Bevar Andøya Flystasjon
Kontakt personen bak underskriftskampanjen
Innflygingsforholdene på Evenes vurderes som dårlige.
Innad i forsvaret er det ingen hemmelighet at innflygingsforholdene på Evenes vurderes som dårlige.
I 2011 – da daværende forsvarssjef la fram sitt fagmilitære råd, var Evenes ute av diskusjonen om å bli landets hovedflystasjon på grunn av vanskelige innflygingsforhold fra sør.
I en intern rapport har faktisk forsvaret konkludert med at Andøya flystasjon er landets beste kampflybase. Forsvarssjefen har likevel foreslått i sitt fagmilitære råd til politikerne at Andøya flystasjon legges ned, og at Evenes bygges opp som ny base i nord.
Dette vil trolig medføre enorme investeringer – til å erstatte infrastruktur forsvaret allerede har bygget opp – på Andøya.
I tillegg har Evenes mere sivil trafikk som vil kunne sette begrensninger med tanke på øvelser og operativ drift.
USA vurderer å teste droner på Andøya, mener Evenes er uegnet
Doner på Evenes kan man da bare glemme - hvis det skulle bli aktuelt en gang i fremtiden.
Det virker på meg, som om Norges grenser stopper ved Sinsenkrysset.
Det er liksom ikke så farlig med de der oppe i Nord!!!
Alt for mange unge, har måttet pakke snippesken sin å dra sørover for å få seg arbeid.
Det er sikkert andre grunner, som sikkerhet mm, men det får andre svare på, som har mer greie på deg enn meg.
Tenker på alle de som blir uten arbeid først og fremst. Det virker på meg, som om Norges grenser stopper ved Sinsenkrysset. Det er liksom ikke så farlig med de der oppe i Nord!!! Alt for mange unge, har måttet pakke snippesken sin å dra sørover for å få seg arbeid. Det er sikkert andre grunner, som sikkerhet mm, men det får andre svare på, som har mer greie på deg enn meg.
| This discussion has been closed. |