STOP THE DEPORTATIONS OF REFUGEES TO RUSSIA - STOPP NORGES DEPORTASJON AV FLYKTNINGER TIL RUSSLAND

ken2re

#101

2016-01-20 11:53

TOGET ER SNART GÅTT KJÆRE NORDMENN!
Hadde en særdeles opplysende og svært lærerik samtale med en taxisjåfør i går kveld. Mannen var i 50-årene og måtte flykte i all hast fra Iran for 19 år siden. Det hemmelige prestepolitiet var på jakt etter ham, og den uungåelige skjebnen var å dingle etter et tau i en eller annen mobilkran på torget. Det synes han ikke var noe særlig å trakte etter, for det ville bare hatt en utgang - en smertefull død.
Mannen, en meget sympatisk og hyggelig iraner var glad for at Norge viste gjestfrihet og ga ham et trygt sted å leve. Derfor var han et perfekt intervjuobjekt for en kunnskapssugende ex-journalist.
Uten særlige forventninger begynte jeg å spørre ham om hvordan det var å være muslim her i landet. He he, svarte han, jeg er ikke muslim, fordi jeg er glad i alle mennesker uansett religion! Det er ikke alle muslimer, for det strider mot islam. Jo,men er det ikke forskjell på islamister og muslimer da, spurte jeg? Trodde du det, svarte han lattermild og undret seg over mitt spørsmål. En islamist er en muslim og en muslim er en islamist, svarte han. Så fortalte han om at han hadde vært innkallt til et møte med rektoren på den skolen i Fyllingsdalen der sønnen hans går, fordi han hadde gjort kjent en påstand der han hadde hevdet at Islams lære er kvinneundertrykkende. Han møtte denne norske rektoren og hadde blitt spurt om han ikke kunne trekke tilbake den uttalelsen sin, for rektoren hevdet den var feil og rasistisk! Han spurte rektoren om han mente alvor, at han virkelig mente i fullt alvor at han ikke kunne fortelle sannheten om islam, i landet som setter ytringsfrihet som ett av sine høyeste dyder? Da måtte han fortelle at islams lære forteller oss at kvinner er ikke like mye verdt som menn, at kvinner skal være mannen underdanig, og at alle muslimer lever med og praktiserer denne læren, og at de kan fritt ta livet av de kvinner som ikke respekterer islams lære.
Denne drosjesjåføren fortalte en rekke ting om denne religionen som rystet meg helt inn i sjelen, grusomheter som jeg aldri ville sette på trykk. Mitt spørsmål var så: Har vi her i landet grunnn til å frykte at islam kan ta over makten? Ikke overaskende svarte han definitivt Ja! Men jeg er over 50 år nå, og jeg håper bare at det ikke blir i min tid, jeg ser alvorlige signaler her i landet allerede nå, og jeg er 100 % sikker på at islamister i Norge ikke er noe unntak, det er jo bare å se hva som skjer ellers i verden. Islams store og hellige mål er å ta verdensherredømme, og Norge er et lite naivt lam som lett lar seg underkaste dessverre. Politikerne er altfor naive, og islamistene er smarte. Han snakker mye med sine passasjerer, og altfor mange nordmenn virker utrolig naive i disse spørsmålene til å være et sånt sivilisert og opplyst land.
Spurte han til slutt om han ville turd å stille opp i et tv-program og svare på tilsvarende spørsmål. Han svarte: Det ville vært som å undetegne min egen dødsdom! Jeg er altfor glad i livet og vil fortsatt han det slik som jeg har det nå, så lenge det varer, men dere nordmenn må få øynene opp før det er for sent, toget er snart gått dessverre!
Noe å tenke på kanskje.

