Krigsfareopprop

Kontakt personen bak underskriftskampanjen

Dette diskusjonstemaet har blitt automatisk laget fra Krigsfareopprop-oppropet.


Gjest

#76

2015-07-21 09:19

Vi trenger motvekt mot den massive vestlige propagandaen nå.

Gjest

#77

2015-07-21 22:58

Fordi jeg er drittlei den historieløse galskapen..!


Gjest

#78

2015-07-23 07:54

Vi har hatt fred med Russland, mer eller mindre, i ca 1000 år.
La oss fortsette med det.
Mvh
Gunnar Bøthun

Gjest

#79

2015-07-23 07:57

La freden fortsette.

Gjest

#80

2015-07-23 11:43

Det er den viktigste sak av alt å bevare freden. Den største trussel i dag kommer ikke fra ekstremister, men helt alminnelige politikere, og aktører, gjerne sosialdemokrater, som under ett eller annet påskudd gjør den fatale feilen. Minner om Friedrich Stampfers rolle i august 1914.
anonym

#81 Re: Re: Re: Re: Re:

2015-07-23 13:02

#72: - Re: Re: Re: Re:  

 i 1933 ble det iverksatt boikott av Tyskland pga deres jødeforfølgelse. Ingen krigserklæring i ordets rette forstand. Bakgrunnen for amerikansk anerkjennelse av Sovjetunionen lå hovedsakelig i ønsket om å begrense Japansk innflytelse i Asia (som jo Russland led et sviende nederlag mot under dem Japansk-Russiske krigen i 1905). Churchill brant Dresden, Amerikanerne brannbombet Tokyo til bortimot det hinsidige og Russerne gjennomførte systematiske massevoldtekter av +/- 2 mill. Tyske kvinner og jenter i alderen 8 til 80 etterhvert som de marsjerte vestover. Mao kan sinnsyke grusomheter tilskrives samtlige parter under WWII, men hvilken relevans har det? Hva er

poenget ditt?


Gjest

#82 Re: Re: Re: Re: Re: Re:

2015-07-23 16:49

#81: anonym - Re: Re: Re: Re: Re:  

 "Ingen krigserklæring i ordets rette forstand"

Judea Declares War on Germany. Er ikke dette en krigserklæring? Mange høytstående jøder drøftet også den fysiske utryddelsen av den tyske rasen i flere år før krigen startet for alvor høsten 1939.

Den tyske såkalte jødeforfølgelsen pr. starten på 1933 var svært mild. Det som skjedde var at Hitler sparket jødene ned fra høye stillinger i media, rettsvesen, osv.

"Bakgrunnen for amerikansk anerkjennelse av Sovjetunionen...."

Roosevelt var kommunist og selv av jødisk blod. Sovjetunionen burde aldri blitt anerkjent som legitim nasjon. Det var et forræderi mot demokrati og menneskerettigheter. Pr. 1933 var folkemordet i Ukraina igang der opptil 10 millioner ukrainere ble utryddet. Og 1917-1933 hadde de jødiske Sovjet-kommunistene utryddet mange millioner til. Alle visste dette, og derfor nektet presidentene før Roosevelt å anerkjenne Sovjetunionens legitimitet.

Roosevelt *likte* Sovjet. Han syns det var kjempebra. Han ville ha global kommunisme.

I dag er det litt omvendt: Det er nettopp Russland som står i veien for en slik Ny verdensorden, og derfor demoniseres Russland. Til tross for at dagens Russland er lysår bedre enn ting var under Yeltsin, eller under Lenin, Trotsky og Stalin.

Mitt poeng er hovedsakelig at Vesten ikke reagerer på Putins fiktive brudd på menneskerettighter, krigshandlinger, osv. Vesten, som styres av jødene, vil ha sitt verdensdiktatur. Vesten reagerer på at Putin ikke lar seg styre.

Hadde Vesten vært opptatt av demokrati & regnbuer & bamsemums hadde man aldri tillatt det jødiske maktkuppet i Russland i 1917 i utgangspunktet, og helvetesregimet som fulgte.

Les gjerne denne lille historien: http://sannhistorie.no/tsarmord2.htm

 

 


Gjest

#83

2015-07-24 07:35

Fordi jeg deler det synet som er bakgrunn for oppropet.

Gjest

#84

2015-07-24 12:30

Fordi NATOs stadige utvidelse østover må oppfattes som en trussel av Russland. Særlig når generalsekretær Stoltenberg har annonsert alliansens vilje til å bryte internasjonal lov ved operasjoner utenfor medlemslandene (foredraget ved UiO, 19.mai)

Gjest

#85

2015-07-24 15:50

Norske mediehus bedriver gul journalistikk og perception management. NATO er en angrepsallianse som truer verdensfreden. Jeg frykter Pravy Sektors innflytelse, antidemokratiske EU sine oligarksmurte politikere og George Soros sine "studiesirkler" i østblokklandene. Norge er best tjent med redelige politikere som jobber for sitt folk, og ikke opererer som betalte nikkedukker i en vasallstat. Vi trenger politikere som forholder seg edruelig til vår store nabo i øst, som vi deler en over 1000 år lang fred med, samt tidlig gjensidig anerkjennelse av hver vår suverentitet. Vi trenger politikere som er villig til å imøtekomme Russland med dialog, folk til folk-samarbeid og som tør å kritisere autoritære fremstøt på en faktabasert måte. Fargerevolusjoner i vestlige kleptokraters regi forvolder skade på mennesker, natur og opparbeidete demokratiske rettigheter. Jeg ønsker en bedre fremtid for oss, for den russiske bjørnen og for hele resten av verden!

