Si JA til #stillenatur
Kontakt personen bak underskriftskampanjen
For meg er uberørt natur et hellig rom i likhet med et kirkerom. Jeg opplever det derfor like krenkende med snøscooterkjøring inne i naturen som inne i en kirke. Det er snøscooterimportører og forhandlere som i åresvis har drevet lobbyvirksomhet ovenfor politikerne. I dag er det registrert 70 000 snøscootere her i landet. Dersom hele landet får de samme liberale reglene som i Finnmark, kan det bli over 1 million i løpet av få år. Det betyr milliardprofitt for snøscooterimportører og forhandlere, men døden for skiløping som friluftsliv. For meg, og alle andre som elsker å være sammen med naturen om vinteren, betyr det sterkt redusert livskvalitet.
This comment has been removed by the person who wrote it.
Re: Scooter i naturen.
Husk bare at ikke alle snøscootere er ute på fornøyelsestur. Hilsen en som fikk skistav i trynet på oppdrag for røde kors....
Re:
Hvis de er så hissig på å kjøre snøskuter, burde de heller kjøre vannjet om vinteren. Da får de sikkert et større kick. Så beholder vi naturen renere og stillere og unngår forsøpling
ble brutalt forstyrret og overkj¢rt av et selskap med sn¢scootere fra en st¢rre bank . De slo seg ned på toppen med h¢y musikk og servering til sine gjester. Jeg glemmer det aldri.
Støyskader kan leges i rolige stille omgivelser
| This discussion has been closed. |