Redd tilbudet til mennesker med personlighetsforstyrrelser!

Kontakt personen bak underskriftskampanjen

Oppdatering fra Redd Personlighetspoliklinikken

2023-11-15 11:14:58

Kjære engasjerte støttespiller,

I kjølvannet av vår første aksjon, "Redd personlighetspoliklinikken," har vi mottatt overveldende med engasjement fra både nasjonale og internasjonale støttespillere. Deres stemmer har gjallet i korridorene hvor beslutninger tas. Det er med håpefullhet at vi rapporterer om at vårt felles mål om å bevare Personlighetspoliklinikken og dens områdefunksjon ser ut til å bære frukter. Behandlingtilbudet blir sannsynligvis ivaretatt, men prosessen med omorganisering er ikke over.

Takket være urokkelige støtte har vi tatt det første skrittet mot en større bevegelse for endring. Etableringen av Personlighetsalliansen – en bruker- og interesseorganisasjon som jobber for interessene og rettighetene til mennesker med personlighetsforstyrrelser, deres nærmeste og helsepersonellet som står ved deres side. Dette er et kjærkomment og nødvendig tilskudd for å forbedre kunnskap, holdninger og behandlingstilbud for personer med personlighetsvansker.   Vi vil med dette invitere deg til kick-off og et dagseminar:

23. november: En forstyrret personlighet? Kick-off  med panelsamtale på Litteraturhuset fra 19:00-20:30

24. november: Stigmadagen: Personlighetsforstyrrelser – fra misforståelse til forståelse.på Litteraturhuset kl 9:00-15:30

Vi er avhengige av videre støtte og engasjement fra dere alle! Ønsker du å høre mer om opprettelsen av Personlighetsalliansen og det forestående arrangementet vårt: Kick-off og Stigmadagen, kan dere lytte til siste episode av Personlighetsmysteriet her: Personlighetsalliansen: Ny bruker- og interesseorganisasjon for personlighetsforstyrrelser - Personlighetsmysteriet | Podcast on Spotify   La oss sammen bane vei for en fremtid hvor forståelse og anerkjennelse av personlighetsforstyrrelser står i sentrum. Spre ordet og del budskapet!

Hilsen oss i Personlighetsalliansen

Åse-Line Baltzersen og Gunhild Hofstad

📢 Oppdatering: Redd Personlighetspoliklinikken ved Ullevål sykehus! 🚨

2023-05-08 15:38:49

Kjære støttespiller,

Takk for ditt engasjement i kampen for å redde Personlighetspoliklinikken. Beslutningen om poliklinikkens fremtid nærmer seg, og vi trenger å stå sammen nå mer enn noen gang.

Omstillingsforslaget som vurderes, innebærer at Personlighetspoliklinikken mister sin områdefunksjon og en betydelig risiko for oppløsning av det samlede fag- og forskningsmiljøet omkring personlighetsforstyrrelser. Dette vil altså ikke bare redusere behandlingstilbudet i Oslo-regionen, men samtidig rasere en nasjonal og internasjonal bauta innen forskning på behandling av personlighetsforstyrrelser.

Forslaget som sannsynligvis vedtas ila juni er stikk i strid med befolkningens behov og politikernes lovord om økt satsing på spesialisert behandling i psykisk helsevern.

Vi oppfordrer dere til å engasjere dere i sosiale medier, dele oppropet og bruke hashtaggen #ReddPerspol. La oss stå sammen og heve stemmen for de som ikke blir hørt!  Takk for at dere støtter denne viktige kampen! 💪

Med vennlig hilsen, Åse-Line Baltzersen og Gunhild Hofstad

Åse-Line Baltzersen og Gunhild Hofstad

Del denne underskriftskampanjen

Hjelp dette oppropet å innhente flere signaturer.

Hvordan markedsføre et opprop?

• Del oppropet på Facebook-veggen din og i grupper som har med emnet i oppropet ditt å gjøre.
  • Kontakt vennene dine
    1. Skriv en melding der du forteller om hvorfor du har signert dette oppropet. Det er mer sannsynlig at folk signerer hvis de forstår hvor viktig temaet er.
    2. Kopier og lim inn nettadressen til oppropet i meldingen din.
    3. Send beskjeden ved hjelp av e-post, SMS, Facebook, WhatsApp, Twitter, Skype, Instagram og LinkedIn.