Nei til KRLE!

Kontakt personen bak underskriftskampanjen

Dette diskusjonstemaet har blitt automatisk laget fra Nei til KRLE!-oppropet.


Gjest

#176

2013-10-02 22:58

ok

Gjest

#177

2013-10-02 23:25

dumt med mer fokus på Kristendom enn andre religione

Gjest

#178

2013-10-03 00:10

Ja så klart er Norge et land hvor vår hovedreligion er kristendommen, men likevel er antallet kristne i Norge redusert kraftig de siste årene noe som betyr at fokus da bør settes betydelig mye mer over på å heller lære noe "om" religionen å hvordan de tror det henger sammen enn at vi skal lære om det noen folk mener er "riktig".

Gjest

#179

2013-10-03 01:03

Å legge mer vekt på én religion framfor alle andre er meget hyklersk, og også veldig respektløst for alle menneskene som har ledd, grått, festet, kjempet, dødd og levd for fortidens myter. Kan man virkelig være så arrogant og mene at ens egen myte er sann, mens de tusen andre mytene bare er fantasier? Odin var like virkelig for en mann på 900-tallet som Jesus er for en kristen nordmann i dag.

Hvis norske barn skal vokse opp til å bli opplyste mennesker, bør de få lov til å se alle religioner i likt lys, fra et utenfraperspektiv. La dem selv dømme hvilken fantasi de ønsker å fordype seg i, istedenfor å blindt følge det verdensbildet staten har bestemt for dem.
Gjest

#180

2013-10-03 02:24


Ikke å undres at det blir *bråk* når undervisning i religion blir *reversert*. Religion er hettTema!
Er det noen som har reflektert over flg.: Aldri har det vært mer deperesjon blandt barn og unge i vårt lille *fredelige* land enn det vi har nå. Man kan spørre seg hva det kommer av at ungdom ikke finner mening med livet, og man blir fortvilet når små barn går med ønske om å dø og faktisk sier de vil ta sitt eget liv. Kaaan dette ha sammenheng med at vi har tatt fra den kommende slekt undervisning om at vi faktisk kan tro på en Gud. En skaper som kreerte hvert menneske i *sitt bilde*, og viste sin store kjærlighet til all jordens befolkning med å ofre sin sønns liv for bevise sin grenseløse kjærlighet (og viste sin allmakt med å la Jesus stå opp fra de døde)?
Personlig, var jeg så heldig at jeg fikk gå på det som den gang het søndagsskole, noe som ga meg en STOR indre trygghet. Jeg ikke bare trodde, men fikk en full visshet innom meg at det fantes en Gud - som var større enn oss *arme mennesker*.
Denne tryggheten har fulgt meg hele livet, og jeg har fått erfare at Gud ER ekte! Bibelen er en *kryptisk* bok for den som ikke har funnet *frelsen_gjennom_troen_på_Jesus Kristus*
For, det er ved å erkjenne sin syndige natur / be om Nåde at man blir frelst og får evig liv. Jeg fatter nok aldri helt at mennesker kan tro så sterkt på at det ikke finnes noen Gud_ at de klarer å tro på at f.eks cellenes tilhørighet og unike sammenkobling har blitt til av *intet*! Fatter heller ikke at mennesket kan leve med fullstendig fred og være uten angst & frykt uten å ha en Gud å gå til. Men, tilbake til det jeg ville; Før de *rødgrønne* fjernet *Jesus* i barnehager / skole, var det faktisk mindre psykiske problemer blant barn / unge. Eller, var det mer av dette før??
Jeg fatter overhodet ikke hvorfor det skal bli store protester mot at bibelen brukes som undervisningmateriale - for dere som protesterer TROR IKKE på denne boka!
Hva er det som er så farlig med Kristenundervisning mot f.eks Mytologi? Hvorfor er det ikke protester mot all skit som barn og unge blir foret med via ulike medier, så som spill hvor man fører krig og må ha sterk puls for å klare drepe de som kommer i veien? At man blir påvirket av slike spill, er det ingen tvil om, men dette er kommet for å bli en del av barns hverdag.
Jeg sier - som jeg tror: Det finnes en fiende i denne verden og han heter mye forskjellig: Satan, Djevel mv og han har sine hjelpere. Satans oppgave ble utdelt den tid han ble kastet ut av Guds hellige himmel og Gud sa han skulle ha sitt virke på jorden inntil en viss tid: Når alle profetier er oppfylt.
La meg få *tømt* hva *hjertet er fylt med*:
Hvilke profetier?
De som bibelen taler om for 6000 år siden og opp til vår tid. Man kan lese om ALT som denne verden har lagt bak seg, og man leser i (GT) -Daniels bok om bl.a Jesus skal fødes og at vi da begynner på en ny tidsalder. Altså, Gud ba Daniel skrive om Jesu fødsel. Daniel levde i den gamle pakt og maaaaange generasjoner før år 0. Pga Jesu fødsel ble tidskalenderen stillt på år 1. Vel 2000 år har gått siden Han ble født.
Jesus profeterte også og sa bl.a at <>
Hva er det vi skal se etter? Han sa mye, men det siste som skal skje, er at alle jøder finner veien til Israel, da Israel skal bli fulltallig med alle jøder. Guds plan for Israel og for hele verden er FANTASTISK (hvert døgn kommer ca 500 (?) imigranter og bosetter seg i Israel. Dette er jøder som blir forfulgt, eller har funnet ut de er av jødisk avstamning mv og "bare må flytte til dette landet"). Er det ikke pussig da? Bibelen forteller MYE om nettop jødene - om deres landflyktighet- hvor lenge den skal vare- hvordan de skal bli forfulgt og drept_men til slutt bli samlet i *Guds eiendomsland*.

