JA TIL OPPRETTHOLDELSE AV DAGENS SKOLESTRUKTUR I YTRE ARNA


Gjest

#1

2016-06-03 16:54

Haugland skole er et felles samlepunkt for bygden der alle treffes og har det hyggelig sammen .

Det er en trygg og god skole,våre 2 jenter skal begynne der i år og til neste år,og godt mulig det blir flere søsken . 

Vi håper at de kan få en trygg og god start på skolen.

Frykter også for en utrygg skolevei helt til Ytre Arna skole.

Håper politikerne tar til fornuft og ser litt på hvor viktige disse små skolene er for lokal samfunnet. 

 

Synes også det er kjempe viktig å beholde ungdom skole i Ytre Arna,at ungdomene slipper å reise helt til Garnes.


Gjest

#2

2016-06-03 17:40

Jeg signerte fordi det er viktig for ungdommene i YA at de ikke blir splittet mellom Garnes og Åsane. De spiller fotball sammen, går på musikkteater sammen og er sammen ellers. Det vil gå tapt om de ender opp med å gå på ulike skoler !

Gjest

#3

2016-06-03 18:12

Har barn på skolen, og har barn som eg vil skal gå der når de blir eldre.

Gjest

#4

2016-06-03 18:29

#bevarhauglandskule

Gjest

#5

2016-06-03 19:03

Det er viktig å beholde det sånn som det er i dag. IKKE ROT MED NOE SOM FUNGERER !!!

Gjest

#6

2016-06-03 19:17

Nå må politikerne holde ord!

Arna kommer om kort tid til å ha bruk for de skolene so er der pr i dag!


Gjest

#7

2016-06-03 19:17

Viktig for dagens barn
Norman

#8

2016-06-03 19:19

Ikke rot med skolen å trivselen til Barna. Alternativet er tragisk


Gjest

#9

2016-06-03 19:38

Fordi jeg har gått på Haugland skole selv og mener det er en god skole.

Gjest

#10 Re:

2016-06-03 19:49

#4: -  

 


Gjest

#11

2016-06-03 21:52

Skolen har stor betydning for nærmiljøet! Skolevegen til Ytre Arna er for farlig for små barn!!
Bygda trenger skolen!

Gjest

#12

2016-06-03 22:43

Fordi jeg er lei av Bergen sin totale mangel på innsyn I hvordan livet arter seg I Arna. Det å leve med konstante ubegripelige forslag og trusler om vannvittige utbygginger og nedleggelser, gjør meg redd for fremtiden I Arna, da Arna blir revet opp og visket vekk...#Arnautorbergen

Gjest

#13

2016-06-04 04:29

Forslaget til endring av skolestrykturen i Ytre Arna og Hugland er ikke det beste for barna.

Gjest

#14

2016-06-04 07:36

Nåværende skolebyråd lovet før valget å ikke legge ned Haugland skule. Knappe 2 mnd etterpå la han frem skolebruksplanen med forslag om å legge skolen ned... Vi kan ikke tillate at politikerne legger bygden vår brakk og i tillegg splitter ungdomsmiljøet vårt.

Gjest

#15

2016-06-04 11:32

Skolen i Ytre Arna og Haugland fungerer glimrende slik den er i dag og slik har det vært i generasjoner. Har selv barn som har gått og som går på Ytre Arna skole og har kun positive erfaringer med at dette er en barne og ungdomsskole. Det er bare positivt, bindende og viktig for lokalbefolkningen. Ta til fornuft og la oss få beholde Ytre Arna som en barne og ungdomsskole.

Gjest

#16

2016-06-04 14:23

Fordi Bergens politkere aldri gir Arna fred. De prøver hvert eneste år å legge ned skoler i Arna og har klart noen allerede. Må stoppes !
http://www.arnaguiden.no/


Gjest

#17

2016-06-04 14:23

Fordi eg vil at skulen på Haugland skal bestå

Gjest

#18

2016-06-04 20:51

Til ytre arna sin ungdoms oppvekst sitt beste.

Denne meldingen er fjernet av forfatteren (Show details)

2016-06-05 10:17



Gjest

#20

2016-06-06 12:52

Årsaken til at så mange vender tilbake til Ytre Arna i voksen alder, er grunnlaget og samholdet skapt i oppveksten- ikke minst på ungdomstrinnet. Hvorfor politikere skal klusse med noe som fungerer, er det få som forstår.

Gjest

#21

2016-06-07 11:25

Foreldrene og barna i Ytre Arna ønsker å beholde skolen vår der den er, og vi ønsker at Haugland skal få beholde sin. Jeg mener at vi må få medbestemmelse, og jeg mener det er et problem dersom vi ikke blir hørt. Det er ille dersom politikerne nå overser alle høringsuttalelser og innspill fra foreldre, barn og ungdommen selv. Har vi da noen reel påvirkningskraft, eller er høringer og innspill fra "folket" bare et nødvendig onde som politikerne gjennomfører pro forma? HØR oss!

Gjest

#22

2016-06-07 17:19

Fordi mine barnebarn går på Ytre Arna skole, og jeg vil at de og de andre barna skal få beholde sin lokale ungdomsskole i Ytre Arna

Gjest

#23

2016-06-09 07:42

Fordi Bergen har total mangel på innsikt i hvordan livet arter seg i Ytre-Arna. Den bøllete atferden mot Arna og en politikk mot å rasere hele Arnadalen er mildt sagt dårlig oppførsel. Arna må ut av Bergen og lage kommune ilag med Oserøy,Samnanger, og Vaksdal for å komme tilbake til gamle storhetstider. #Arnautorbergen

Gjest

#24

2016-06-10 08:18

Jeg ønsker at min sønn skal få føle den samme tryggheten som jeg følte da jeg gikk på Ytre Arna.

 La barna få ha den trygge gode skolen i nærmiljøet så lenge som mulig. Det er IKKE barnas beste å sende de avgårde på ungdomsskole på Garnes. 


Gjest

#25

2016-06-14 21:37

La barna få beholde skolehverdagen sin slik den er, DET SKULLE VEL BARE MANGLE??? For det er vel barnas beste og deres trygghet som skal prioriteres først og fremst vel? Eller? Det er vel disse barnas rettighet? Barna selv ønsker å beholde skolene sine, jeg har ikke møtt et barn som er positiv til lengre og en farlig skolevei. Ikke et enste barn. Ei heller et barn som synes det er i orden å måtte gå igjennom et skolebytte og mye lengre skoledag bare fordi bergen kommune synes det er knall i padden. Det synes ikke barna at det er. Barna synes det er knall i padden å gå på skolen sin i nærmiljøet sitt slik de gjør i dag, og noe annet er ikke et tema engang. Og det er faktisk flaut at det i det hele tatt er et tema for bergen kommune at de ønsker å overkjøre barn så totalt på denne måten som det de gjør her.