REDD RIAREN FOR FREMTIDEN

Kontakt personen bak underskriftskampanjen

Dette diskusjonstemaet har blitt automatisk laget fra REDD RIAREN FOR FREMTIDEN-oppropet.


Gjest

#1

2016-10-07 09:49

Fordi Riareren lekte jeg mye i når jeg var liten og gikk på Iglemyr. Det vil jeg at det skal være også i fremtiden for de nye barna som begynner på skolen.
Redd Riaren for framtiden

#2 Re:

2016-10-07 10:32

#1: -  

 Takk for engasjementet! Vi vet at Riaren er et viktig område for frilek og pedagogisk aktivitet i naturen for både barnehager, SFOer og skoler. Når en selv blir forelder ser en også viktigheten av å ha en slik "100-meter skog" like i nærheten hvor barn kan leke fritt.

 

Hilsen oss i Redd Riaren for framtiden


Gjest

#3

2016-10-07 10:47

Fordi at eg lekte møje i skogen på riaeren. Så den må bevares

Gjest

#4

2016-10-07 11:14

For vi trenger lekeplassen for ungene som leker der fra skolen, barnehagene og fritiden
Gjest

#5 :)

2016-10-07 12:39

Gikk også på iglemyr i min barndom, og tilbrakte mye tid i Riaren. Men det er ikke min grunn for å signere. Naturen rundt oss forsvinner i brennende fart, hus bygges på rekordtid. Vi trenger disse små grønne lungene. Kirke? Menighet? Er det virkelig plassmangel i de eksisterende i området? Og hvorfor brukes ordet kirke, når det egentlig er snakk om å bygge et aktivitetshus for kristne, ikke et sted for vielse og lignende? Den delen av Riaren som er planlagt rasert er en utrolig vakker del av skogen der.

La naturen være i fred, vi har mistet nok og snart forsvinner halve melsheia også.


Gjest

#6

2016-10-07 14:28

Dette er et friområde for barn og voksne - ikke raser dette unike området som daglig brukes av barn, barnehager, skoler, etc.

Gjest

#7

2016-10-08 05:23

Nærturen er truet. Det finnes mye mindre konfliktfylte steder å bygge.

Gjest

#8

2016-10-08 06:27

Jeg signerte dette oppropet fordi det er helt hål i hode å bruke så mye penger på en ny kirke når der allerede er en i nærheten som kan oppgraderes for en billigere penge. Videre så er der en så stor utbygging i området som tar de små naturskjønne lungene som er igjen. Riaren er et område flittig benyttet av barnehager og skoler og barn og voksne som bor i nærheten. Området hvor kirken skal bygges på er et av de kjekkeste områdene ungene våres og fremtidens barn leker i. Her er der labyrinter hvor ungene leker. Flott blomsterliv på våren og en utrolig plass og bare sette seg ned nyte stillheten og se at ungene har det kjekt. Jeg er ikke opp vokst på Austrått, men mine barn er det, og det er deres og deres barn som tas fra et naturskjønt friområde. Hva er viktig? Å ha disse små friluftsområdene eller sitte inne i en kirke uten så mye som et solglimt. Jeg tror alle har bedre av å være ute i naturen, så kan de som går i kirken heller gå de metrene extra til kirken på høyland. Fjern parkeringsplassen der, eller bare sett den opp for beveglighetshemmede. Folk har godt av å røre på seg, og det har en helsebringende effekt som vil spare samfunnet for store utgifter. Så la friområdene stå. Skru av tv-en opp fra godstolen og kom dere ut på tur. Tipp topp tommelen opp

Gjest

#9

2016-10-11 06:36

Dette er ikke et spørsmål om kirke eller ikke. Vi som bor på Austrått må stå sammen og forlange at politikerne ikke glemmer eller overser tidligere argumenter for hvor viktig Riaren og skogen rundt er for oppvekstmiljøet for barn og unge.