ken2re

#102

2016-01-20 11:54

Dette bør leses av absolutt alle som tror at de som kommer hit er krigsofre som flykter fra traumatiske forholde, Hun hadde råd til å bruke 100 000 norske kroner for å komme seg til Norge, Hun flyttet fra Syria lenge før krigen startet, men ble som mange andre lokket av arabiske facebooksider som lokker med gratis bolig og 3000 kr i måneden å leve for. Hvor mange slike tror du det sitter rundt omkring på asylmottak i Europa, hun sier til og med at flere av de som reiste har returnert til Dubai,
I tillegg får altså hver person som frivillig trekker asylsøknaden 20 000 norske kr med seg når de reiser hjem. Hva er det som feiler dette landet. En som har svindlet seg inn hit på falsk grunnlag blir belønnet med 20 000 kr, må dere politikere gjøre oss til verdens mest latterlige land i hele verdens øyne.
Hva kunne de 20 000kr ha utrettet for de som sulter langsomt ihjel i Afrika,de er levende sjeletter, men verden bryr seg ikke. De bryr seg mer om griske opportunister , ja faktisk belønner de griske mennesker som på bekostning av reelle asylanter og offer i sultkatastrofer lyver seg til en asylsøknad for så å trekke den for det er for fattigslig her. Jeg føler trang til å kaste opp når jeg tenker på all dritten de som hele tiden har sagt dette har blitt utsatt for på nett. Hva man har måttet tåle av beskyldninger og hat fordi man nektet å svelge propagandaen som ble kjørt.
Jeg tror det er ganske mange mennesker rundt omkring som bør gå litt i seg selv og tenke over om de har vært helt rettferdig i sine uttalelser. Det man uansett kan notere seg som en kraftig lærdom er hvor mektig pressen er og hvor kynisk de manipulerer folket selv om de vet at det de skriver ikke er sannheten. Norge har litt av en jobb med å luke ut alle "aishaene" som er kommet hit til landet og husk,dette er en av de få kvinnene som er kommet som forteller. Hvor stor er andelen blant single menn som bare har hatt lyst på et eventyr.
Norge aner ikke hva de har gjort og de bør umiddelbart stenge grensene og konsentrere seg om å få en grundig behandling av samtlige asylsøknader og legge ned arbeid i å finne ut om det finnes grunnlag for å søke. Det bør umiddelbart vedtas en lov i Norge som gir grunn til å tiltale mennesker som feilaktig, med vitende vilje har søkt om asyl i Norge. Det bør åpnes opp for en lov som kan dømme dem til å tilbakebetale alle kostnader Norge har hatt i forbindelse med deres opphold i landet. Det bør likeledes åpnes for å kunne idømme fengselsstraff for bevist forsøk på å svindle til seg statsborgerskap hvis man ikke kan tilbakebetale den summen man har kostet Norge,samt soning i hjemlandet så fremt det lar seg gjøre.
En slik lov ville sørget for at de som er her på feil grunnlag øyeblikkelig ville ønsket å forlate landet og det ville stoppet strømmen av velferds emigranter fra å søke seg til Norge. Norge burde snarest stenge grensen, sende ut signaler om at det nå vil bli besluttet å granske alle søknader og at alle får en mulighet til å forlate landet frivillig før granskningen starter.
Hva synes du?


Gjest

#103

2016-01-20 18:04

Jeg har signert oppropet. Hvis du og sitter med en flau smak i munnen og ikke kan godta utsendelsen av flyktningene til Russland, så oppfordrer jeg deg og til å signere.

Gjest

#104

2016-01-20 18:55

Det er en selvfølge. Dette kan Norge ikke være bekjent av.

Gjest

#105

2016-01-20 19:06

Mennesker som har brukt hele sin formue på å komme i trygghet og søker asyl i Norge, skal ikke sendes tilbake tiln Russland uten å få sin sak realitetsbehandlet. Spesielt når vi ikke med sikkerhet vet hvordan de blir behandlet.

Gjest

#106

2016-01-20 19:41

Jeg er enig i budskapet det bringer.

Gjest

#107

2016-01-20 21:28

Det gjør meg vondt i sjelen å vite at regjeringen sender flyktninger som har gått på rene livsviljen og blitt kasta fra land til land, tilbake til Russland for å skyve avnsvaret over på andre. Ved tidligere tilbakesendelser til Russland har asylsøkeren blitt funnet torturert og til og med drept. Det er uutholdelig skammelig og flaut det som skjer nå. Historien vil gi sin dom. Stopp denne ansvarsfraskrivelsen!

