La Zinaida få være i Norge sine siste år!

Kontakt personen bak underskriftskampanjen

Dette diskusjonstemaet har blitt automatisk laget fra La Zinaida få være i Norge sine siste år!-oppropet.


Gjest

#1

2016-02-14 13:44

Fordi alle fortjener en verdig alderdom, å sende en gammel dame tilbake til Russland hvor hun blir mishandlet er ikke humant. Damen har tross alt familie i Norge, som tar alle kostnader og hun belaster derfor ikke den norske stat, samtidig som hun får en verdig behandling. Håper noen tar til vett og gjør om denne beslutningen, som etter min oppfatning grenser til å stride mot menneskerettighetene.
Elena Rozenberg
Forfatteren bak dette oppropet

#2 Re:

2016-02-14 16:34

#1: -  

 Det er det vi også håper på. Derfor gjør vi alt vi kan for å få UDI til å faktisk lese gjennom søknaden og alle vedlagte dokumenter selv om vi har brutt en formell krav. Det er vare en formalitet! Vi brøt ingen lover, vi kan og vil ta vare på henne!


Gjest

#3

2016-02-14 17:13

Fordi alle fortjener en sjanse uansett hvor en kommer fra
Heier på deg

#4

2016-02-14 17:21

Jeg signerer fordi jeg tror på din historie, og du handlet i "nødverge" for din mormor. Det er så trist at gamle folk skal bli behandlet slik som du beskriver fra sin egen familie. Kan hun ikke få "turistvisum" på ubestemt tid? så lenge hun "finansierer seg selv" gjennom egen pensjon og det å bo hos dere? OK så må hun på sykehus av og til, men det er jo en dråpe i havet tross alt.

Jeg signere for din mormor som fortjener god pleie på sine gamle dager sammen med folk som er glad i henne.

 

 

Elena Rozenberg
Forfatteren bak dette oppropet

#5 Re:

2016-02-14 18:09

#4: Heier på deg -  

 Det er dessverre ikke noe visum på ubestemt tid. Man får bare 90 dager. Deretter må man ut av landet og søke om nytt visum. Siden hun ikke kan reise alene og det ikke går noe direkte fly fra Tromsø til Russland nå vil det være veldig krevende for henne. Det vil også bety at en av oss må ta fri fra jobb i lengre perioder for å reise med henne. Dette har vi ikke råd til, vi er gjennomsnittlige mennesker med gjennomsnittlig lønn. For å ikke snakke om hvor vanskelig det vil være å finne en plass å bo i mellomtiden.


Gjest

#6

2016-02-15 10:12

Fordi det føles som det eneste riktige, jeg tror at de vil ta vare på sin gamle mor og bestemor selv. Håper inderlig myndighetene snur, og ikke oppfører seg som hensynsløse barbarer.

Gjest

#7

2016-02-15 23:03

Fordi hun er en gammel dame som trenger å få være i Norge!!

Gjest

#8

2016-02-17 09:48

Zinaida fortjener å leve videre med familien sin, som ta godt Være på hun.

Gjest

#9

2016-02-18 23:36

Fordi den jeg syns den stakkars gamle bestemoren skal få være her og ha det godt, sammen med sin datter og sitt barnebarn, i sine siste leveår. ! OG det er så mange andre som får være her i vårt land, som IKKE burde være her !!

Gjest

#10

2016-02-21 00:03

Fordi dette er prinsipp sak. Damen belaster ikke staten med 1kr og vi ønsker verdig eldre omsorg!! Dette må stride mot menneske rettigheter, å behandle mennesker som lider på en så uverdig måte!