JA TIL DYREPOLITI! DYREVERN UT AV MATTILSYNET.
Kontakt personen bak underskriftskampanjen
Dette diskusjonstemaet har blitt automatisk laget fra JA TIL DYREPOLITI! DYREVERN UT AV MATTILSYNET.-oppropet.
|
Jamie |
#12013-09-17 21:14Kjempeflott at det nå har kommet en underskriftkampanje på dette. Skrevet under. Takk |
|
| |
|
Karoline |
#2 Re:2013-09-17 21:20Så flott:) Tusen takk |
|
| |
|
Gjest |
#32013-09-17 21:24Dette burde vært en selvfølge, ikke at vi må kjempe for dyrs velferd |
|
| |
|
Monica |
#5 Jeg er omvendt2013-09-17 21:56Jeg har hatt tro på å gi Mattilsynet makt og ressurser til å gjøre jobben, men etter å ha sett hvordan dem har håndtert saken fra Flateby så har jeg endret mening. |
|
| |
|
Gjest |
#62013-09-17 22:53Vi kan ikke la denne mannen/ kjennelen få holde på med denne dyremishandlingen. Uverdig behandling av små uskyldige hunder! |
|
| |
|
Gjest |
#72013-09-18 05:32Mattilsynet kommer for ofte til kort med useriøse og for få tiltak. De bryter og ofte taushetsplikt og er uetiske. Ett dyrepoliti er det vi trenger som snakker dyrenes sak på dyrenes premisser ikke byråkratiets |
|
| |
|
Jamie |
#8 Dyrevelferd2013-09-18 06:08En ting som er helt sikkert,,, Mattilsynet må ikke ha noe med dyr å gjøre. De skal holde seg til mat. Meget underlig at deres syn er så langt fra oss andre . Det skal sies att alle avdelinger ikke er like dårlig som indre Østfold . Hadde en sak med Buskerud og de kunne virkelig ordne opp. Klart noen er mer engasjert og lar seg ikke kjøpe, er mer selvstendig . Kommer du til en gård med over 100 hundér samt katter hvor alle var syke og da leverer hunder tilbake, ja da må du finne deg en annen jobb. |
|
| |
|
Gjest |
#92013-09-18 06:26Dette var bra Karoline |
|
| |
|
Gjest |
#102013-09-18 06:32Noe må gjøres når vi har så dårlig dyrevern, viktig at folk skriver under så vi kan sende dette opp politisk og få kjempet for dyrs rettigheter, mange saker hvor dyr lider i årevis uten at noe blir gjort, leser kun første side på aviser dyr sultet ihjel men her har det nok blitt varlet mange ganger uten tiltak, og når det først blir gjort tiltak sitter det mennesker å bestemmer dyrenes skjebne og sender tilbake til samme elendighet. |
|
| |
|
Gjest |
#112013-09-18 08:02Dyrepoliti er viktig av hensynet til dyrs velferd, mattilsynet tar i mot klager, men ofte skjer lite. Ved å ha dyrepoliti ute i felten kan dette avskremme og hindre miskjøtsel. Også stoppe tilfeller der miskjøtsel forekommer, viktig å få dette ut av kontorene og ut i gaten. Dyr har også følelser, og lider under smerte. De kan ikke snakke for seg selv. |
|
| |
|
Gjest |
#122013-09-18 11:33Noen her som sitter på forskning som viser sammenheng mellom vold/vanskjøtsel på dyr og vold i samfunnet generelt/familievold? Ser Djurpolisen har avdekket familievold ved flere anledninger. |
|
| |
|
Gjest |
#132013-09-18 13:03Ja til dyrepoliti |
|
| |
|
Gjest |
#142013-09-19 08:21I verdens rikeste land er det skammelig at våres dyr ikke får mer respekt.Utrolig, at misshandlere blir mer respektert,og får sine misshandlede hunder, dyr, tilbake. Dette er en stor SKAM for Norge som forteller hele verden hvor humane, og vil være best i alt. Bli også best på DYREVELFERD. |
|
| |
|
Gjest |
#152013-09-19 09:00MT må bli frigjort ansvaret med dyrevelferd, da de ikke har kapasitet til dette. Dette mener de også selv! |
|
| |
|
Jamie |
#16 Verdens rikeste land2013-09-19 21:13Fikk en Mail og der stod det.. Tenk å kunne fått en amerikansk tv-stasjon til å gjøre en reportasje?? Verdens rikeste land mishandler dyrene sine i lovens navn! Det hadde vært noe. Så sant. |
|
| |
|
Linny Gjest |
#172013-09-19 22:27Dyrepoliti! |
|
| |
|
Gjest |
#182013-09-19 22:29Håpe det komme eget rettsvern, (les:dyrepoliti) som kan ta dyr på alvor og kun det! |
|
| |
|
En yorki eier. |
#19 Rikeste land....2013-09-20 05:16Ja til dyrepoliti, forstår ikke at Norge er en av de landene som er rikest ikke har anskaffet dette enda...