Gjest

#108

2016-01-20 22:07

Det føles feil å sende ut folk som har brukt sine siste ressurser på å komme over grensen.
Perodd

#109

2016-01-21 10:05

De som ikke har krav på beskyttelse og opphold i Norge, skal sendes ut. Enkelt og greit. Aktivister som undergraver politiets autoritet er derimot ikke greit. Jeg signerer IKKE dette oppropet...


Gjest

#110

2016-01-21 11:26

Det er en skam for Norge, Nansens hjemland, å behandle mennesker på denne måten. Vi som folk dehumaniseres når vi lukker øynene for andres lidelser og blir mest opptatt av vår egen velferd.

Gjest

#111

2016-01-21 12:19

Det går ikke an å sende mnsk rundt som pakkepost, vi må hjelpe!

Gjest

#112

2016-01-21 12:27

Uverdig av de blåbrune!

Denne meldingen er fjernet av forfatteren (Show details)

2016-01-21 12:47



Gjest

#114

2016-01-21 14:43

Norge må slutte å oppføre seg umenneskelig og vi må slutte å bryte menneskerettighetene!

Gjest

#115

2016-01-21 15:19

Send ut så mange som overhodet mulig. 

Asajj

#116

2016-01-21 15:33

 Jeg er sjokkert over at det går an å være så naiv at man heletatt tenker på å underskrive dette mølet her. Velstående velferdsturister med iphone 6+ og Canada Goose jakker står oppe i Finnmark å ler over at man kan være så dumme i Norge.


Gjest

#117

2016-01-21 16:22

Jeg syntes dette er en umenneskelig behandling av mennesker. Alle mennesker har rett til å få sin asylsøknad behandlet som enkeltindivid.Nå blir alle sendt tilbake uavhengig av hvorfor. De har valgt "feil" fluktrute, fordi de trodde den var tryggest. Dessverre for dem, er de nå offer for regjeringens skremselspolitikk og redsel for at andre skal bruke denne ruten. Noe som berører mange mennesker på flukt, som virjkelig trenger beskyttelse. Dette er en skam for Norge.
Robert

#118 Re:

2016-01-21 16:38

#1: -  Nei det er ikke umenneskelig, de fleste har hatt lovlig opphold i Russland.

Send Lykkejegerne hjem !!!!

 


Gjest

#119

2016-01-21 16:44

Fordi flyktningene får en umenneskelig behandling i Finnmark, og fordi dette blir min anledning til å utrykke min misnøye med myndighetenes håndtering av disse fortvilte menneskene, - min mulighet til å handle

Gjest

#120

2016-01-21 18:49

Det er uholdbart å returnere flyktninger til usikkerhet og mulig deportasjon videre uten å realitetsbehandle søknadene!

Gjest

#121

2016-01-21 19:07

Jeg blir frustrert, lei meg og direkte forbannet på den norske regjeringen, og på stortinget som kaster alle våre verdier på dør i en vanskelig tid. Jonas Støre, Hareide og Grande viser at de ikke har ryggrad og er totalt uten prinsipper i jakten på velgere. De lar seg presse av frykt og viser med all tydleighet at inegn av dem er skikket til å lede noe som helst. De burde gå av, reise vekk og aldri mer vise seg offentlig. Hadde aldri trodd at Norge skulle styres av rasister og fremmedfrykt (les: Frp). Jeg gremmes!

Gjest

#122

2016-01-21 19:19

Rett og slett fordi folk er folk... Og det er naivt å tro at asylsøkere vil få et anstendig og trygt liv i Russland - og dessuten har alle krav på å få asylsøknaden behandlet..

Gjest

#123

2016-01-21 19:47

Fordi det er helt forferdelig at mennesker blir behandlet på denne måten av Norge!

Gjest

#124

2016-01-21 20:16

Det er galskap å jage folk som allerede er på flukt fra krig og nød! De trenger vår støtte, ikke avvisning.

Gjest

#125

2016-01-21 21:08

Jeg signerte fordi jeg bryr meg om medmennesker!