Bevar Andøya Flystasjon
Kontakt personen bak underskriftskampanjen
Inhabile politikere..
Kanskje jeg er inhabil i vurderingen av bevaring av flystasjonen. Det som forøvrig går foran MIN forståelse og mening av saken er at Andøya som flystasjon har en eksepsjonel god plassering mtp luftforsvar. Russland ruster OPP sitt forsvar IKKE NED, og norsk luftrom har ikke siden krigen hatt så mange "tilfeldige" overflyvninger fra andre nasjoner! Og det er i NORD det flyves mest! Om noe burde jo Andøya SATSES PÅ ikke rustes med!!
Dette er rett og slett og rasere et lokalsamfunn, og Erna Solberg er i følge andøyposten
stolt av og legge ned Andøya flystasjon. Men det er vel ikke så nøye når det er i nordnorge man raserer
det er jo bare sytete nordleninger, som en viss Karl Ivar kalte oss en gang, så her er det bare
og peise på og legge ned flyplasser, sykehus, etc.
Stå på Andøyværinga og ikke gi dere, selv om Erna og Tittentei & co ønsker nedleggelse.
| This discussion has been closed. |
Re:
#18: -
For å presisere ytterligere: Regjeringen hevder at begrunnelsen er økonomiske årsaker. Hele regninga for samkjøring på Evenes er på kr 3,5 mrd. Av dette er kr 0,72 mrd relatert til sikringstiltak ved samkjøring av jagerfly og overvåkingsfly. Rest etter det er kr 2,78 mrd. Forlenging/opprusting av tverrvindbanen på Andøya koster visstnok ca 3 mrd alene i flg regjeringens begrunnelse. På Andøya har vi allerede hovedbane, paralellbane og tverrvindbane. På Evenes har de så vidt jeg vet en hovedbane, og det sies ingenting om at de må ha tverrvindbane fordi jagerflyene er mer følsomme for vindforholdene. Oppspinn/bestillingsverk fra regjeringen for å dekke over en hestehandel.