Mt har null respekt når det kommer til saker som dette. |
|
| |
|
Gjest |
#202013-09-20 14:58Helt klart JA til dyrepoliti! |
|
| |
|
Velg alias |
#21 T2013-09-29 12:51Veldig Ja til dyrepoliti, men det ønsker jo Mattilsynet også. Derfor er dette oppropet litt problematisk. Mattilsynet er jo bemannet med veterinærer, og har vel egentlig den beste kompetanse på dyr og dyrehelse og velferd. Men å håndtere disse tragediene som ofte avdekkes i forbindelse med mishandling og vanskjøtsel av dyr, blir det verre med. Det er derfor at det ville ha vært så bra med erfarne politifolk i denne rollen. |
|
| |
|
Gjest |
#222013-09-30 05:16Civiliserede lande skal have dyrepoliti Civiliserede lande skal ikke optæde som en bananrepublik Brutal dyremishandel er lig med en bananrepublik Dyr er i besiddelse af nerver, føler smerte, er i besiddelse af intelligens og kan få psykologiske lidelser som mennesker. Derfor skal vi have et organ der beskytter dyr mod grov brutal adfærd, og overgreb. NU har dyr ingen rettigheder. Dyr er ikke TING, dyr er levende væsener som vi frivilligt tager os af. Forbrydelser skal straffes hård efter lovens paragraffer. Dyrepoliti NU. |
|
| |
|
Gjest |
#232013-09-30 11:07Je ridde selv på en gård der smådyrene hadde det grusomt. Flere chincillaer døde at feil behandling, kaninunger sultet ihjel, og duer la egg i en haug av møkk. Hestene drakk vann av vannkar med fastrustet besj! ALDRI har mattilsynet kritisert dem på noen slags måte heller, så det er åpenbart at vi trenger et dyrepoliti! |
|
| |
|
Gjest |
#242013-09-30 23:09Vennligst signer for å hjelpe de stakkars dyrene dom ikke blir reddet om dagen!!❤️❤️ |
|
| |
|
Gjest |
#252013-10-01 12:03Sett dyr høyere opp enn Mattilsynet gjør per dags dato. |
|
| |
|
Er det noe du vil endre?
Endringer skjer ikke ved å være stille.
Forfatteren bak dette oppropet reiste seg og gjorde noe. Vil du gjøre det samme?
Andre underskriftkampanjer du kan ha interesse av
Handling nå! Stortingets vedtak om rehabiliteringstilbud må ikke forkastes.
4 546 signaturer
4 546 Signeringer / 30 dager
29 May 2026
Stengning av Kongsveien. Et vedtak uten legitimitet
2 373 signaturer
1 375 Signeringer / 30 dager
25 Apr 2026
Opprop fra norske fastleger: Reverser takstendringene og innkall til ekstraordinært landsråd
1 260 signaturer
1 260 Signeringer / 30 dager
18 Jun 2026
Vi ønsker Storevatnet på Sandviksfjellet tilbake
765 signaturer
508 Signeringer / 30 dager
29 Apr 2026
NEI til flytting av lindrende enhet på Blindheim Omsorgssenter
1 193 signaturer
245 Signeringer / 30 dager
20 May 2026
Bevar Kaldhussæterreindalen – si nei til Fetegga pumpestasjon!
235 signaturer
235 Signeringer / 30 dager
7 Jun 2026
Nei til Heiane Sør Næringsområde(Stord)! Bevar regnskogen!
233 signaturer
232 Signeringer / 30 dager
26 May 2026
Klage mot sak 26/1234 om midlertidig kantinerigg og boligbrakker i Larheia/Lye, gnr. 22 bnr. 26.
181 signaturer
181 Signeringer / 30 dager
21 Jun 2026
Nei til nedleggelse av ultralydutdanningen for jordmødre
4 720 signaturer
162 Signeringer / 30 dager
9 May 2026
Alarm om psykoterapi for barn og unge: Kan forsvinne fra det offentlige behandlingstilbudet!
152 signaturer
152 Signeringer / 30 dager
31 May 2026
Opprop.net
Vi tilbyr gratis hosting av nett-opprop. Lag et profesjonelt opprop ved å benytte vår kraftige løsning. Våre opprop nevnes i media hver dag, så å lage et opprop er en bra måte å få oppmerksomhet i offentligheten og hos beslutningstakere.