Støtt Bushro Jama

Kontakt personen bak underskriftskampanjen

Dette diskusjonstemaet har blitt automatisk laget fra Støtt Bushro Jama-oppropet.


Gjest

#1

2016-11-02 16:26

Denne saken har selvsagt en sterkt mennesklig side, ved at en vel etablert person deporteres på denne måten. Den har også et annet viktig aspekt, og det er den totale mangel på rettsvern Bushro Jama er utsatt for. Man baserer vedtaket på at hun snakker usant siden hun har en annen dialekt enn den som er der hun kommer fra. Jeg anser meg selv for å være en rimelig godt etablert Korgværing på tross av min noe avslepne Østfolddialekt. Jeg vil tro at også UDI er kjent med at slike muligheter finnes. Hele saken får sterk assosiasjon med 30-tallets deportasjoner.

Gjest

#2

2016-11-02 22:02

Vi kan ikke sende ut et menneske til dødsstraff!! Og denne kvinnen er et godt forbilde for Somaliske ungdommer i vårt land.
Krekar har blitt beskyttet her i mange år.
Er det viktigere å beskytte ham?

Gjest

#3

2016-11-03 14:06

Ser denne utvisningen som etnisk rensing. Det er også sløseri med offentlige ressurser, og mange mennesker vil miste troen på en rettferdig norsk forvaltning.

Gjest

#4

2016-11-04 15:54

Fordi det er det eneste riktige! 

Norge har tradisjonelt stått for solide, gode verdier - solidaritet, menneskeretter, humanitet, likeverd, inkludering, ivaretakelse av vanskeligstilte. 

Landets nåværende regjering har tydelig demonstrert at de ikke anerkjenner disse verdiene. Det er dermed opp til oss; befolkningen, å ta kampen for det vi står for. 

Denne saken er et klart eksempel. 


Gjest

#5 Re:

2016-11-07 20:49

#2: -  

 Nei.Det er ikke viktigere og beskytte Krekar, heller tvert i mot.

Men hvorfor har Bushro Jama en dødsdom hengene over seg?.