Bevar industrifagets vugge i Larvik Industriteknologi VG2

Industriteknologi VG2 linja på Thor Heyerdahl er vurdert nedlagt som dekker 23 fagretninger i industri og næringsliv. Sveiser, Industrimekaniker, cnc - maskinering arbeider, industrirørlegger, Ndt- sveis og material kontrollør, rengjøringsfaget, industrisnekker, kranopperatørfaget, industrimontør, produksjonsteknikk / industriell matproduksjon faget, aluminiumskonstruksjonsfaget, brønnopperatørsfaget med fler. Alle bedrifter som produserer noe innen metall/treverk/kjemi eller næringsmiddel har ett eller fler av disse fagdisipliner. Er det strategisk å legge ned muligheten for teknologi og industrifag utdanning for elever som skal ta oss inn i det grønne skiftet som er ett av mange tema i undervisningen?? . Er det strategisk og legge ned breddefag som dette i samfunnet i det hele tatt?? NEI!! Det er det ikke. Unngå dette og la elever som er usikker på hva de vil, få en plattform å trene på for å finne veien inn i arbeidslivet. Unngå dette og la elever som først vil ha praksis for deretter å bli teknikker/ingeniør/ industridesigner drive fram teknologiNorge til nye høyder og vekst. La Industriteknologi bestå!!!!

Ved å signere godkjenner jeg at Alexander Oppedal kan overlevere signaturen min til dem som har innflytelse på denne saken.

Merk at du ikke kan bekrefte signaturen din ved å svare på denne meldingen.