Gud sitter ikke passiv og lar være å arbeide på jorden. Han har vært aktiv siden Han begynte sitt skaperverk, men Han har satt sin *agenda* for alt.
Han lever ved sin Hellige Ånd gjennom alle som er født på nytt. Han virker over hele verden.
I vår del på kloden er materialismen gud, og vi behøver ikke noen Gud da vi ikke har direkte nød. Men Han er god å ha når vi kommer i krise på en eller annen måte? Utover i verden, hvor evangelister holder korstog / kampanjer skjer det STORE saker! Dette er ikke media interessert i. Hvorfor? Guds fiende, Satan vil ikke ha publikasjon om hva Gud gjør. Men den som vil, kan følge med i rette media og oppleve å se / høre at det er en kraft som er større enn den som *myrder, stjeler og ødelegger*. Gud frelser, oppretter og velsigner der Han får komme til. Nasjoner som tidligere tilba avgud(er)- som egentlig er Satan, får et nytt liv med Guds kjærlighet til sine medmennseker og de blir velsignet med alt de behøver. Gud tar bort fattigdom og Han helbreder sykdom.
Afrika, et kontinent med stor avgudsdyrkelse og bare en promille bibeltroende på 1900-tallet, er i dag blitt den del av verden med flest kristne (sies å være rundt 60- 70%). I Kina, i Seoul finnes verdens største kristne menighet (langt over 1mill), dannet av en mann for ca 40 år siden; David Yonggi Cho. Hver morgen samles ca 500.000 i bønn før de skal på jobben! Hvordan er det mulig, når det ikke finnes noen Gud, slik det er for de som nå ikke vil ha bibelundervisning i skolen? Går det ann at så mange mennsker går til bønn hver morgen om de ikke fikk noe igjen i form av Gudsnærvær / svar på bønn?
Nei, kjære alle dere som orker lese mitt inlegg: Om dere aldri har åpnet en bibel, vær snill å finn en, åpne den i DT (det nye testamentet) og bla deg frem til Johannes Evangelium og start der med å lese. Ha på deg *nøytrale briller* og et åpent sinn og hjerte og jeg skal love at du vil bli påvirket av noe inni deg: Krefter som vil / ikke vil du skal lese! Hvor kommer kreftene fra? (*Følelser*, kan man og kalle det):

