Hold bilene borte fra Gamle Bybro!

Kontakt personen bak underskriftskampanjen

Dette diskusjonstemaet har blitt automatisk laget fra Hold bilene borte fra Gamle Bybro!-oppropet.


Gjest

#1

2014-10-16 09:18

Ta til fornuften! Steng bybroa for biltrafikk permanent. Hvorfor i alledager må det være biltrafikk der? Verken broa eller Bakklandet har godt av det. Luft og støynivå har blitt bedre. Trivselsgraden har blitt mye bedre! Vi ønsker ikke biltrafikk på samme vis her igjen. Ser da ut til at det ikke er behov for det heller. Livet går sin gang; motorfolk kommer seg hjem og varer blir levert der de skal uten at bybroa må ta støyten. Og hvor herlig er det ikke å spasere eller sykle over elva nå som den er fri for motortrafikk!


Gjest

#2 Re:

2014-11-17 09:41

#1: -  

 helt enig,som om jeg skulle ha sagt det selv.

la bybroen være trafikk fri,la bakklandet får ha det som det er nå,.

Gjest

#3

2015-01-31 08:39

Det er jo bare tull det næringslivet sier om at bilistene legger igjen mer penger i Midtbyen. Man tar selvfølgelig bil den dagen man skal kjøpe noe stort som er vanskelig å frakte, så bilistene står for de store enkeltinnkjøpene - men slike innkjøp planlegges på forhånd.

I Midtbyen er det hyggelig å rusle rundt, kikke i butikker, gå på kafe - det er dette som skaper liv i sentrum og det bidrar til at man gjør små innkjøp på impuls fordi man tilfeldigvis fant noe fint. Jeg er sikker på at de gående og syklende oppholder seg mye oftere i Midtbyen enn bilistene, og selv om de gjør mindre innkjøp hver gang de handler, så handler de oftere - totalt sett legger de igjen vel så mye penger som bilbrukerne.

Nå som bybrua har vært stengt for biltrafikk har det vært mye triveligere å gå til sentrum, og det har vært en merkbart stor økning av gang- og sykkeltrafikken over brua. Skjønner ikke handelsstanden i Midtbyen at dette er viktige kunder? Jeg vil gjerne se tall som viser utviklingen i omsetningen i Midtbyen mens brua har vært stengt.

Hvis bybrua åpnes for biltrafikk, slutter jeg å handle i Midtbyen i protest!