veronicas og barnas rett til å være sammen

Kontakt personen bak underskriftskampanjen

Dette diskusjonstemaet har blitt automatisk laget fra veronicas og barnas rett til å være sammen-oppropet.


Gjest

#1

2014-10-10 20:43

Dette e heilt utroligt sykt:( Veronica som e så supermor
linda

#2 Re:

2014-10-10 20:47

#1: -  

 Ja det stemmer det


Gjest

#3

2014-10-10 22:20

Jeg kjenner ikke Veronica personlig, men jeg synes saken er sjokkerende og passer IKKE i vårt siviliserte samfunn. Den totale manglende evnen fra barnevernet til å se hvordan barna har det med moren iforhold til loven er helt på bærtur, og noe jeg heller forventer fra en nemd eller barnevern i USA. Hva som sjokkerer videre utfra de kildene jeg har lest, er hvordan barnevernet bare helt hoppet over hjelpetiltak, støtteapperat fra kommunen som går inn i familien og hjelper til i hverdagen, og midlertidlig plassering av barna. De hoppet rett på en §4-12 sak som er da omsorgsovertakelse og bruker pr se lovens strengeste straff ovenfor foreldre. Enda mer sjokkerende er fylkesnemdas nektelse å la vitner som ville ha talt til Veronicas fordel si sitt pga tid. Manglede tid er IKKE en godtatt juridisk årsak for ikke la vitner si sitt, til tross for hvor godt saken er dekket. Jeg kaller det inkompetent planlegging og elendig bruk av tiden tilgjengelig. Det som er trist er at viktige og preventive offentlige instanser som fylkesnemda og barnevernet virker helt følelsesmessig avstumpet ovenfor sine brukere. Det som hadde vært ønskelig i fremtiden er at begge instanser setter seg ned, og spør dem selv særdeles godt: Hva er det vi egentlig gjør med denne familien og hva skader påfører vi dem? Ville jeg ha gjort det samme om det gjaldt min familie? Du kommmer lengre med en dose empati og planlegging før du trekker avtrekkern.

 

sign

Kenneth Stople


Gjest

#4

2014-10-10 23:07

Stå på alle 4 å hold ut♡ la oss stå sammen for å få barna hjem til sin mor.

Gjest

#5 Fosterforeldre får hjelp

2014-10-11 07:41

Gi barnemoren all den hjelp fosterforeldre får,med avlasting,ferier,penger.Barna ska være hos mor i denne saken.


Gjest

#6 Re:

2014-10-11 10:39

#3: -  

 Godt skrevet og er så enig med deg. Dette er en forferdelig sak ig fatter ikke at det kan være mulig å behandle mennesker på denne måten. Er sjokkert at norske myndigheter tillater dette. ER SKREMMENDE !!


Gjest

#7 Re: Kenneth Stople

2014-10-11 10:44

#3: -  Glimrende Kenneth....kunne ikke sagt det bedre...og takk for støtten..

 


Gjest

#8

2014-10-11 12:18

Barnevernets regler,lover,ansattes psyke,innsikt bør gjennomgås nøye av personer med normalt gangsyn. Nå er det sjelden de legger til grunn barnets beste i den etaten. Dette må ta slutt!!

Gjest

#9

2014-10-11 16:15

Eg bler så forbanna at eg koge snart øve. Eg kjenne både Veronica og ongane å eg lure på ka så svive i håve på de så styre landet når de tillate at me har et barnevern som ikkje bare fungere usannsynlig dårlig men og utføre grove overgrep mot barnefamilier.

Barn som trenge hjelp må få d. Foreldre og, sånn som Veronica ba om.



Gjest

#10

2014-10-11 17:42

Håper alle der ute signerer.
Dette er forkastelig!

Gjest

#11

2014-10-11 18:49

Dette er helt forferdelig.
Jeg har selv tilbrakt dager på stranden, lekeplassen og i hjemmet til Veronica sammen med hennes skjønne barn.
Aldrig har jeg sett noe annet enn tre glade barn som elsker mammaen sin.
De koser og klemmer og tuller og tøyser med henne..forstår ikke dette!

Dette er ikke riktig.. stakkar barn og mor.
De må få komme sammen igjen, dette er så urettferdig.
Det er helt hjerteskjærende at tre små som elsker mammaen sin og som har en mamma som elsker sine barn skal skilles..
Veronica som altid baker med de, tegner, leker og er der for de 190% , hun blir fratatt barna sine??? Hvor er logikken i det? :(

Grusomt!