Gjest

#10

2016-10-15 04:52

Riaren er ein del av den registrerte delen av barns lekeareal i Sandnes. En viktig del av "Barnetråkk" Barn treng kortreist "villmark"

Gjest

#11

2016-10-15 08:57

Dette er et naturområde som er helt nødvendig å ta vare på som barn kan få ha glede av .

Gjest

#12

2016-10-16 18:38

Iglemyr skole og Austrått bh, Iglemyr bh har ikke så mye naturområder rundt seg viss de mister Riaren . dette må bevares slik at skolene og bh har en plass de kan utfolde seg kroppslig og bevege seg i naturen.

Gjest

#13

2016-10-20 16:02

Bruk pengene på å pusse opp Høyland kirke den er mer enn god nok.
Vern om naturen rundt Riaren.

Gjest

#14

2016-10-27 18:36

Signering ble foretatt på grunn av at området representerer en grønn lunge i bydelen og den har stor verdi for barnehsger, skoler og beboere i området. Bygging av større bygg og haller med tilhørende parkeringsområder vil beskjære området betraktelig og derved forringe naturopplevelsen.


Gjest

#15

2016-10-28 21:05

Riaren er et unikt sted for barn og oppleve uberørt natur.

Gjest

#16

2016-10-29 09:02

Det er allerede for få grønne lunger. Flere områder er rasert ved fortetting, og i forbindelse med utbygging av nye områder, bygges det typisk for tett eller for høyt. Jeg er ikke imponert over prioriteringene til kommunen og kravene det settes til utbyggere. Om kirken bygges som beskrevet i oppropet vil dette bare føye seg til listen over enda en overkjøring fra kommunen sin side.

Gjest

#17

2016-10-29 13:38

Vern om naturområdet som er igjen på Riaren. Høyland kirke holder lenge, trenger ingen ny kirke!

Gjest

#18

2016-10-30 07:39

Har vokst opp her. Riaren e Austrått. Et lite fjell me en oase rundt..herlige plass

Gjest

#19

2016-10-30 08:42

Riaren er et nydelig lite grøntområde. Vi trenger de få som er igjen.

Gjest

#20

2016-10-30 13:30

Har bruk område siden 1953

Gjest

#21

2016-10-31 07:09

Fordi Riaren er et viktig naturområde for alle oss som bor her og for barneskolen og barnehager som ligger like ved. Fordi Hoyland kirke ligger 2 minutter unna med bil og er en fin kirke med god plass til alle som ønsker å gå i kirken. Det er meningsløst å ha to kirker så tett ved hverandre. Spesielt når det betyr at vi mister et kjempefint utflukts/lekeområde.


Gjest

#22

2016-10-31 12:35

Riaren er en kjempefin plass for naturopplevelser – for små og store. Skal det bygges kirke her er jeg redd for at hele østsiden av Riarenområdet vil blir brukt. Byggeprosjekt og parkering mm tar alltid mye mer plass enn hva som hevdes fra utbyggerne. Det er det mange eksempler på. Det må da kunne være mange andre steder enn Riaren til ny kirke. Hva til eks. med Menighetshuset ved Høyland kirke?
Finn M. Fuglestad

Gjest

#23

2016-10-31 13:19

Dette er min bardomslekeplass. Dette er en fantastisk plass for små og store. Eneste grønne flekken i dette området.
Kirken kan bygges andre steder. Det er nok av plasser for plassering av ny kirke.

Gjest

#24

2016-10-31 16:41

Jeg har lekt som barn der,mine barn har også hatt mye glede av skogen og det fine område rundt der. Ellers så kjente jeg veldig godt eieren av Riaren og område rundt,det skulle være for barna. Jeg synes vi gjør noe mot barnas leke område om vi rasere område mer en det allerede er gjort.

Gjest

#25

2016-11-04 07:26

For å bevare for fremtiden denne "perlen", Riaren, slik den er.



Betalt annonsering

Vi vil annonsere dette oppropet til 3000 mennesker.

Lær mer ...