Fortsatt bydelsbasseng på Landås

Kontakt personen bak underskriftskampanjen

Dette diskusjonstemaet har blitt automatisk laget fra Fortsatt bydelsbasseng på Landås-oppropet.


Gjest

#1

2014-10-26 13:12

Blant annet er det en gruppe sterkt funksjonshemmede elever som ukentlig benytter dette bassenget og har stor glede av det. I tillegg har de en stor helseeffekt. Det er også en arena de kan være sammen med vanlige barn og gjøre det samme. Forsvinner dette basseget vil det bli umulig å få til dette.
Laila Melkevoll

#2 Re:

2014-10-26 15:03

#1: -  

 Tusen takk for dette viktige innspelet! Vi vi gjerne  at organisasjonen som driv dette tek direkte kontakt med underteikna / forfattar av oppropet for å vere med i dialogen med Bergen kommune. 


Gjest

#3

2014-10-26 17:47

Veldig viktig å ha basseng i nogen lunde nærheten, da får barn svømt oftere!!! Man slipper bilkjøring for å ta seg en dukkert, bergensluften trenger ikke mer bilkjøring! Nærheten til skolen er jo også fantastisk, ungene kan gå over veien, og vips er de i hallen.

Gjest

#4

2014-10-26 18:19

Ikke la den forsvinne! Tenk på svømming hos barneskole elever! Utrolig kjipt å reise langt for å ha en svømmetime, og foreldre som må betale bussreisen hver gang.
Laila Melkevoll
Forfatteren bak dette oppropet

#5 Re:

2014-10-26 20:54

#3: -  

 Ja, det er jo heile poenget! At bassenget er nær der folk bur. Bassenget her på Landås betjener ein middels norsk småby. 


Gjest

#6 Svømmeferdigheter

2014-10-27 07:56

Det er mye skriverier og snakk om at barns svømmeferdigheter i dag ikke er bra nok. Da må det legges tilrette for at svømmeundervisning enkelt kan gjennomføres - nettopp ved å ha basseng lett tilgjengelig i nærområdet. Det er helt meningsløst at flere hundre skoleelever skal bruke timer på å reise fremog tilbake til sentrum for å få svømme, for ikke å snakke om alle i nærområdet som har svømmeundervisning i bassenget utenfor skoletiden. Å bevare bydelsbassenget på Landås er både et miljø- & undervisningsvennlig og kanskje til og med livreddende tiltak - fordi flere vil benytte seg av svømmetreningstilbud på fritiden når de ikke trenger å reise langt.

Laila Melkevoll

#7 Re: Svømmeferdigheter

2014-10-27 08:37

#6: - Svømmeferdigheter 

 Godt formulert og heilt riktig!


Gjest

#8

2014-10-27 19:40

leve alle baseng

Gjest

#9 #9

2014-10-30 20:53

Ifht bassenget på gamle Lærerhøgskole. Har gått på svømming der med begge jentene mine. Vannet er veldig kalt og dypt. Dette resulterte i at jeg måtte bytte basseng på minstejententen min. Hun frøs så mye at leppene ble blå, og ble usikker da hun ikke kunne stå. Hun har tidligere gått på svømming i Landåshallen. Der stortrivdes både hun og eldstejenten min. Så derfor viktig å beholde landåshallen om en skal tenke på de minste barna i tillegg til de større barna.

Laila Melkevoll

#10 Re: #9

2014-10-31 12:23

#9: - #9 

 tusen takk for nyttig innspel om bassenget på Lærarhøgskulen. Djupn kan vi ikkje gjere noko med, men temperaturen reknar eg med kan stillast. Uansett, så er ikkje noko avgjort enno, og vi må halde korta opne (i motsetnad til kva dei sentralt i Bergen kommune gjer).  Det beste ville sjølvsagt vere at begge bassenga vert heldne opne for både skulesvømming, grupper, lag og organisasjonar, og kanskje også med eigne tider for publikumssvømming. Då snakkar vi!


Gjest

#11

2014-12-04 20:22

Vikteg tiltak, innvestering i helse.