Guds Ord: "Djevelen er bare kommet for å myrde, stjele og ødelegge".
Det han jobber mest med er å ødelegge familier. Men han kommer og med forførelser, plager og ondskap i alle mulige former og dette vil bare eksplodere i tiden vi har foran oss. Verden er i ferd med *å gå av sin grunnmur*.
___ Ja, hva er det som får en mytoman til å lyve? Satan er *løgnens far*
Hva er det som får en pyroman til å ikke makte å la være å bruke fyrstikker og ild?
Hva er det som får en kleptoman til å stjele jevnt?
Hva er det som får et menneske til å begå drap?
Hva er det som får et menneske til å kjenne angst? (Det aller første Satan påførte mennesket, etter det syndet var nettop angst.)
Hva er det som ligger bak menneskets fornektelse av en Gud, mon tro?
Hva er det som får mennesket til å søke *fred* i alt annet enn troen på Gud?
Hva er det som har fått samfunnet vårt til bli en *alterativ arena* for *hele mennseket*?
Hva er det som får luft, jord og vann til å dø? Bibelen; "...og to tredjedeler av alt liv i vann og på land skal dø......på grunn av mennskets syndige natur....."
Det finnes ubegrenset å skrive når det gjelder *Ondskap/ kjærlighet*.
I første 1 Korint - kapittel 13 leser vi om Guds karakter; Hans kjærlighet, som vi får ved frelsen i Jesus. Denne kjærligheten så vi litt til i Oslo etter *ABB* lot seg lede av djevelen. Gjett om det var mange kristne rundt om i verden som ba for lille Norge da!? Rosehavet var et resultat av Guds respons på det enorme bønnehavet som steg opp fra omtrent hele jorden. Åja, det skal komme en dag hvor *Gud selv skal ha Ære for alt godt mennesket har fått, da Han er en ergjerrig Gud og vil ikke at noen annen skal ha Ære for det gode som mennesket har fått*.
Vi, som er kristne gir Gud Æren for alt godt, og vi takker Ham hver dag for at Han er der og gjør godt rundt oss og med oss, hele tiden. Så retter vi skylden på alt det onde til den som er skyldig: Fienden av Gud. Forføreren, som er full av hat mot Gud og har påført denne jorden så mye lidelser, løgn og bedrag!
kke tale om at satan skal få mer innflytelse i landet vårt! Nå er det Guds tid!
Amen.
Leser og tenker

#181 Re: Re:

2013-10-03 03:25

#106: mangi - Re: Kan dette være av interesse: Fritenkeren Dr. Ivan Panin`s matematiske og hebraiske kunnskaper førte til at han begynte å lese bibelen ut fra et 7- talls- mønster. Dette gjorde at Panin fikk tro på at det ikke var mulig for alle de menneskene å skrive, hver for seg, bibelen i 7- talls -kodesystem. Panin ble en kristen og man kan tro eller la være å tro, både på bibelen og på Panin`s mange årige studie. Uansett, *Guds ord er levende og skarpere enn et tveegget sverd, og det kløyver mellom sinn og ånd..."  http://www.wordworx.co.nz/panin.html

http://www.kommentar-avisa.no/Artikler-Startside/Hovedoppslag-2004/Evolusjonens%20pris%2023.2.2004.htm


Gjest

#182

2013-10-03 05:23

Vi trenger en religionsundervisning som får unga til å skjønne forskjell på virkelighet og fantasi - og at gud, jesus, allah, odin, julenissen og spiderman er like lite sanne!

Gjest

#183

2013-10-03 05:43

Skjøll om vi e et kristent land burde man ikke præsse unge tel å tru på det samme.

Gjest

#184

2013-10-03 06:00

Nei til mer kristendom
SleekMinister

#185

2013-10-03 06:26

Enhetsskole er programmering for mye allerede. Med tvang som forordning blir det vettløst å skulle anta fasade av en læringsanstalt.

Gjest

#186

2013-10-03 06:33

Jeg er lei av at kristne roper opp Kristendommen som eier av humanistiske verdier og den eneste veien til forståelse av disse. Dette er felles menneskelige verdier, ikke kristne verdier.

Skolen bør med andre ord balansere ut religionene og søke å forstå fellesnevnerene i gode menneskelige verdier - omtanke og respekt for andre og felleskap.

Gjest

#187

2013-10-03 06:47

1000år med kristendom er pinadø nok av makt arroganse. vi har også andre kulturelle og historiske og ikke historiske religiøse tradisjoner referanser også her i landet. de bør alle være likestilt og barn bør lære mer om etikk, empati gjensidig respekt tvers over religioner og kulturelle referanser de har fått hjemmefra.

Gjest

#188

2013-10-03 06:53

Jeg synes ikke ungene skal hjernevaskes på samme måte som vi ble

Anonymous

#189

2013-10-03 07:03

Kristendomen er på vei ut. Face it. Syns det er viktigere å fokusere på de relevante fagene som historie, naturfag og matte.

Gjest

#190

2013-10-03 07:08

Vi har alt fått en dom av den Europeiske menneskerettighetsdomstolen, det skjedde i 2007. Det er ikke lenge siden, bare lær av det fortiden har sagt alt.

Gjest

#191

2013-10-03 07:20

Vi er et såpass multikulturelt samfunn og forskning motbevis stadig teorier fra Bilbelen. Kristendom er kanske den største religionen, men det betyr ikke at vi skal legge mer press på den religionen fordet.

Gjest

#192

2013-10-03 07:31

På tide for Krf å få huet ut av ræva.

Gjest

#193

2013-10-03 07:36

kristendommen bør representeres like nøytralt og like lite/mye som andre relgioner, det finnes ingen større sannhet i kristendommen enn andre relgioner. Snarere kan dere lære bort hvordan Kristendommen har blitt brukt som politisk slagvåpen i nesten 2000 år!

Gjest

#194 Re:

2013-10-03 07:43

#28: OPO -

Så vidt meg bekjent feiret man jul lenge før dette handlet om kristendom. Feiringen faller nært sammen med vikingenes (og de fleste andre såkalt hedenske) feiring av midtvinter eller solsnu, selv om beskrivelsene i evangeliene tilsier at Jesus må ha vært født rundt mars/april/mai. Så å kalle julefeiringen en kristen høytid, når kirken gjennom tvang bare har endret innholdet i en feiring man har hatt tilbake til førhistorisk tid, er svært søkt og vitner om ignoranse fra din side.

Påskefeiringen kom kanskje til Norge med kristendommen, men også den i likhet med julen, er bare en innholdsendring av en annen feiring. Jødene har feiret Pesach på samme tid som påsken siden de i følge sin historie utvandret fra Egypt. Så også den er tvilsom å kalle kristen.

Pinsefeiringen er jeg usikker på om noen andre har hatt tilsvarende før, men det er snakk om en ekstra fridag og den kan jeg godt jobbe hvis man bestemmer seg for å fjerne alle særkristne fridager.


Gjest

#195

2013-10-03 07:44

NEI! TIL KRLE!

Gjest

#196

2013-10-03 07:49

Det er betenkelig at et parti som får 5,4 prosent av stemmene skal få lov til å diktere hvordan den norske skolen skal driftes

Gjest

#197

2013-10-03 08:05

100% religionsfrihet. Lag et fag om etikk & empati istedetfor.

Gjest

#198

2013-10-03 08:10

NEI TIL KRLE!!!1

Gjest

#199

2013-10-03 08:17

Håper noen har vett nok til å tenke på de ikke-kristne elevene på skolen. Hva vil dette bety for dem? Stem nei!

Gjest

#200

2013-10-03 08:17

FRIHET TIL Å VELGE!!!!!