Gjest

#86

2015-07-24 20:59

Fordi jeg er innforstått med den.

Gjest

#87

2015-07-24 21:07

Krig er Forakt for Livet!
Fred er å skape!

Gjest

#88

2015-07-25 10:16

Fordi:
-Regjeringa og alle partier lukker øynene for hva som skjer
-fordi familie og venner lider under demoniseringa av Russland og alt russisk
- Nato trapper opp i hele sentral Europa
- kunnskapsløsheten er så stor i det etablerte
- fordi jeg er redd og opplever å bli krenket dersom jeg sier det jeg mener
- jeg reagerte meget sterkt på Adressas angrep på Denstad i går

Gjest

#89

2015-07-26 10:24

Norges dumhet i manglende forståelse av årsaker og virkning i kapprustningen gjør meg syk

Gjest

#90

2015-07-27 07:48

Fordi jeg er helt enig - bortsett fra kanskje at dere ikke trengte å ta med det med Russlands annektering og innblanding i øst, siden det er det som brukes av forsvarerne av opptrappingen. Man kan finne likeverdige argumenter mot NATO hvis man først går inn i en argumentasjon, og dette skal være et generelt opprop ut fra status og sum av hendelser.

Gjest

#91

2015-07-27 20:10

Fordi krig er en sammenslåing av alle de råeste formene for kriminalitet som finnes - satt i system. Helt fra jeg en gang totalnektet har jeg sett meg om etter andre løsninger enn vold på problemer. Krig er hinsides all fatteevne, tror jeg...og er det siste jeg ønsker å oppleve.

Gjest

#92

2015-07-28 08:01

Dette er en av de viktigste aktuelle sakene i dagens politiske bilde. Norge må være et foregangsland og holde en nøytral, saklig tone med sin nabo i øst.

Gjest

#93

2015-07-28 09:58

Ser USA som den største trussel mot verdensfreden i dag.
Med den fortsatt gjeldende doktrine utarbeidet av neocons etter den kalde krigen,som består i å gjøre USA til den eneste nasjonen som skulle være bestemme i verden.
Det som også er kjent er at disse neocon er stort sett jøder,som igjen dokumenterer at den Israelske lobbyen(les Israel) er i stort de som bestemmer USA's utenrikspolitikk.
Derfor har også Israel nesten frie hender i Midt-Østen generelt og i Palestina spesiellt.
OleHjoha

#94 Re:

2015-07-28 10:04

#15: -  

 Formue på 400 milliarder kroner?Har du noen som helst dokumentasjon på dette?

Håper det ikke bare er basert på mannen som gikk til krig mot Putin.


Gjest

#95

2015-07-28 11:23

Jeg har reagert på ubalanserte framstillinger av konflikten i media og merket meg tendenser til Kald Krig-retorikk. Oppropet maner til besinnelse og diplomati. Det er jeg for!

Gjest

#96

2015-07-28 11:57

fordi jeg er buddhist; og fordi jeg er spesialsykepleier innen psykiatri, og hvis NATO var en person, ville man ansett det som paranoïd og suicidalt tilfelle = tvangsinnleggelse !

Gjest

#97

2015-07-28 18:18

på grunn av vestens dobbelt moral. hvor blir det av konsekvensene av usa´s, vestens og israels brudd på folkerretten??

Gjest

#98

2015-07-28 20:34

Fordi jeg er enig i det. Utløsende faktor: Erling Borgens innlegg på Debattsiden i Klassekampen 28. juli

Gjest

#99

2015-07-28 23:35

Vi som har levd noen år, kjenner lusa på gangen og vet at pressen er en del av propagandaapparatet. Våre "frie" media har alltid vært påpasselig med å fortelle oss at noen land har onde ledere. De kan til og med være folkevalgte, (Milosevic, Chaves, Putin) men da er de diktatorer i forkledning. Den siste tids hetsing av Putin er noe av det styggeste jeg har lest (og jeg har levd noen år) Når pressen marsjerer i takt er det best å være på vakt. Vår utenriksminister fordømmer annekteringen av Krim, men når det gjelder Israels folkerettsbrudd på Vestbredden er han som en politimester Bastian: "Jeg må tenke meg godt om og skrive det opp i boken min".
Dobbeltmoralsk og hyklerisk heter det på norsk.
At Russland som har et militærbudsjett på under en tiendedel av Natos, skal være en trussel mot Norge er en fornærmelse av intellektet.

Gjest

#100

2015-07-29 19:03

Fordi eg har vorte stadig meir bekymra for utviklinga i måten krisa i Ukraina og Russland vert omtala i pressa, ikkje minst korleis isolering, vedvarande sanksjonar og "utanforskap" for Russland skaper langt større farer for tryggleikspolitikk. Ikkje åleine på militærfeltet; her skimtast aggressiv kamp om marknader som forsterkar opprusting og krigsretorikk.