Bevar tilbudet på Nesoddtangen Gård

Bevar tilbudet på Nesoddtangen Gård!

Nesoddtangen gård er en perle på mange måter. Gården ligger i naturskjønne og rolige omgivelser og har en lang og tradisjonsrik historie som strekker seg mange hundre år tilbake. I dag fungerer gården som dagsenter for psykisk helse, drevet av avdeling for psykisk helse i Nesodden kommune. Dette er et lavterskel tilbud for alle over 18 år, og ikke et behandlingssted med medisinering og journalføring. Psykiske problemer og livskriser kan ramme alle mennesker, i korte eller lengre perioder, og for noen er det en kronisk og livsvarig sykdom. Samvær, opplevelser, mestring og aktiviteter er stikkord for den daglige aktiviteten på gården, og her kan man komme som man er, enten man ønsker å bare prate med noen eller om man ønsker å være med på ulike aktivteter og oppleve mestring. For mange er også gården et sted å være for å komme seg ut av isolasjon og ensomhet, starte dagen uten rus, et trygt sted å være uten noe press eller stress.

I rådmannens budsjettforslag for 2017 foreslås det bl.a. å LEGGE NED NESODDTANGEN GÅRD!!! Dette er et hårreisende forslag som vil ramme de med psykiske utfordringer her på Nesodden, og andre som benytter gården. Dette er det eneste lavterskeltilbudet vi har her på Nesodden.

Vi som står bak denne aksjonen er en aksjonsgruppe sammensatt av brukerrådet, tidligere og nåværende brukere av gården. Vi oppfordrer alle til å støtte denne underskriftsaksjonen for å bevare tilbudet på Nesoddtangen Gård framover!

Lik facebooksiden Venner Av Nesoddtangen Gård

Aksjonsgruppe for Nesoddtangen Gård    Kontakt personen bak underskriftskampanjen