Gi din støtte til de streikende i NHO-barnehagene!

Uansett om du er barnehageforelder, ansatt i andre private og kommunale barnehager, venner eller familie vise din støtte til barnehageansatte i NHO-barnehagene som streiker for noe av det mest grunnleggende i arbeidslivet.

De streiker for en trygg, kjønnsnøytral og livsvarig pensjon. Det skal ikke være slik at barnehageansatte i NHO barnehager skal risikere en mye dårligere pensjon enn i offentlige og private barnehager. Barnehagesektoren er fremdeles et kvinnedominert yrke som gjør at store deler av de ansatte her, ikke får en pensjon å leve av etter endt arbeidsliv. Dette kan vi ikke godta!

Derfor er det viktig at barnehageansatte får brei og tydelig støtte i sin kamp for en anstendig pensjon slik at de er sikra også etter endt arbeidsliv!

Barnehageeierne får dekket sin pensjon gjennom offentlige tilskudd. Det er derfor ingen grunn til at NHO ikke skal gi de ansatte en lik pensjonsordning som resten av barnehagesektoren. Derfor oppfordrer jeg alle som støtter barnehagearbeidernes kamp om en anstendig pensjon til å skrive under dette oppropet.

Vi støtter de streikende i kampen for en trygg og livsvarig pensjon!

Linda Amundsen, tillitsvalgt Oslo Sporveiers Arbeiderforening    Kontakt personen bak underskriftskampanjen

Ved å signere gir jeg Linda Amundsen, tillitsvalgt Oslo Sporveiers Arbeiderforening fullmakt til å overlevere informasjonen som jeg gir på dette skjemaet til de som har mulighet til å gjøre noe med denne saken.