv. Det blir bare sesongarbeidsplasser. - ikke helårs.

Svein Bredahl (Larvil, 2023-02-14)

#48

Jeg er enig i påstandene i oppropet

Vilde Christiansen (Larvik , 2023-02-14)

#59

Jeg forstår frustrasjonen til beboerne i nabolaget, og ville ikke ønsket dette for meg selv.

Kjartan Lid (Kviteseid, 2023-02-14)

#62

Jeg signerer fordi dette senteret bør bygges et sted det ikke berører så mange mennesker i nærmiljøet.

Jan Ragnar Anthonisen (Oslo, 2023-02-14)

#68

Hvor skal man begynne å forklare hvorfor man signerer?? Jeg er en av de nærmeste naboene som får tomtegrense mot temaparken. Hvis dette blir gjennomført kan jeg ikke se at Larvik kommune kan si at de ønsker å ivareta sine innbyggere. Jeg forstår behovet for arbeidsplasser og inntjening. Men, hvis en eneste person i kommunestyret stemmer for dette forslaget så kan de få komme hjem til meg og personlig forklare hvorfor de selv ikke ville hatt noe som helst problem med å selv bo så tett opp til det de nå vurderer.

Fredrik Hovden (Larvik, 2023-02-14)

#72

Jeg støtter ikke en temapark i dette området. Parken baserer seg på å få omregulert et LNF-område og ta dyrka mark til parkeringsplass - i 2023 fremstår en slik plan som uforståelig. Hva med jordvern av de TRE prosentene av Norges landareal som blir benyttet til dyrka mark? (Kilde: https://www.regjeringen.no/no/tema/mat-fiske-og-landbruk/landbrukseiendommer/innsikt/jordvern/jordvern/id2009556/)
Tror fremtidige generasjoner setter større pris på matsikkerhet enn temapark.

Det at parkområdet ligger midt mellom to etablerte boligområder og midt i aksen som Larvik kommune tidligere har ønsket at det skal satses på når det gjelder fortetting av boliger, gjør dette enda mer underlig. Trafikken er allerede tett, og det er vanskelig å se for seg en så stor økning i sommermånedene.

Helene Huseby (Larvik, 2023-02-14)

#73

1. Jordvern
2. Trafikk
3. Plassering mellom to boligfelt
4. Realismen i prosjektet
5. Kystområdet som berøres
6. «kontinuerlig utbygging og tilpasning i løpet av parkens livsløp.» Dette er så graverende og gir en så stor usikkerhet for alle berørte. Hva har vi i vente ved å slippe utbygger fritt til? Hva skjer hvis det ikke går som ønsket?

Tom Nerli (Larvik, 2023-02-14)

#76

Full forståelse for bekymringene knyttet til et så stort inngrep i nærmiljøet!

Bente Krogh (3970 Langesund, 2023-02-14)

#77

Jeg har sympati med de direkte berørte av denne dårlige plasseringen av parken.

Erik Johan Busch Brekke (Lillestrøm, 2023-02-14)

#83

Dette blir helt feil

Jørn-André Mikkelsen (Larvik, 2023-02-14)

#89

Jeg bor på Brunlaløkka, og ønsker ikke denne parken som nærmeste nabo!

Vibeke Vike (Stavern, 2023-02-14)

#91

Vet kidsa i dag hva Mummi er? Neivel, så la vær å bygge denne parken da! Hvorsomhelst. Punktum.

Hans Otto Beckstrøm (Tønsberg, 2023-02-14)

#93

Fordi disse planene truer strandsone, sjelden skog og matjord. Det vil føre til trafikkøkning og mer utrygt for barna å ferdes rundt i gatene og til skolen etc.

Henrik Johannessen (Larvik, 2023-02-14)

#98

Plassering av parken er helt idiotisk.

Henriette Kvebæk Dahl (Stavern, 2023-02-15)

#99

Jeg signerer fordi det blir altfor mye mennesker tett opp i et boligområde.

Bjarne Lindbekk (Larvik, 2023-02-15)

#100

Prosjektet er til stor skade for nærmiljøet og dårlig utredet

Svein Hansen (larvik, 2023-02-15)

#101

Jeg er imot mummiparken og dens planlagte beliggenhet. Viktig å bevare naturen, og ikke minst Rødbergstranda.

Linda Schanche Hansen (Larvik, 2023-02-15)

#102

Ønsker å ta vare på området og de som påvirkes.

Erica Varpe (Nøtterøy , 2023-02-15)

#104

Det hele er en dårlig ide.

Finn Erik Jacobsen (Rødberg, 2023-02-15)

#105

Det er overhode ikke noe behov for enda en park i vårt distrikt. Om det så er så sterkt ønske om å lage den, bør den kunne legges et sted uten å rasere kystlinje.

Guro Furustad (Stavern+, 2023-02-15)

#110

Flere negative sider enn positive

Christina Jonsmyr (Stavern, 2023-02-15)

#116

Jeg er imot planene - finn et bedre egnet sted!

Ole Halvard Sveen (Stavern, 2023-02-15)

#125

Jeg signerer fordi prosjektet ikke passer inn i området. Det kan vel heller ikke passe med kommunens visjon om mindre biltrafikk og nedbygging av natur!

Lasse Woll (Larvik, 2023-02-15)

#139

En temapark her vil få store konsekvenser for nærmiljøet, og vil nødvendigvis medføre økt trafikk på den allerede sterkt belastede Stavernsveien.

Inger Thoresen (Larvik, 2023-02-15)

#143

Jeg er ikke for å klemme inn en fornøyelsespark i slike dimensjoner mellom to nabolag. Jeg ser ikke hvordan logistikken rundt trafikkproblematikk kan løses på en god nok måte i et slikt boligområde. Det er utfordrende nok den uka/helgen det er festival. En hel sommersesong virker uoverkommelig.

Monica Farstad Kristiansen (Larvik , 2023-02-15)

#147

Støtte nærmiljøet og naturen og barnas skolevei

Therese Gulliksen (Oppdal, 2023-02-16)

#151

Dette blir en stor belastning for lille Stavern. Det må være mulig å finne et annet mer egnet sted for noe sånt? Veien inn til Stavern er allerede sterkt belastet, spesielt om sommeren. Alle som bor i Stavern vil berøres av dette.

Kristine Gulliksen (Stavern , 2023-02-16)

#152

Mummiland er et dårlig prosjekt.

Per Nikolai Haukeland (Larvik, 2023-02-16)

#156

I think this proposal is very inappropriate for the location, and will have a huge negative impact on the local community and environment

Holly Wilder (Stavern, 2023-02-16)

#157

Dette virker som dårlig arealbruk og altfor stor trafikkbelastning

Dag Bjørnefjell (Sandefjord, 2023-02-16)

#158

De nærmeste naboene til dette enorme prosjektet som kan ødelegge ikke bare deres livskvalitet men også forringe verdien av deres, og alle deres naboers eiendommer.

Siv Renate Aarflot (Larvik, 2023-02-16)

#162

Det er så viktig at dyrka mark vernes. Det skal være nulltoleranse for å bruke jord som kan brukes til matproduksjon til noe annet en det.

Astrid Bjørnson (Larvik, 2023-02-16)

#166

Er i mot planene

Eivind Yttervik (Larvik, 2023-02-16)

#172

Jeg signerer fordi plasseringen av denne fornøyelsesparken ikke er forenlig med umiddelbar nærhet til boligeiendom/areal. Det bør være stort nok areal og avstand til bomiljø.

Marit Bue (Oslo, 2023-02-16)

#175

Dette er noe som ikke passer inn her med tanke på natur/sti/område med hus/trafikk. Flytt tanken opp til område ved golfbanen. Bedre med vannpark isteden.

Fred Gudmundsen (Larvik, 2023-02-16)

#182

Støtter saken

Per A Ringsby (Stavern, 2023-02-17)

#183

Uenig i beliggenhet.

Even Eikeland (Larvik, 2023-02-17)

#184

Vokst opp i området og ønsker ikke at dette skal berøre folk som bor i området rundt. Rødbergstranda er en fantastisk strand der jeg selv har mange fine minner, det vil være meget trist dersom den blir gjort om til en småbåthavn og ferjekai som ødelegger en flott badeplass mange er glad i.

Thea Yttervik (Larvik/Bergen, 2023-02-17)

#185

Jeg er enig i oppropet

Inger Arntsen (Larvik, 2023-02-17)

#186

Plassering i forhold til hundremetersbeltet, boligområde og allerede veldig trafikkert vei. Bør heller plassere en slik temapark der større areal er tilgjengelig, og lengre unna boligområder.

Cecilie Buan (Rissa, 2023-02-17)

#187

Barndomshjemmet der foreldrene mine fortsatt bor blir nær nabo. Min familie bruker området mye med våre barn pga tilhørighet til stranda og de fine turområdene som ikke er like overbefolket som feks kyststien. Frykter for stranda «vår» og den fine Fjordstien.

Tonje Mandt Rognli (Larvik, 2023-02-17)

#188

For tett på bebyggelse.

Cecilie Grønner (Larvik, 2023-02-17)

#190

fordi jeg syntes det er teit og bygge en mummi park hvor det i dag er en fin skog hvor dyr ferdes i. Mummi er finsk og har ingen ting med Larvik og gjore, bare en grisk penge ide dette,og ingen tanke pa natur i det hele tatt

Henning Pedersen (Liverpool, 2023-02-17)

#191

Jeg er svært enig

Tomasz Polak (LARVIK, 2023-02-17)

#193

Vi bor i Lillestien på Lillejordet og er dermed nærmeste nabo til arealet som skal utbygges til temapark. Vi synes, trafikksituasjonen på Larviksveien er om sommeren allerede overbelastet. Flere tusen biler i tillegg pga temaparkturister vil skaper enda flere utfordringer for oss som bor her. Nei takk!… til Mummiparken mellom Rødberg og Holmejordet!!!

Anja Gidius (Larvik, 2023-02-17)

#194

Jeg bor på Rødberg og deler synespunktene fremsatt her.

Mariel Nygaard (Larvik, 2023-02-17)

#196

Parken går utover nærmiljø på en særdeles negativ måte, plassert midt mellom to store nabolag omringet av vakker natur!

Ingrid Reitan (Larvik, 2023-02-17)

#197

Som 3. generasjon som bor på Gamle Stavernsveien er jeg fullstendig klar over historikk og kultur i området. Dette er en rasering av området. Det er nok av andre muligheter å plassere parken, men de er allerede regulert til NFL områder og således utilgjengelig. Å klemme inn en tema park i strandsonen er hinsides all fornuft. At man vurderer dette fes kommunen, viser enda engang en særdeles dårlig dømmekraft.

Hilde Olsen (Gamle Stavernsveien 26, 2023-02-17)

#198

Jeg vil ikke at en Mummipark skal forringe bokvaliteten og nærmiljøet til flere jeg kjenner i området.

Gine Otterstad Bjerck (Stavern, 2023-02-17)

#199

Jeg mener at plasseringen er lite gjennomtenkt. Mtp. at personer som bor i nærområdet har valgt området grunnet ro og naturen rundt og lite folk, istedenfor å bo midt i byen. Trafikken er allerede overbelastet og utfordringen vil bare bli større. Blant annet vil skoleveien blir enda farligere for barna, som går fra Rødberg til Jordet skole. En slik park bør plasseres på utkanten av byen , der det ikke må gjøres om dyrket mark til en parkeringsplass og der trafikken er enklere å regulere. Jeg håper virkelig at politikerne tenker godt igjennom før avgjørelsen og ikke kun tenker profitt og turisme, som selvfølgelig også er viktig for byen.

Inga Gudmundsen (Larvik, 2023-02-17)



Betalt annonsering

Vi vil annonsere dette oppropet til 3000 mennesker.

Lær mer ...