Gjest

#12

2014-10-11 18:50

At barn skal bli tatt fra sin mor fordi det har en diagnose er helt uakseptabelt. Barn trenger sine foreldre, tenk så utrolig vondt og redd, dette ( disse ) barna er, som kommer til fremmende mennesker. Barnevernet har for mye makt som de missbruker.

Gjest

#13

2014-10-11 19:03

På tide med gransking og systemendring i barnevernet...dette er en helt alminnelig omsorgsovertagelsessak i Norge 2014!
Mange syke barn og barn med spesielle behov er i dag feilplassert rundt omkring i hele landet.
Virkelig en tragedie og en skam i det vi kaller "verdens beste land".

Gjest

#14

2014-10-12 07:33

FY FAEN!!! Føle me dæ Veronica! Hb virkeli d ordne sæ!

Gjest

#15

2014-10-12 09:30

Jeg har lest en del om denne saken. Jeg er overrasket over at ei Mor som ber om hjelp blir fratatt ungene så raskt! Å be om hjelp er faktisk et tegn på styrke og ansvarlighet! Barnevernet har ALLTID tatt barna og spurt etterpå! Jeg har faktisk alltid hatet barnevernet fordi den praksisen de utfører, er veldig gal. Har sett og lest om flere "Normale" familier som mister sine barn fordi Naboen ringte for en filleting. Veronicas barn har det best sammen med henne! Jeg vet at de barna vil få det vanskeligere i fosterhjem på sikt!

Stå på Veronica! Du har min signatur Og fulle støtte!

Gjest

#16

2014-10-12 12:11

Det er overgrep mot barn og familie. Det er det barnevernet som står for . Hvor er menneskerettighetene i disse sakene. Det er mange mange av samme . Hva kan gjøres. Når barnevernet først har fått omsorgen har du mistet barna for alltid.

Gjest

#17

2014-10-12 12:21

fy fan vad sjukt jag hade klickat om det hade hänt mig.dags att se över barnevernet kanske o kasta ut dom gamla stötarna som sitter där:-)
en del har väl inte ens barn.

Gjest

#18

2014-10-12 14:59

Nå må Barnevernet granskes.... Dette er en skandale.Her er det snakk om en mor som bryr seg og er ressurs sterk som kun vil hjelpe sitt barn.Denne makten denne etaten har må fjernes Nå...


Gjest

#19

2014-10-12 17:20

Det såkalte norske barnevernet (bv) avslører seg selv både klart og tydelig, når de nesten konsekvent forfølger personer som selv har vært i kontakt med bv.
Hva slags opplæring for voksenlivet viser så denne utstrakte direkte forfølgelse av tidligere bv-barn? Forholdene er direkte skremmende og totalt uakseptable, og må snarest mulig totalrenoveres, men hvor er dagens Stortingspolitikere?

Gjest

#20 Re:

2014-10-12 20:45

#9: -  

 Kan du be den jenta ta kontakt me advokat  Odd Rune torstrup. Han er dyktig og vil slåst for hu. Plis jør de. Eg har snakt me han og han vil ta sagen. Eg ønske de beste for hu og barna   Og han er den beste advokaten du kan tenke deg i en sån sag. 


Gjest

#21 Re: Re:

2014-10-12 22:07

#20: - Re:  

 Alle er nok ikke like fornøyd med Tostrup, så advokat må man velge først etter flere anbefalinger.


Gjest

#22

2014-10-12 22:40

Rett på rask og ordentlig vurdering


Gjest

#23

2014-10-13 03:39

Barneranerne til staten vokser i dag av egen kraft, og er blitt til en viltvoksende kreftsvulst i samfunnet! Hvem granskere barnevernet og personene i dette "vernet"? Hvorfor skal noen få kalle seg barneverner og rote i andre sitt rosebed når de har mitting nok i egen bakgård?
Gunnar

#24 Hvor er barnefaren ?

2014-10-13 17:07

Morens argumenter/bekymring forstår jeg, men jeg har mye større problemer med å fatte hvorfor BARNEFAREN ikke omtales offentlig? Info sier at barnefaren har hatt normal samværsrett. Men samvær og foreldreansvar mister vell faren nå siden moren mister hovedomsorgen ? ALT skurrer her.. Venter spent på en bredere oppfølger i RA om saken !!!!


Gjest

#25 Re: Hvor er barnefaren ?

2014-10-13 21:05

Barnefaren er tilstede men har ikke det daglige tilsynet og det er ikke alt ang den saken vi kan drøfte åpent ennå.håper du har forståelse for det svaret for det viktigste fokuset nå er å samle familien akkurat nå.

 

#24: