Vi som vil beholde idrettslinja på Bardufoss Høgtun VGS


Gjest

#1

2013-11-06 12:41

Her er det bare å stå på fram mot fylkestinget i desember! Bred mobilisering må til, og det må høres og synes at dette finner vi oss ikke i!

Gjest

#2

2013-11-06 14:09

.

Gjest

#3

2013-11-06 16:01

!!

Gjest

#4

2013-11-06 20:18

Idrettsungdom i Indre Troms skal ikke straffes for skandalen i Troms Kraft
Gjest

#5

2013-11-06 20:48

Troms Kraft får stå for det som har skjedd, og fylkeskommunen får heller la Troms Kraft gå i stedet for elevene!!

Gjest

#6

2013-11-06 23:08

Alt koster sies det - men det vil være enda dyrere å måtte stå til ansvar for ha tatt vekk idrettslinja B.foss og det den står for. Jeg kjenner ikke hele grunnlaget for foreslåelsen av nedleggelse - jeg kjenner selvfølgelig bare til de verdifulle refaringene jeg personlig har fått her. Uten B.foss ville sannsynligvis vesentlig ferre elever hatt mulighet til å gjennomføre dette utd.programmet og det anser jeg som trist.

Gjest

#7

2013-11-07 14:56

!!

Gjest

#8

2013-11-07 19:02

Forslaget om rasering av tilbudet til videregående opplæring i Indre Troms er en fadese. Fremmer ikke akkurat rekruttering og tilvekst til kommunene. En sentralisering gir bare ytterligere press på et felt som allerede har underkapasitet, økte kostnader for elevene/fam og dårligere miljø for de unge.

Gjest

#9

2013-11-07 21:29

hvordan i all verden skal det bli plass til flere elever/studenter i Tromsø?????
det e jo ikkje ledig en tørr flekk på verken øya eller Tromsdalen... hva med bolig og leiligheter/hybler??? det jo overfylt..
det ender med at mange avgangselever fra ungdomsskolen blir uten skole plass i fremtia, pga antaklig mindre plasser, høyere krav, de ender opp som skole og arbeid løs ungdom, hva vil det koste samfunnet???

Gjest

#10 Re:

2013-11-07 21:39

#5: Gjest -

E du heilt på jorde eller? Det har jo ingenting med troms kraft å gjøre om linje blir lagt ned eller ikke. hvis det var pengene det stod i, så er det troms kraft selv som står for betalingen av granskningen..


Gjest

#11

2013-11-08 12:53

Dette er en skam. At tilgangen til videregående opplæring for våre ungdommer forringes på denne måten er nesten å betrakte som uverdig. Vi lever i et samfunn hvor fokus på opplæring og kunnskap betegnes som avgjørende for levekår og samfunssutvikling. Dette er en sentral sak hos alle politiske partier og aktualiseres i alle valgkamper. At man nå "sabler ned" tilgang til videregående opplæring i Troms er helt imot alt vi står for og jobber mot. Dette kan ikke får skje.
Den snartenkte

#12 Re: Lojalitet

2013-11-14 08:28

#9: -

Det blir mest sannsynlig ikke plass til flere elever heller. Hater virkelig den korttenktheta til den forrige regjeringa, og det verste er at jeg har aldri sett så mange AP støttere før jeg var innom Indre Troms. Hvor er lojaliteten deres nå? Foreslår at dere personlig sender brev og lignende til den nåværende regjeringen og kunnskapsministeren og forklarer deres synspunkt?

 

Ser ut som de selvgode elevene blir fratatt noe av julenissen nå? :\